Ga naar inhoud
  • 0

Microfoon carkit in w8 int. verlichting


marco18T

Vraag

Ik heb mijn microfoon van parrot carkit in w8 int. verlichting gemaakt maar geluid is niet duidelijk genoeg. Is er een orginele vw microfoon die daarin kan? En is dat zelfde stekkertje als die van parrot? Evt . betelnummer en prijs indicatie? Bvd vind microfoon beetje storend in t zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, er is een microfoon van VauWee zelf, maar die raad ik je niet aan:

 

- prijs (als je bij je stealer besteld, rond de 40 euro heb ik vernomen)

- impedantie van de microfoon is dusdanig dat deze vaak niet goed (genoeg) is voor je niet-VW carkit.

 

Bestelnummer van de microfoon is "3B0 035 711 B B41" heb ik gelezen.

 

Beste resultaat is nog altijd of een zwanehals of de microfoon buiten-op de W8 verlichting te plakken (ik gebruik zelf altijd klitteband-tape)

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt maar zo'n zwanehals vind ik echt niks. En heb nu microfoon buiten w8 verl. zitten en werkt idd perfect maar vond het in w8 verl zo mooi weggewerkt en had dus gehoopt dat vw microfoon uitkomst was, maar denk er dus nog maar even overna. Maar hoop stiekem dat er ook hoop positieve ervaringen zijn!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het heeft ook te maken met de karakterestieken van de microfoon zelf.

Zeg maar het kapsel welke het geluid (spraak- en omgevingslawaai) moet opvangen en naar electrische signalen omzet.

 

Een goede microfoon (voor een carkit of telecommunicatie) is richtingsgevoelig.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Richtingskarakteristiek

 

Nu ken ik zelf de microfoon van VauWee niet, anders dan dat ik die module in mijn handen gehad heb, en ff (stiekem) het velten afdenkingkje heb opgelicht;

De microfoon, als ik het mij goed herinner, "wijst" recht naar beneden, dus niet naar de bestuurder toe.

 

Als je de microfoon van een carkit bekijkt, zit de eigenlijke microfoon zelf meestal in een hoek of richting de "spreek-gaatjes".

 

Vandaar dat ik van mening ben, hoewel geen eigen ervaring (!!), de VW inbouw-microfoon ongevoeliger is, omdat deze eigenlijk (in mijn mening althans) de verkeerde richting uit wijst.

(dat is: ca. 45 graden in x-as en 45 graden in y-as, dat is de optimale richting, namelijk de bestuurder).

 

Maar, zoals ik al aangaf, de impedantie (wisselstroom-weerstand, zie ander onderwerp) is heel, heel belangrijk.

 

Wat je natuurlijk kunt doen, als je handig bent, is de microfoon van de VauWee open maken en het microfoontje van je huidige carkit er in plaatsen.

Maar dan zal je moeten solderen en wellicht lijmen. :idea:

 

Voor (ca.) 40 euro wordt het dan een ietwat dure oplossing.

 

Maar, ook ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ooit mijn Parrot op de originele microfoon aagesloten in de binnenverlichting. Geen succes! "Hee praat eens harder, ik versta er niets van!". Later ook de originele microfoon van Parrot ingebouwd, ook geen resultaat. Het is inderdaad wat Midiman zegt, ze zijn richting gevoelig en in de binnenverlichting staat de capsule recht omlaag.

 

Ik was het ook zat met dat ding en heb nu een blauwe tand oortje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb mijn microfoon van de Parrot carkit helemaal boven in de A-stijl gemonteerd.

Hier valt ie bijna niet op. En met het originele bevestigingsklemmetje kun je hen nog aardig goed richten.

Ik heb hier goede ervaringen mee en nog nooi iemand gesproken die mij slecht kon verstaan.

Misschien is dit een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de microfoon van mijn Parrot op de stuurkolom geplaatst.

Kabel netjes weggewerkt in de gleuven van het dashbord, niets van te zien. Mijn vriendin viel afgelopen weekend pas op dat de microfoon op de stuurkolom zit. En die zie je bijna niet zitten.

Ik heb de tip ergens hier op het forum gelezen, en ik moet zeggen: Gouden tip :thumb:

 

En niks geen last van ruis of iets dergelijks. Mensen die ik aan de lijn heb reageren verbaasd als ik zeg dat ik in de auto zit, helemaal als ik aangeef dat ik met 120 over de snelweg rij. Is blijkbaar niet te horen.

 

Wellicht dat het een optie is om je microfoon alsnog te verplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mark maakt inderdaad een goede suggestie;

Door je houding tijdens het besturen, zit je recht voor het stuur.

 

Beste resultaat is bij een carkit-microfoon als je recht in (de richting van) de microfoon spreekt. En het stuurkolom is m.i. een zeer nette plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook weinig goeds gehoord over een mic in de w8 unit zelf te monteren

 

mijn mic zit bovenaan de A-stijl, het draadje loopt direct on der de astijl, zie je niks van, mooie plek, goede verstaanbaarheid, makkelijk aan te leggen.

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hem m nu bij binnen verl. zitten en geluid is goed maar misschien is stuurkolom ook mooie plek. Mijn baas heeft in zijn S4 orgineel audi bleutooth set met microfoon in binnenverl. en werkt perfect. Maar in mijn passat was geen succes zal eens kijken hoe mic. in audi "gericht" zit misschien die mic. proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien ten overvloede, maar een af-fabriek carkit heeft niet alleen een microfoon in de binnenverlichtingsunit maar ook een microfoonversterker in de A stijl. Misschien dat de uitgangsimperdantie van die versterker wel aansluit bij je Parrot.

 

Suc6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden