Ga naar inhoud
  • 0

Opgelost: Dringend hulp gezocht: storingen en display uit

1400intrider1400

Vraag

Vandaag even geprobeerd mij dsp versterker en sub aan te sluiten. Uitgebouwd uit vorige auto maar onzeker of deze apparatuur werkt bij mijn volgende auto (Passat gte, 2021). Goed nieuws! Het werkt!

Maar…. omdat ik de kabels achter de radio niet goed kwijt kon, besloot ik het later in te bouwen. Nu was alleen de check of het spul werkt. Ik de stekkers weer losgehaald (gewoon via koppelstekker de audio onderbroken, niets geknipt zo). Alles weer terug. Auto even aan doen: storingen en display blijft uit! Rijden kan wel gewoon.

- Storing: verkeerstekenherkenning

- Storing: SOS noodoproepfunctie beperkt. Een werkplaats opzoeken.

- Kompas momenteel niet beschikbaar.

- Display blijft uit.

Tijdens het installeren had ik de verloopkabels aangesloten, maar vergeten de stekker op de radio te doen. Volgens mij had ik toen hetzelfde. Stekker in de radio: alles werkte weer.

Nu uiteraard de originele stekker in de radio, maar helaas, bovenstaande euvel.

Heeft iemand een idee waar ik het kan zoeken en wat ik kan doen?

aangepast door 1400intrider1400
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Zal zowieso iets te maken hebben met de DM/DP unit of gerelateerd hiermee.. zekering weg, stekkerpin scheef gedrukt, slechte connectie, beschadigde bedrading door montage/demontage ...

Moeilijk vanop afstand een analyse te maken zo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Thanks voor de snelle reactie. Dat sluit aan bij mijn vermoeden. Zeker omdat toen ik de stekker vergeten was aan te sluiten, ik hetzelfde had.

Ik ga eerst stekker visueel eens checken. Inderdaad geen goede connectie op een van de pinnetjes.

In geval van zekering: die zit dan in de zekeringkast? (en dus niet in de DM/DP unit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Aanvulling:

1. Stekker ziet er prima uit. Geen verbogen pinnetjes.

2. DSP opnieuw aangesloten: die doet niets, lijkt erop dat die geen stroom krijgt. Dat zou misschien wijzen naar een gesprongen zekering?

3. Ik zie rare stekkers op de achterkant die elkaar kunnen raken? (Foto) Als dat gebeurt, mogelijk de oorzaak?

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden