Ga naar inhoud
  • 0

Welke navigatie update installeren?


Gerrie

Vraag

Ik hoop dat dit in de juiste rubriek staat. Is alweer wat jaren geleden dat ik Passat heb gereden. Het volgende is mijn vraag:

Ik heb een Passat Variant uit 2019 met daarin een Discover Pro systeem. 
Nu zag ik dat er op de website van VW updates staan voor dit systeem.

ECHTER: 

Op de website van VW moet je eerst het modeljaar kiezen en als je twijfelt dan moet je naar het VIN nummer kijken. 

Mijn Passat is uit 2019 en mijn VIN heeft de letter K na de X dus idd 2019 volgens VW.
Maar als ik deze kies bij de te downloaden bestanden zou ik een MIB3 hebben aldus de website. 
Als ik echter naar mijn onderdeelnummer kijk in de Discover Pro dan staat daar 5NA035020C en dat is volgens mij een MIB 2.5 of MIB High. 
Ik heb Android Auto / Apple Carplay dus minstens die 2.5 versie. Ik heb normale USB poorten (geen USB-C) dus denk geen MIB3

Mijn VW dealer is van mening dat het toch de MIB3 is en / of dat de kaarten daarop werken van de MIB3 (de MIB2.5 staat niet vermeld op de VW update site).

Dus wat is het nou?  Intussen heb ik wel via de online update Nederland naar 2024 gekregen. Maar wil graag alle landen ineens doen.
In eerste instantie zou de dealer dat doen maar er was een hele lange tijd een storing op de VW site waardoor downloaden niet mogelijk was.

Ik ben inmiddels in het bezit van:  P350_N60S5MIBH3_EU en de EUR_11PR107_FCT3WS-231E0_Offline_Update. 

Vraag is dus welke ga ik op SD zetten of geeft het systeem vanzelf aan dat het wel of niet de juiste is?

 

UPDATE 13-2: In chat gezeten met VW en alle bovenstaande info doorgegeven, zij weten het dus ook niet. 

UPDATE 14-2: Het is P350_N60S5MIBH3_EU die je moet downloaden en installeren.  Duurt ongeveer 40 minuten vanaf SD. Werkt perfect!

0af6549b-d6eb-4ac7-aec6-ba866eaa8fb6.jpg

aangepast door Gerrie
Update
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden