Ga naar inhoud
  • 0

Navigatie geeft geen snelheid weer


francisco

Vraag

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je de weergave wel in de teller ?

Setting in discover - menu -> car -> tandwiel icoon onderaan -> bestuurderhulpsystemen -> verkeerstekenherkenning -> aanvinken in instrumentenpaneel weergeven .

In de navi weergave. 

Menu -> navigatie -> setup (rechts onder) -> kaart -> verkeerstekens weergeven aanvinken.

Gerommeld in vcds ? 

- Bij zowel geen weergave in teller als discover,

Ga dan naar adres A5 frt. Sens. Drv. Assist. En controleer de setting voor de activatie van de verkeersborden herkenning. 

- Bij enkel geen weergave in de discover ga naar adres 5F information electr. En controleer de instelling / adaptation regels voor de weergave van de verkeerstekens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Setting in discover - menu -> car -> tandwiel icoon onderaan -> bestuurderhulpsystemen -> verkeerstekenherkenning -> aanvinken in instrumentenpaneel weergeven .

 

Als ik die wil aanvinken krijg ik de melding: "Functie is momenteel niet beschikbaar"

 

 

 

Menu -> navigatie -> setup (rechts onder) -> kaart -> verkeerstekens weergeven aanvinken.

Die staat netjes aan.

 

 

- Bij zowel geen weergave in teller als discover. Ga dan naar adres A5 frt. Sens. Drv. Assist

Die module vind ik niet mvcds, mogelijk heeft mijn GTE die niet.

 

5F information electr

Long coding Helper werkt daar niet. Maar in de adoptie staan wel heel veel opties. ik heb nog geen verbetering gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vreemd dan,

Je hebt wel de optie om verkeersteken herkenning in te schakelen in de wagen settings terwijl adres A5 er niet is. Dus je hebt geen camera onder de achteruitkijkspiegel? Lane assist heb je ook niet dan. De snelheidsweergave kwam dan puur uit de discover kaarten. 

Heb je dan in 5F de verkeersteken herkenning aangezet terwijl je eigenlijk de camera niet erin hebt zitten. En nu de discover de info verwacht van de camera die er niet is en je dus ook geen borden te zien krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
53 minutes ago, wulfke said:

Vreemd dan,

Je hebt wel de optie om verkeersteken herkenning in te schakelen in de wagen settings terwijl adres A5 er niet is. Dus je hebt geen camera onder de achteruitkijkspiegel? Lane assist heb je ook niet dan. De snelheidsweergave kwam dan puur uit de discover kaarten. 

Heb je dan in 5F de verkeersteken herkenning aangezet terwijl je eigenlijk de camera niet erin hebt zitten. En nu de discover de info verwacht van de camera die er niet is en je dus ook geen borden te zien krijgt. 

Klopt deels, ik heb ACC en verders geen front cam. Zelf heb ik aan de GTE niks geprogrammeerd afgelopen tijd (muv een paar testjes vandaag) ik heb met opset niks gewist in de logging. Wat ik zelf heb geprogrammeerd staat ook netjes in de VCDS tweak lijst op het forum.

 

In hex 5F kan ik alleen in de adoptie lijst, long code helper krijg ik de volgende foutmelding 

20231015_163005.jpg

aangepast door francisco
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je onlangs of enige tijd geleden een kaart update uitgevoerd of FW upgrade gedaan van de MIB ?

In byte 24 bit 7 in adres 5F zit een setting waarbij je kan selecteren of je via de camera info wil krijgen. Byte 24 bit 7 zou uit moeten staan.

Vreemd dat hij geen long coding info kan weergeven. Ook niet als je ok drukt kan je de long coding optie niet gebruiken dan ? 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kaart update m.b.v. org tool en SDkaart, denk ergens begin 2022.

Firmware

ik zelf niet. Ik denk (weet ik niet zeker) mijn digitale teller is vervangen, mogelijk is bij de dealer de firmware bijgewerkt/gewijzigd. Dat lijkt mijn enige logische verklaring. Ik heb ergens gelezen dat dit kan ontstaan bij het verwijderen van je discover, iemand bekend mee?

 

Als ik op Ok druk gaan we terug naar het vorige scherm. Dus programmeren in 5F lukt nog niet. Misschien oude hex sleutel gebruiken van een oudere log?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Al eens het MIB toestel gereset / opnieuw opgestart met de toetsen combinatie / toets / draaiknop lang indrukken ? 

Het is zo dat de discover ofwel verkeersborden toont via info vanaf de kaarten , ofwel via de info die hij van de camera krijgt. Normaal verklapt de positie waar het verkeersbord staat in het discover scherm, van uit welke bron de borden info komt. Linkse positie komt uit de camera, rechtse positie komt uit het kaart materiaal. 

Normaal moet de discover gewoon codeerbaar zijn maar dat kan ook zijn omdat uw kabel een te oude versie is. Adres CA: sunroof geeft dat ook aan. Ook redelijk wat modules met fouten welke niet bij de kabel bekend zijn, adres 51 kan niet bereikt worden en verschillende label files die niet in de database zitten. 

De discover heeft volgens VCDS ook 3 fouten erin waarvan de check software versie management. Is dit het origineel toestel welke erin zit of een nadien ingebouwd toestel ?

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tnx voor de feedback. De MIB had ik inderdaad ook opnieuw gestart maar zonder succes. 

Discover had de volgende snwlheid weergaven (zie bijlagen) foto is op de terugweg na aankoop. Ik zie net dat de teller weergave nooit aanwezig is geweest (in mijn beleving was dit dus anders)

Ik gebruik VCDS 21.3 (china clone)

 

Bij mij weten is dit de orginele discover. Zelf heb ik hier niks aan veranderd.

Screenshot_20231016_212445_Photos.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe staat byte 5 bit 2 ingesteld in adres 17 instruments ?

Ivm de SVM error in adres 5F,

Welke waarde heb je in de adaptation regel

IDE02502 - confirmation of installation change ?

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 18-10-2023 at 14:49, wulfke said:

Hoe staat byte 5 bit 2 ingesteld in adres 17 instruments ?

Ivm de SVM error in adres 5F,

Welke waarde heb je in de adaptation regel

IDE02502 - confirmation of installation change ?

17, byte5 bit 2 is uit . als ik hem aanzet krijg ik een melding camera niet gevonden. bij mij weten heb ik ook geen camera, want ik heb alleen ACC.

16977275549054406355578821056452.jpg

 

Adoptation

IDE02502 heb ik niet 😅 krijg dan een leeg scherm/dropdown menu

aangepast door francisco
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben zelf wat gaan snuffelen op wat vag forums en kwam deze (mogelijke) oplossing tegen voor melding:

 

"1555 - Check Software Version Management B201A 00 [009]"

VCDS CODING
5F (Infotainment) module, Adaptations, channel: 'Confirmation of installation change'
Note your current coding
Start Windows calculator and set it to 'Programming mode' and select 'HEX' option
Calculation: (current coding) XOR C9D2
Change the adaptation channel to the new (just calculated) code
VCDS main screen, 'Auto-Scan'
Check for fault codes (generated by the update) and clear them (software version, interrupted communication, etc.)
Note that VCDS shows your code on the adaptation channel with a space ('xx xx' format).You have to remove the space before you calculate your new code. At the point you enter your new (calculated) code, insert the space again.

 

BRON:
https://www.audiforum.nl/forum/techniek/vag-com/119054-vcds-19-x-check-software-version-management-foutmelding-verhelpen.html 

 


alleen kan ik de Adoptie IDE02502  Confirmation of installation change niet vinden/aanspreken

 

aangepast door francisco
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die info ivm SVM klopt maar je moet dan je huidige waarde in de XOR vergelijking droppen maar als je de huidige waarde niet kan vinden in dit dus niet mogelijk. Deze adaptie zit in adres 5F infotainment.

Bit 2 in byte 5 van adres 17 instruments staat correct dus. 

Vermoed dat er eea dan niet goed staat in adres 5F. Gezien je ook optie "verkeerstekens weergeven in instrumentenpaneel" tussen de settings staat. 

Heb je de mogelijkheid om een adamap de maken en hier te posten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een late reactie, door drukte op het werk en de verbouwing thuis. @Divertnx voor de linkjes, ik ga ze zo rustig bekijken met een bak koffie.

 

@wulfke

Adamap. Daar ben ik (nog) niet bekend mee. kan dat met VCDS, ik heb gezocht naar die term maar ik wordt er niet veel wijzer van😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden