Ga naar inhoud
  • 0

P0368 foutcode passat W8


Franky

Vraag

Uiteraard eea uitgezocht en het internet afgestruind. Sensor heb ik vervangen, bedrading gemeten. 4,7V  10,3V en 53,4 K ohm. Geen idee wat dat betekend maar het zou 5v en 12v moeten zijn. Nu zou ik dus de bedrading na moeten lopen maar de W8 zit er zo krap in dat je met geen mogelijkheid de kabels kunt volgen. Dus dacht, trek vanaf de ecu 3 nieuwe, en dan is het opgelost. Maar welke draadjes moet ik hebben? Heeft iemand een pin bezetting schema van de W8? Of hoe kan ik hieraan komen? Bedankt alvast...

 

aangepast door Franky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
4 minuten geleden, Franky zei:

Bouwjr 2004, 4.0 W8, handgeschakeld. Het is de sensor in bank 1. Elsawin heb ik helaas niet.

 

Dat het een W8 was had ik wel door, maar de motor heeft ook een code, en de bak ook. Sensor bank 1 zegt mij ook niet zoveel

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh... dacht dat ze qua motor maar 1 type hadden uitgebracht. Heb een sedan. Zal het oem nr even op moeten zoeken. Heb deze gewoon bij partspoint besteld nl. Waat kan ik dat motortype ed. vind? Heb wel een obd2 kastje om storingen te wissen. Kan ik dat daarmee ook vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Franky zei:

Oh... dacht dat ze qua motor maar 1 type hadden uitgebracht. Heb een sedan. Zal het oem nr even op moeten zoeken. Heb deze gewoon bij partspoint besteld nl. Waat kan ik dat motortype ed. vind? Heb wel een obd2 kastje om storingen te wissen. Kan ik dat daarmee ook vinden?

Staat in het instruktie boekje of op een sticker in de kofferbak. Maar als ik het oem nummer heb kan ik dat weer in ETKA opzoeken en dan weet ik de motorcode ook, of dat ze in beide motoren zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, Franky zei:

Staat het hier niet op?

1710257628050514870965208104324.jpg

Nee maar wel weer het aantal Kw. dat staat ook weer in Elsawin, kijk maar op de foto die ik stuurde 202 KW is dus een BDN motor:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, tiptronic zei:

BDN 205 KW 275 PK

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
 

Van kW naar PKkW naar PK omrekenen is in principe heel eenvoudig. 1kW staat gelijk aan 1,362 PK. Je vermenigvuldigt het vermogen van de motor in kW dus met 1,362.

BDN 202 Kw X 1,362 = 275,124

 

11.jpg

22.jpg

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

cilinderrij 1 (bank1) is doorgaans de bijrijderskant, ik neem aan dat je die kant(de 1e van 2 stuks) vervangen hebt? Zitten er 4 op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt,  deze geeft hij aan. Die andere geven een andere storing dan lijkt me. Deze zit aan de inlaat kant, die onderste aan de uitlaat. Of zie ik iets over het hoofd..  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden