Ga naar inhoud
  • 0

Parkeerrem fout


lonnebol

Vraag

Voor de apk moest ik de achterremklauw vervangen. Deze liep aan en met het naderen van de apk a.s. woensdag besloten de gehele klauw te vervangen i.p.v. een revisie.

 

Vanmiddag de klauw vervangen. Nieuwe parkeerremmotor zit er ook op. Vooraf met VCDS de remmen open gezet. Echter, ik werd afgeleid en daarna de parkeerremmen met VCDS weer gesloten. Echter, de nieuwe klauw was ik door de afleiding vergeten aan te sluiten. Eind van het liedje: ik heb nu een foutmelding op de linker parkeerrem. "02432 h Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)". Zie ook de foto.

 

Nu weet ik dus niet zeker of dit komt doordat ik de kabel eerder niet had aangesloten, of dat er echt iets anders aan de hand is.

 

De oude motor kan ik niet er opzetten, want de ene is torx en de andere veeltand.

 

Ik had gehoopt er gewoon mee te kunnen rijden nu, wat in principe ook gaat, maar de gong op het dashboard gaat continu.

 

Wat zou ik nu nog kunnen proberen? Is er nog een specifieke procedure? Motor kapot? Geen idee wat de huidige situatie voor de apk betekent.

 

Bedankt alvast voor de hulp.81b969ef5b926f65748944849beab685.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan de parking brake function test uitvoeren. Dan stuurt hij de motoren eens dicht en dan volledig open en dan zou volgens mij de fout resetbaar moeten zijn.

Function Test

Prerequisites:

  • Connect a battery charger as per repair manual.
  • The Parking Brake must be OFF before Basic Setting are possible.

[Select]
[53 - Parking Brake]
[Basic Settings - 04]
Group 010
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
The brake pads are now opening and closing 3 times.
Important: Wait 30 seconds after the brakes stop moving before carrying out the next step.
Due to a firmware problem in some modules, failure to wait can result in damage to the control module.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan de parking brake function test uitvoeren. Dan stuurt hij de motoren eens dicht en dan volledig open en dan zou volgens mij de fout resetbaar moeten zijn.

Function Test

Prerequisites:

  • Connect a battery charger as per repair manual.
  • The Parking Brake must be OFF before Basic Setting are possible.

[select]
[53 - Parking Brake]
[basic Settings - 04]
Group 010
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
The brake pads are now opening and closing 3 times.
Important: Wait 30 seconds after the brakes stop moving before carrying out the next step.
Due to a firmware problem in some modules, failure to wait can result in damage to the control module.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Zojuist gedaan, maar er gebeurt niets. De fout komt ook meteen weer terug.

Na een paar keer op de knop op het dashboard te drukken gaat wel de rechter rem dicht. Links gebeurt dus niets.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zou ik de verbinding naar de motor eens controleren gezien de handrem module een open circuit ziet. Dacht me te herinneren dat je tijdens de function test ook de stromen kon zien wat de motoren opnemen. Als je dan bij de linkse 0Amp ziet dan is er iets mis naar of met de motor of de uitgang van de module is defect.

Je kan wel de oude motor aansluiten aan de connector zonder deze op de klauw te monteren. Terug de test uitvoeren en kijken of je een andere foutmelding krijgt

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan zou ik de verbinding naar de motor eens controleren gezien de handrem module een open circuit ziet. Dacht me te herinneren dat je tijdens de function test ook de stromen kon zien wat de motoren opnemen. Als je dan bij de linkse 0Amp ziet dan is er iets mis naar of met de motor of de uitgang van de module is defect.
De stekker zit er wel zover mogelijk op, maar hij grijpt niet aan. Zover kan ik hem er niet opduwen. Zou dat het zijn?

De function tests loopt helemaal niet. Links en rechts niet. Bij ampères bij beide 0. In het tweede vakje staat bij links 8, bij rechts 0.

In het uiterste geval zet ik morgen weer de oude klauw erop om te testen of het dan wel weer werkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Iets staat me bij ivm een lipje wat op de nieuwe motor aansluiting zit wat je moet weghalen.
Ja, klopt. Bij de vorige motoren heb ik inderdaad een of ander lipje afgesneden zodat de stekker van mijn auto past. Ergens in 2007 is dat overgegaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is opgelost. De stekker zat blijkbaar toch nog niet goed genoeg. De stekker van de auto helemaal schoongemaakt. Door nu of ook in het verleden al was het rubber onderin iets beschadigd, waardoor je de stekker niet ver genoeg erop kon schuiven. Verder en heel klein stukje afgevijld van de connector van de motor, zodat de stekker er niet iets dieper overheen ging en het lipje net vasthaakt.

De foutmelding bleef, maar een aantal keer in intervallen op de knop in de auto gedrukt, toen hoorde ik de motor lopen. Daarna de functie test gedaan en toen de fout ook gewist worden en kwam deze niet meer terug.

Klaar voor de apk nu dan hoop ik.

Bedankt voor alle input en meedenken.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden