Ga naar inhoud

Passat Variant 3BG Highline met sportonderstel


wannes

Aanbevolen berichten

Hey, Al een 15 jaar rij ik met een Passat 3BG met sportonderstel (1BE). Recent ging één van de veren stuk en aangezien de originele veren niet meer geproduceerd worden heb ik dus sportveren van een ander merk gekocht.

Nu moest ik twee weken geleden naar de keuring en plots krijg ik een opmerking dat de auto verlaagd is. Ik zeg hen dat die auto van fabriek uit verlaagd is en dus al 20 jaar zo rondrijdt en toon hen de sticker met PR-codes, maar blijkbaar willen ze een document waarop vermeld staat dat de auto in basis zo is uitgevoerd.

Zijn er nog Belgen die dit kennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrees dat je deze discussie niet zal winnen. Dan ook al zeker wanneer deze niet geplaatst zijn door een erkende garage en afwijken van de originele kleur. Als de veren de wagen dan ook nog eens verlagen is het hek helemaal van de dam. Enige manier is dan een keuring na verlaging te doen samen met het bijhorend plaatsingsattest van een erkende garage en het attest van de fabrikant van de veren dat deze geschikt zijn voor deze wagen.. 

Leve de keuring in België....

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, ik geraak er niet wijs uit en ik heb de indruk dat ze het bij de keuring ook niet weten. De nieuwe veren zijn ook zwart en verlagen evenveel als de originele. Ik heb een mail van VW dat de originele veren niet meer geproduceerd worden. 

Wat een gedoe en weten dat het me niet uitmaakt of de auto verlaagd is of niet. Leek me de goedkoopste oplossing om dezelfde achterveren te steken i.p.v. alle veren en schokdempers te moeten vervangen door nieuwe om een normaal onderstel te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
On 25-3-2024 at 19:01, Vdub said:

heb je een chassisnummer per PB, zal ik eens kijken wat erin staat

 

Oei, sorry. Had je reactie blijkbaar niet gezien.

Ondertussen is het euvel opgelost geraakt. Ik heb, na wat moeilijk doen, van de invoerder een attest gekregen dat de auto van fabriek uit verlaagd is en daarmee was het in orde voor de keuring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden