Dacht ik toch alles voor elkaar te hebben houd ik toch nog een probleempje achter de hand.
Mijn Passat TSI (BZB) rijdt helemaal prima na alle ellende. Readiness goed, nog kapotte waterpomp gehad, alles vervangen zoals eerder beschreven alleen nu heb ik random overslag bij stationair.
Een paar keer op verschillende cilinders. Bij een motorbelasting van onder de 20% komt het vaker voor dan wanneer b.v. De airco meedraait (belasting 23-25%). Geen stotteren niet inhouden en geen vermogensverlies. Althans niet gevoelsmatig. Enige wat mij opvalt is dat de de timing erg varieert bij stationair; van 0,8 vBDP tot soms wel 14,8 vBDP. Bij normaal rijden is hij constant. Na een hogere waarde volgt meestal overslag op een willekeurige cilinder. Geen foutmeldingen (moet je meer dan 150 overslagen hebben geloof ik) alleen wel het probleem dat ik bij de basic settings de fueltrim niet kan instellen. Lambda schiet naar 17,2% en resultaat is "systeem niet ok". Daarna wel melding van te rijk brandstofmengsel. Altijd op cilinder 1.
Wie kan mij hier meer over vertellen zodat ik misschien het probleem kan oplossen? Heb ik weer een uitdaging in het vooruitzicht 🫣🫣
Overigens ,zie mijn vorige posts over wat er allemaal vervangen is.
Vraag
Squilly
Dacht ik toch alles voor elkaar te hebben houd ik toch nog een probleempje achter de hand.
Mijn Passat TSI (BZB) rijdt helemaal prima na alle ellende. Readiness goed, nog kapotte waterpomp gehad, alles vervangen zoals eerder beschreven alleen nu heb ik random overslag bij stationair.
Een paar keer op verschillende cilinders. Bij een motorbelasting van onder de 20% komt het vaker voor dan wanneer b.v. De airco meedraait (belasting 23-25%). Geen stotteren niet inhouden en geen vermogensverlies. Althans niet gevoelsmatig. Enige wat mij opvalt is dat de de timing erg varieert bij stationair; van 0,8 vBDP tot soms wel 14,8 vBDP. Bij normaal rijden is hij constant. Na een hogere waarde volgt meestal overslag op een willekeurige cilinder. Geen foutmeldingen (moet je meer dan 150 overslagen hebben geloof ik) alleen wel het probleem dat ik bij de basic settings de fueltrim niet kan instellen. Lambda schiet naar 17,2% en resultaat is "systeem niet ok". Daarna wel melding van te rijk brandstofmengsel. Altijd op cilinder 1.
Wie kan mij hier meer over vertellen zodat ik misschien het probleem kan oplossen? Heb ik weer een uitdaging in het vooruitzicht 🫣🫣
Overigens ,zie mijn vorige posts over wat er allemaal vervangen is.
Alvast dank mensen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten