Ga naar inhoud

Help! Sluiting klep dashboardkastje kapot??


Passatter

Aanbevolen berichten

Beste allemaal!

 

Allereerst de goede wensen voor 2008!

 

Vandaag moest ik iets opbergen in het dashboardkastje van mijn Passat (bouwjaar nov 2000).

 

Toen ik het deksel wilde dichtdoen, bleek dat de 'nokken', die aan beide zijden van het deksel normaliter naar buiten veren, dit niet meer deden.

Het deksel kon dus niet meer dicht!

 

Ook het handgreep/slot bleek 'lam' aan te voelen en er lijkt iets binnen in los te zitten (rammelen van losgesprongen veertje of afgebroken nok misschien??)...

 

Voorlopig heb ik maar even het lichtje in het kastje gedemonteerd (stekker los) zodat dit in ieder geval niet continue blijft branden...

 

Vragen:

1) Komt dit euvel meer voor?

2) is reparatie mogelijk of betekent dit een nieuwe klep?

 

Kortom: graag uitgebreid advies, zo mogelijk om dit zelf aan te pakken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Antonio,

 

 

Aha, duidelijk is hoe het kastje uitgebouwd moet worden!

 

Maar...hoe kom ik in het 'interieur' van het dekseltje?

Op het eerste gezicht lijken mij voor en achterzijde daarvan met elkaar verlijmd te zijn...

 

En als dit in zijn geheel vervangen moet worden, hoe zit het san met het slot?

Is dit om te bouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van mij op een mooie zomerdag met twee (horloge)schroevendraaiers en kleine punttang gerepareerd. Hier kwam wel het nodige geduld bij kijken :wink:

Overigens bij mij zater er twee kleine metalen staafjes in die als scharnier fungeerden. Vooralsnog gaat het nog steeds goed. Moet wel zeggen dat ik met zeer veel beleid het kastje telkens openmaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Antonio en andere helpers,

 

 

Ik nauwkeurig de foto's van de demontage bekeken en ben aan het proberen het kastje er uit te krijgen.

 

Alleen wil het me nog niet lukken het afdekplaatje onder rechts in de voetenruimte er uit te klikken...

Ik heb wel het ronde afdekplaatje en de kruiskopschroef er uit en kan het plaatje aan de onderkant naar voren trekken zodat ik er ook achter kan kijken, maar....

...aan de bovenzijde zit het nog ergens vast...

Maar hoe kan ik niet zien en ik durf er ook geen ruk aan te geven omdat er misschien anders een 'nok' o.i.d. afbreekt...

 

Hoe zit het precies gemonteerd daar en welke handeling kan ik het beste verrichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden