Ga naar inhoud

Winterbanden, zomerbanden met TPMS, advies over wissel gezocht


Richardus

Aanbevolen berichten

Hoi! Voor mijn Passat GTE moet ik de keus maken tussen all-seazon of zomer en winterbanden. Al dan niet met eigen velg.

Die combinatie vond ik op het forum nog niet terug, maar hoe doen jullie dit als je extra velgen hebt? Ik neem aan dat die sensoren moeten worden ingelezen?

Graag hoor ik wat ervaringen van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sensoren in mijn B7, zowel in de zomer als winter banden. Het wisselen is geen probleem, na 100 meter rijden geeft de auto de nieuwe druk aan, denk dat het voor de B8 niet anders is. Beide set banden moeten natuurlijk wel sensoren hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Marco456 zei:

Zomer winter is wel beter. Kijk maar even naar de banden testen....

Winterbanden hebben pas een grip voordeel onder de 7 graden, maar de  profiel hoogte van een winterband moet aanzienlijk meer dan een zomerband zijn wil je er voordeel van hebben, boven de 7 graden is  zomer banden weer beter. Het is maar net wat je wil.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals @Diver zegt moet elk wiel over een druksensor beschikken. Na een paar omwentelingen ziet de ontvanger de sensoren en weet deze perfect waar welke sensor zit. Dus wielen wisselen van voor naar achter is ook geen probleem en hoef je niks voor aan te passen of in te leren. Ikzelf rij ook B8 en heb een zomer en winterset met elk zijn sensor erin. Succes

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden