Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 - Harde schijf


adt

Vraag

Hoi,

Ik kreeg deze week mijn nieuwe wagen, met het systeem RNS 510 ingebouwd; men vertelde mij bij aankoop dat er een Harde schijf van 30Gb instak, nu ik hem bekijk, staat er niets op, en is er slechts 18,72 Gb vrije ruimte... iemand idee hoe dat komt ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag adt,

 

Het beste kun je je even voorstellen in het "ik ben en ik rij" forum.

Plaats er dan meteen zoveel mogelijk info over je auto bij zodat men hier op het forum je wat sneller kan helpen. Tevens zijn we gek op foto's hier :wink:

 

Nu even ter zake, zit er ook navigatie op de RNS 510? Misschien dat de overige ruimte gebruikt wordt door kaartmateriaal hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dag adt,

 

Het beste kun je je even voorstellen in het "ik ben en ik rij" forum.

Plaats er dan meteen zoveel mogelijk info over je auto bij zodat men hier op het forum je wat sneller kan helpen. Tevens zijn we gek op foto's hier :wink:

 

Nu even ter zake, zit er ook navigatie op de RNS 510? Misschien dat de overige ruimte gebruikt wordt door kaartmateriaal hiervoor?

Misschien dat de overige ruimte gebruikt wordt door kaartmateriaal hiervoor?

 

Het kaartmateriaal staat nog niet geïnstalleerd op de harde schijf, deze staat nog op een dvd'tje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben niet zo bekend met dit soort dingen, maar weet genoeg van computers. Hier komt mijn theorie: Ik verwacht dat deze Harde schijf is opgedeeld in twee partities, waarvan er mogelijk 1 verborgen is. Deze 'verborgen' ruimte zou inderdaad heel goed geschikt kunnen zijn voor de navi-DVD (zie reactie van cobus) en op de andere zichtbare partitie kun je dan je overige bestanden kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en idd, omdat de harde schijf uit bits bestaat een er verschil is tussen een bit en een byte is een schijf in je 'systeem' altijd kleiner dan waar je voor betaald.. en omdat 1Mb 1024Kb is en men graag afrond kom je altijd verkeerd uit.. een 30Gb Schijf heeft als max opslag capaciteit ongeveer

 

((30 * 1.000.000.000) / (1.024 * 1.024 * 1.024) = 27,939677238 GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
die ±10Gb is voor je navi-DVD. Oftewel je kunt je volledige DVD op de HD zetten en de DVD weer in de kast leggen.

 

Je kunt de DVD/CD drive nu ook gebruiken voor het spelen van een DVD of een CD tijdens het rijden en navigeren.

 

Succes.

 

En hoe zet je dan de Navi-DVD naar de HD? Want dat zou mooi zijn en sneller, hoop ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als er op jouw HD al een kaart staat, dan vergelijkt de RNS510 deze met de nieuwe Navi-DVD die jij in de "gleuf" hebt gestopt (er zit nummering in de kaarten). Als deze kaart inderdaad nieuwer is, dan gaat de RNS510 aan jou vragen of je hem op de HD wilt zetten of dat je deze DVD tijdelijk wilt gebruiken. Bij tijdelijk navigeer je dan vanaf de DVD.

 

En vanaf HD werkt het (volgens mij) ook sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als er op jouw HD al een kaart staat, dan vergelijkt de RNS510 deze met de nieuwe Navi-DVD die jij in de "gleuf" hebt gestopt (er zit nummering in de kaarten). Als deze kaart inderdaad nieuwer is, dan gaat de RNS510 aan jou vragen of je hem op de HD wilt zetten of dat je deze DVD tijdelijk wilt gebruiken. Bij tijdelijk navigeer je dan vanaf de DVD.

 

En vanaf HD werkt het (volgens mij) ook sneller.

 

Nou die staat er dus bij mij niet op, want als ik de DVD verwijder dan krijg ik het bericht dat de navigatie stopt. Maar ik heb nog niet terug kunnen vinden hoe ik de DVD dan naar de HD kan kopieren. Weet je hoe dat moet?

 

thx!!

JW

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden