andre_m Geplaatst 4 april Rapporteer Geplaatst 4 april Hallo! goed weer hier te zijn na lange tijd. We hebben weer een mooie B8 passat in ons bezit na de B5. Ik heb een vraag over de mooie rode verlichting die in de cockpit op de middenconsole scheen in de B5 als je de W8 binnenverlichting had. Is er ook zoiets voor de B8 dat het mooie interieur ook rood verlicht is of is er nooit een mod geweest hiervoor? Gr andre
0 wulfke Geplaatst 6 april Rapporteer Geplaatst 6 april 2 gaatjes boren, 2 leds en 2 weerstandjes erbij, en aansluiten op de knopverlichting (grijs + , bruin massa). Er is zeker plaats genoeg om er 2 ledjes in kwijt te kunnen. Of je koopt een ambiente dak unit en bouwt er rode of rgb lestrips in, 1
0 Jan Willem Geplaatst 7 april Rapporteer Geplaatst 7 april (aangepast) 23 hours ago, wulfke said: Die Ambiente verlichting is echt mooi, is daar een onderdeelnummer van bekend? Had destijds in mijn 3BG ook een W8 unit gebouwd met de ambiente verlichting en zou dat in mijn B8 ook wel weer willen hebben. 7 april aangepast door Jan Willem
0 Jan Willem Geplaatst 7 april Rapporteer Geplaatst 7 april Ik vermoedt dat dit het nummer moet zijn 3G0947105A. Nu nog uitzoeken of het kwa stekkers 1 op 1 te vervangen is. Dit is zover ik nu kan zien het dakpanneel uit een gefacelifte B8 (B8.5 dus)
0 wulfke Geplaatst 7 april Rapporteer Geplaatst 7 april (aangepast) 1 uur terug, Jan Willem zei: Ik vermoedt dat dit het nummer moet zijn 3G0947105A. Nu nog uitzoeken of het kwa stekkers 1 op 1 te vervangen is. Dit is zover ik nu kan zien het dakpanneel uit een gefacelifte B8 (B8.5 dus) Dit is een foto vanuit mijn 2016 B8, weliswaar aangesloten met verloopstekker, ook lamp units van de achterbank moest ik vervangen hiervoor. 3G0947105A is inderdaad 1 van de nummer varianten, moet je even letten op de juiste uitvoering, met of zonder pano dak schakelaar, met of zonder pano dak zonnescherm.. Ook voor de omstekkering moet je beschikken over een interieur alarm unit gezien of je moet een extra LIN draad trekken naar de hemelunit 7 april aangepast door wulfke 1
0 Jan Willem Geplaatst 7 april Rapporteer Geplaatst 7 april 10 hours ago, wulfke said: Ook voor de omstekkering moet je beschikken over een interieur alarm unit gezien of je moet een extra LIN draad trekken naar de hemelunit Wat bedoel je hier precies mee? Heb inmiddels de onderdeelnummers van de lamp en de stekker en heb alles op schema zo ver uitgezocht. Moet er ook nog iets worden gecodeerd en zo ja, is dat dan mogelijk met VCDS?
0 wulfke Geplaatst 7 april Rapporteer Geplaatst 7 april 6 minuten geleden, Jan Willem zei: Wat bedoel je hier precies mee? Heb inmiddels de onderdeelnummers van de lamp en de stekker en heb alles op schema zo ver uitgezocht. Moet er ook nog iets worden gecodeerd en zo ja, is dat dan mogelijk met VCDS? Ja er moet met vcds gecodeerd worden dat deze unit geplaatst is, de verlichting wordt via LIN bus gestuurd en kan afzonderlijk via het DM / DP scherm qua lichtsterkte ingesteld worden. Er komt dan een "zonnetje" bij op het scherm ter hoogte van de achteruitkijkspiegel. Dit bij het beeld "interieurverlichting" waar je deze sierlijsten, voetverlichting enz kunt bijstellen qua lichtsterkte. dus als je interieur bewaking hebt dan is de LIN al aanwezig tot daar gezien deze bewaking ook met LIN werkt. Als dat niet het geval is dan moet je een LIN draad trekken vanaf bcm tot aan de dak unit. 1
0 wulfke Geplaatst 7 april Rapporteer Geplaatst 7 april RGB kan ook maar deze units zijn erg schaars. Wel ooit eens op ali een ombouwsetje gevonden met de RGB strips maar deze waren best prijzig. Heb enkel de deuren omgebouw naar RGB. 1
0 Jan Willem Geplaatst 7 april Rapporteer Geplaatst 7 april Super bedankt voor de info allemaal, de rest van mijn auto is ook wit en dat laat ik ook zo. Zit alleen nog even met de lampjes achter. Ik zie dat die toch wel vervangen moeten worden (dacht even van niet). Heb wel een onderdeelnummer van een versie zonder pano dak maar kan nog geen nummers vinden van de versie met een pano en dus 1 links en 1 rechts heeft. Heb je heeeeeeel misschien ook nog info over de codering in VCDS???. Sorry voor het topic kapen, merk dat ik iets meer reageer dan afhankelijk mijn bedoeling was, hopelijk heeft TS ook wat aan deze info.
0 Jan Willem Geplaatst 10 april Rapporteer Geplaatst 10 april @wulfke Weet jij of dit ( 3gb947291 / 3gb947292) de onderdeelnummers zijn van de achterste hemellampjes? Ik kom eigenlijk alleen maar ombouwen tegen van mensen die geen panorama dak hebben en dus een enkele unit in het midden van het dak hebben. Verder heb ik alle info compleet kwa VCDS en bedrading ensow. Ik twijfel alleen nog over de achterste lampjes. Mocht er behoefte zijn dan ga ik een topic starten met de hele ombouw en zal daar dan alle info plaatsen welke ik heb verzameld. De ombouw zal wel pas halverwege de zomer gaan plaats vinden. Eerst de A5 camera en dodo hoe detectie klaar maken 😇
0 wulfke Geplaatst 10 april Rapporteer Geplaatst 10 april Neen, de nummers die u hebt zijn deze voor de touch setup. Deze passen bij de nieuwste versie hemel unit welke touch buttons hebben. Ik heb 3G9947291C xxx en 3G9947292C xxx geplaatst. Je kan de ambiente unit plaatsen zonder de achterste te vervangen maar dan gaan de achterste niet branden als je de knop bediend op de ambiente unit. Ook zit er achtergrondverlichting in de aan/uit toets welke dan niet werkt. Weet wel nog goed dat het een klusje was om ze eruit te krijgen 😬 gezien ze met een soort weerhaakjes zijn vastgeklikt en je er haast niet bij kan om deze vergrendeling te ontgrendelen. Succes ermee 1
0 Jan Willem Geplaatst 10 april Rapporteer Geplaatst 10 april Top, dankjewel voor de laatste nog ontbrekende nummers, nu heb ik alle info compleet. Ik ga uiteraard de achterste ook gewoon vervangen want wil het compleet werkend hebben. Van de zomer maar eens lekker mee gaan stoeien.
0 Jan Willem Geplaatst 11 april Rapporteer Geplaatst 11 april Even ter info voor eventueel andere geïnteresseerden, de aanraak unit is in te bouwen zonder aanpassing van draden en programmering in VCDS. Ook de achterlichtjes werken dan zonder verdere aanpassingen en zijn 1 op 1 in te bouwen. Enige wat aangepast moet worden is de stekker van de voorste unit, dit is standaard een blauwe 6 polige stekker en zal moeten worden vervangen voor een zwarte 8 polige stekker. Deze unit werk gewoon "analoog" en heeft geen verbinding met het LIN netwerk, is dus ook niks aan te passen in de HMI. Zit zelf nu een klein beetje in twijfel welke keuze ik ga maken, vind het namelijk enerzijds wel makkelijk dat er weinig aan hoeft gepast te worden maar vind aan de andere kant de uitdaging weer groter om alles werkend te krijgen in de HMI en via de LIN.
Vraag
andre_m
Hallo! goed weer hier te zijn na lange tijd. We hebben weer een mooie B8 passat in ons bezit na de B5.
Ik heb een vraag over de mooie rode verlichting die in de cockpit op de middenconsole scheen in de B5 als je de W8 binnenverlichting had.
Is er ook zoiets voor de B8 dat het mooie interieur ook rood verlicht is of is er nooit een mod geweest hiervoor?
Gr andre
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten