Ga naar inhoud
  • 0

Laadstatus GTE


Petroman

Vraag

Na de wagen net weer geladen te hebben zat ik te denken waar ik kan zien hoeveel % de accu vol is.
Maar ik zie alleen maar de hoeveelheid km's die ik theoretisch kan rijden. Zit er ergens nog een andere accu status verstopt ?
De E-manager is niet echt uitgebreid. Of ik ms daar wat.

Andere gerelateerde vraag: hoe verwijder ik ingeklopte laadprofielen, wegrij momenten, van de vorige eigenaar?
Ik heb er nu drie dagen van de week inzitten en die gedeactiveerd maar kan ik die ook verwijderen?

 

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@Mausey, ja dat heb ik ook, een soort van elektrische "benzinemeter". 
Maar zoals het filmpje laat zien, is vol dan 100% of 80% van de accu capaciteit ? Accu zal minder worden > minder te rijden km's.

Stel de accu heeft nog maar 60% capaciteit dan kan je die 60% nog steeds 100% vol laden.
Alleen aantal te rijden km's zal minder zijn.

SOC zie ik overigens ook niet in menu verschijnen. Alleen de tijd en copyright verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb voor aanschaf ook naar deze vraag gezocht, maar niet echt verder ingedoken. Ik kwam toen wel dit topic tegen:

https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/17037/

VCDS and look at 8C - Battery HT
I had a priority level 6 default "26701 - Chargeur de batterie entrée

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de laptop kan het wel, Matthijs heeft dit ook gedaan nadat we de wagen aanschaft hadden. Hij kon ook per cel de status uitlezen.
Als je dat dan 96 (?) x gedaan hebt en opgeslagen dan heb je een goed beeld.....
Dat is nogal een klus maar je kan dan per pakket of cel dus uitlezen.

Maar de basis was dus of je tijdens het laden dit ook kan volgen, dus accu is nu 30, 50, 100% vol, klaar met laden.
 

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 25-8-2023 at 19:34, Petroman said:

Andere gerelateerde vraag: hoe verwijder ik ingeklopte laadprofielen, wegrij momenten, van de vorige eigenaar?
Ik heb er nu drie dagen van de week inzitten en die gedeactiveerd maar kan ik die ook verwijderen?

 

Druk op de knop "Car" ban je discovery.

Druk in het scherm op "E-manager"

Klik op het ">" bij een bestaande tijd

Klik op de knop onder "laadplaats: naam"

 

Daar kun je de laadplaats instellingen toevoegen of wijzigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 uren geleden, francisco zei:

Daar kun je de laadplaats instellingen toevoegen of wijzigen

Ja die snap ik maar ik wil dus NIET gebruikte instelling/laadmomenten verwijderen.
Maar dat accepteert de e-manager niet.
Want of het is een "standaard" instelling of er is een wegrijdtijdstip geprogrammeerd. Dat laatste kan ik dus nooit veranderen want er is ALTIJD een wegrijdtijdstip.

Ook het wijzigen van standaard naar een pietjepuk instelling verandert niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden