SixteenV Geplaatst 17 september, 2024 Rapporteer Geplaatst 17 september, 2024 (aangepast) Hallo, heb al aantal topics gezien met aanschaf gte, ben zelf nu ook aan het rondkijken , heb nu passat 2010 1.4 tsi en geïnteresseerd in de gte. Zit er verschil in motor en versnellingsbak tussen het model 2015 en 2020? Lees hier en daar van die horror verhalen ivm de DSG reparatie kosten. Iedergeval als ik er 1 koop word vanaf 2020 model en minder dan 1 ton gelopen. Vr gr Andre 17 september, 2024 aangepast door SixteenV
Marco456 Geplaatst 17 september, 2024 Rapporteer Geplaatst 17 september, 2024 Waarom de overweging voor een GTE? Ipv een diesel of benzine? Over 2 jaar heb je geen belasting voordeel meer en ze wegen een stuk meer.
SixteenV Geplaatst 18 september, 2024 Auteur Rapporteer Geplaatst 18 september, 2024 Ja dat wel ,maar heb zonnepanelen maar belasting tov passat 1.5 tsi is gte 27 euro duurder over 2 jaar in de maand, wel twijfel dus. wie heeft ervaring met de 1.5 tsi met automaat?
PatrickDS Geplaatst 18 september, 2024 Rapporteer Geplaatst 18 september, 2024 Ik 😉, super tevreden 1
SixteenV Geplaatst 18 september, 2024 Auteur Rapporteer Geplaatst 18 september, 2024 Oke, wat het ook gaat worden, passat iedergeval supermooi
luiebas Geplaatst 18 september, 2024 Rapporteer Geplaatst 18 september, 2024 Op 17-9-2024 om 16:36, Marco456 zei: Waarom de overweging voor een GTE? Ipv een diesel of benzine? Over 2 jaar heb je geen belasting voordeel meer en ze wegen een stuk meer. Expand Dat voordeel heb je niet maar je rijdt wel de eerste 50 a 60 km "gratis" mits je panelen hebt.
wulfke Geplaatst 18 september, 2024 Rapporteer Geplaatst 18 september, 2024 Hoe werkt dat bij jullie in NL ivm zonnepanelen en opgewekte energie. Gratis laden mits je zonnepanelen hebt wordt geschreven. In BE gaat dit enkel nog wanneer je een oude installatie hebt met een effectieve analoge terugdraaiende teller. Dan kan de teller overdag terugdraaien en kan je als je thuis komt van het werk de auto laden en dan kan je idd gratis laden. Met de situatie met een "nieuwe" installatie is er een digitale teller welke niet terug kan draaien. Maar wel de geïnjecteerde elektriciteit kan meten. Hiervoor krijg je een fractie van wat een afgenomen kw/h kost. Dus overdag krijg je een peanuts bedrag voor de opgewekte energie terwijl de auto niet thuis is en dus niet opgeladen kan worden met je PV installatie. Tegen dat je terug thuis bent is de opbrengst zo goed als niks meer en kan je dus niet gratis laden. Dus als je in deze situatie "gratis" wil laden moet je al een PV installatie gaan combineren met een thuisbatterij om de opgewekte stroom in op te slaan om ze dan te gaan gebruiken bij thuiskomst.
Vinniepilon Geplaatst 18 september, 2024 Rapporteer Geplaatst 18 september, 2024 Salderen noemen we dat, wat je verbruikt mag je wegstrepen tegen wat je teruglevert. Dus gratis mits je voldoende zonnepanelen hebt inderdaad. Maar dat verandert snel, en moet je betalen voor wat je extra teruglevert.
SixteenV Geplaatst 18 september, 2024 Auteur Rapporteer Geplaatst 18 september, 2024 Plannen zijn vanaf 2027 salderen af te bouwen maar is nog niks zeker, en als salderen stopt stopt ook de terugleveringskosten
BlackPassat Geplaatst 19 september, 2024 Rapporteer Geplaatst 19 september, 2024 Op 18-9-2024 om 20:54, SixteenV zei: Plannen zijn vanaf 2027 salderen af te bouwen maar is nog niks zeker, en als salderen stopt stopt ook de terugleveringskosten Expand Volgens mij is al duidelijk dat salderingsregeling poer 1 januari 2027 stopt. En niet geleidelijk zoals de bedoeling ooit was maar in één klap.
Aanbevolen berichten