Ga naar inhoud
  • 0

Kenda KR20 banden


lexpassat

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even wat gegoogled: het is een taiwanees merk. Wordt in de USA verkocht via Cooper Tires. Hieronder zie je een afbeelding van de band. Daarop kun je een paar dingen zien:

- alle blokken zijn even groot, gezien in de rolrichting. Dat betekent dat de kans groot is dat ze herrie maken, 'zingen'.

- het profiel is vrij grof. De tractie op natte weg zal waarschijnlijk tegenvallen, tenzij ze een hele zachte rubbercompound hebben gekozen. Maar in dat geval slijten ze bij het leven. (Gevoeligheid voor aquaplaning is een ander verhaal, dat zit waarschijnlijk wel goed door het draairichtinggebonden profiel en de brede langsgroeven).

- Bij goedkope banden kun je het best goed treffen, maar de kans op een onronde band of onregelmatige slijtage is vele malen groter als bij een duurdere merkband.

 

Op basis van wat ik tot nu toe kan achterhalen over deze band lijkt het mij een designband: ziet er sportief uit, is goedkoop, en zelf zou ik 'm netjes in het rek laten staan...

post-3807-1423822549,1362_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een redelijk goede band voor een lage prijs. In het natte is hij wat minder. Dus als je zeker weet dat je bijna geen natte wegdek tegenkomt, is hij niet verkeerd.... :mrgreen:

 

Zijn een beetje te vergelijken met Federal, heb ik onder de Mustang. Maar deze komt niet zo vaak in het natte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je dan uit alle macht een goedkope band wil hebben neem dan bijvoorbeeld een Viking of een Tyfoon! Dat zijn banden waar je wat aan hebt en hebben een hele goede prijs/kwaliteit verhouding! Wij (profile tyrecenter Gouda) hebben Rotex als huismerk. Dat is ook zo'n baggerband! Bespaar nu liever niet op je banden en spaar lekker door voor een a-merk! Daar zul je uiteindelijk veel meer plezier van hebben!

Ik zit al jaren in het bandenvak en heb van het merk Kenda nog nooit gehoord! Van Cooper wel en dat zijn redelijke banden voor onder een amerikaan.

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daarom vraag ik het ook.

Bij testen komt hij heel goed uit de bus maar niemand kent hem.

Hij kost ook niet veel.

 

Er is al ergens een topic over die bandentesten. Veel mensen varen helemaal blind op allerlei testen, maar de ene test is de andere niet. Vooral die testen op internet, waar ieder zijn eigen waardering kan geven aan banden, geven meestal een totaal vertekend beeld.

Als ze een top10 aangeven, zie je daar bijna nooit een merkband in terug. En je kunt van me geloven: Michelin maakt echt goede banden.

De testen van auto- en consumentenorganisaties zijn dan een stuk betrouwbaarder, maar ook daarbij blijft gelden: gebruik je gezond verstand. De testwinnaar is echt niet altijd de beste band voor jouw rijomstandigheden.

 

Hoe zou je je eigen rijstijl omschrijven? Dat is eigenlijk de eerste vraag die je moet stellen. Daarna moet je je een beeld vormen van welke eigenschappen belangrijk zijn voor je.

Voor sommige mensen is dat alleen de prijs. Voor anderen is veiligheid een eerste vereiste, voor anderen wegligging, betrouwbaarheid, rijcomfort, noem maar op.

Deze Kenda lijkt mij een band voor mensen die gewoon goedkoop rubber willen onder hun auto. Is goedkoop en oogt leuk.

Als je voor betaalbaar en goed wilt gaan dan is Viking zeker een heel goed alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden