Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe luidsprekers monteren


Reggydub76

Vraag

Ik ben binnenkort van plan om voor de luidsprekers te vervangen.

Moet je dan nieuwe luidsprekerringen monteren, of kan je met de bestaande uit de voeten.

Als ik niet met een versterker ga werken, kan je dan met een verloopstekker werken zodat je de bestaande bedrading gebruikt? Want origineel zit het toch met een (VAG)stekker aangesloten op de units?

Heb nog geen zin om nieuwe bedrading te leggen omdat er misschien toch met een versterker gewerkt gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De bestaande (originele)speaker is in 1 geheel met de speakerring. Je moet dus gebruik maken van losse speakeringen om elke gewenste 16,5cm speaker te kunnen monteren. Daarnaast zijn er fabrikanten die een pasklaar systeem leveren incl. adapterring.

 

De originele speaker zit inderdaad verbonden met een stekker, neem aan dat daar een verloopkabel voor te krijgen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is er niemand die dit weet? Of is er iets onduidelijk in mijn vraag?

 

 

Hoi Reggy, er zijn genoeg mensen die het weten...

En dat is ook denk ik het probleem..... m.a.w. Er zijn al een hele berg topics over :)

 

 

Voor de vraag over de stekkers kan ik je deze foto's laten zien :

 

10qkv49.jpg

De tweeter zit dus vis de stekker op de woofer...en van daaruit naar de radio...

 

24np7gj.jpg

 

Hier nog maals de stekker...

 

2myp093.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De voor speaker zit trouwens met popnagels vast dus die moet je eerst even uitboren...

 

en dan met boutjes en moertjes weer een nieuwe pasring monteren....

 

bij de achterdeuren moet je er even op letten dat je ook een nieuwe afdekplaat nodig hebt in de bekleding als je achter nog geen speakers had.

Mant standaard is dit een dichte afdekplaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden