Mijn Passat, krijgt na de koop even wat vreemde kuren. Aangezien ik hoop dat ik van jullie expertise gebruik kan en mag maken zal ik hieronder de problemen in een opsomming aan jullie reflecteren.
- Getok in het stuur, een stuk van het stuurgevoel is dood als je beweegd tijdens het stilstaan. Als je stil staat, je start de motor en je doet het stuur van links naar rechts bewegen (snelle beweging korte afstand) dan is er een dood stuk (zo voelt het) en als ik snel naar links ga gevolgd door een tok/tak. Hetzelfde geld voor naar rechts, een dood gevoel in het stuur en dan weer een tok/tak. Speling in iets?
- Mijn linkerkant bij het wiel, geeft bij een koude start flink wat lawaai.
Samen met het stuurgetik-tak, krijg ik vanuit daar heel wat moeilijke geluiden te horen. Vooral als ik een drempel alleen met links neem, of
een gewone verhoging/verlaging op de weg. Een harde tok niet echt gekraak alsof er wat los zit. Rechts heb ik er geen last van en hoor ik ook niets.
Voor de zescylinderfanaten onder ons:
Mijn verbruik vind ik onderhand erg verdacht. Nu heb ik foto's gemaakt op mijn mobiel, maar heb ik geen USB kabel bij de hand, dus moet ik het even zo proberen te lezen vanaf de telefoon, slechte camera blijkt weer.
Bij een rechte weg gereden, net genoeg constant gas zodat je je km's blijft rijden (zo min mogelijk gas gegeven, dus zo zuinig mogelijk)
SNELHEID : 45km/h, 1400toeren 8,5liter op 100km geeft de bc aan.
SNELHEID : 55km/h 1900toeren 8,9liter op 100km
SNELHEID : 90km/h 5e versnelling 10,6liter op 100km
SNELHEID :120km/h 5e versnelling 12,9liter op 100km
SNELHEID :150km/h 5e vernselling 15,2liter op 100km
Auto is uitgelezen met de computer. No problems.
Ik heb 2 andere zespitters gereden, maar dit scoort, ook naast de fabriekgegevens of autoweek wel enorm hoog voor een handgeschakelde zescylinder, vinden jullie niet? Ik verbruik nu nog meer dan mijn oom zijn 535i.
Vraag
VWpassatVR6
Hallo allemaal,
Mijn Passat, krijgt na de koop even wat vreemde kuren. Aangezien ik hoop dat ik van jullie expertise gebruik kan en mag maken zal ik hieronder de problemen in een opsomming aan jullie reflecteren.
- Getok in het stuur, een stuk van het stuurgevoel is dood als je beweegd tijdens het stilstaan. Als je stil staat, je start de motor en je doet het stuur van links naar rechts bewegen (snelle beweging korte afstand) dan is er een dood stuk (zo voelt het) en als ik snel naar links ga gevolgd door een tok/tak. Hetzelfde geld voor naar rechts, een dood gevoel in het stuur en dan weer een tok/tak. Speling in iets?
- Mijn linkerkant bij het wiel, geeft bij een koude start flink wat lawaai.
Samen met het stuurgetik-tak, krijg ik vanuit daar heel wat moeilijke geluiden te horen. Vooral als ik een drempel alleen met links neem, of
een gewone verhoging/verlaging op de weg. Een harde tok niet echt gekraak alsof er wat los zit. Rechts heb ik er geen last van en hoor ik ook niets.
Voor de zescylinderfanaten onder ons:
Mijn verbruik vind ik onderhand erg verdacht. Nu heb ik foto's gemaakt op mijn mobiel, maar heb ik geen USB kabel bij de hand, dus moet ik het even zo proberen te lezen vanaf de telefoon, slechte camera blijkt weer.
Bij een rechte weg gereden, net genoeg constant gas zodat je je km's blijft rijden (zo min mogelijk gas gegeven, dus zo zuinig mogelijk)
SNELHEID : 45km/h, 1400toeren 8,5liter op 100km geeft de bc aan.
SNELHEID : 55km/h 1900toeren 8,9liter op 100km
SNELHEID : 90km/h 5e versnelling 10,6liter op 100km
SNELHEID :120km/h 5e versnelling 12,9liter op 100km
SNELHEID :150km/h 5e vernselling 15,2liter op 100km
Auto is uitgelezen met de computer. No problems.
Ik heb 2 andere zespitters gereden, maar dit scoort, ook naast de fabriekgegevens of autoweek wel enorm hoog voor een handgeschakelde zescylinder, vinden jullie niet? Ik verbruik nu nog meer dan mijn oom zijn 535i.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten