Ga naar inhoud

Absurde prijzen


nl-x

Aanbevolen berichten

Ligt het aan mij, of zijn de prijzen van de Volkswagens explosief gestegen? Ik had een Passat en ik wil nu een Tiguan gaan kopen.

Maar had je 3 jaar terug nog een Tiguan vanaf 37'940 euro en een Passat Variant vanaf 41'640 euro, betaal je vandaag dus minstens 46'990 voor een Tiguan (+24%) en 48'990 euro voor een Passat Variant (+18%).

De Tiguan Life Edition (49'990 voor 130pk, 51'990 voor 150pk) concurreert in zijn klasse qua prijs en opties, direct met Mercedes GLA (51'614 voor 136+14pk)!

Als ik de Tiguan Life Edition nog een beetje aankleed, zit ik op 58'251: 150pk, 18 inch velgen, Interieur pakket (leder), Assistance pakket plus, trekhaak. Een minstens vergelijkbare Mercedes GLA is 60'628 euro.

Zie ik iets over het hoofd, of kan ik inderdaad voor bijna hetzelfde geld een Mercedes rijden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit post om aan mij te vragen of je toestemming krijgt een Merecedes te gaan rijden:  ----> nee. :-)

Maar inderdaad de prijzen zijn gestegen zoals alles tegenwoordig.

Volgens mij zijn de prijzen die jij noemt van 3 jaar geleden iets langer geleden namelijk 2019 oftewel 5 jaar als we het rekken. Dat zou een 3,5% per jaar zijn.  Doen we het indrukken dan  is het 4 jaar en 4,5% Is dat hoog? Het tikt natuurlijk aan omdat het een forse basisprijs is van een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Passat BiTDI uit 2015 had een nieuwwaarde van ~€ 67.000,‐

Daar kon je 9 jaar geleden ook een leuke Mercedes voor kopen. Gelukkig koop ik nooit nieuwe auto's (schrijven te veel af).

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, JanSL said:

Mijn Passat BiTDI uit 2015 had een nieuwwaarde van ~€ 67.000,‐

Daar kon je 9 jaar geleden ook een leuke Mercedes voor kopen. Gelukkig koop ik nooit nieuwe auto's (schrijven te veel af).

Ik vergelijk dan ook dezelfde klasse auto met ongeveer dezelfde opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Auto's worden duurder door allerlei constructies die de maatschappij kapot maken zoals BPM en allerlei uitstootgezeik.

Heb  je een Tiguan of Mercedes Hybride dan heb je ineens een duurdere auto maar door minder uitstoot en bpm is het relatief weer goedkoop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden