Ga naar inhoud
  • 0

TPMS

Vraag

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Wat heeft de TPMS met de ABS te maken?? TPMS is de bandenspanning als ik het goed heb, daar zit toch een antenne bij en gaat via de can draden. Bandenspanning via de ABS heet toch anders, of zit ik er naast.  

• 0
Geplaatst (aangepast)
  Op 14-11-2022 om 17:38, Diver zei:

Wat heeft de TPMS met de ABS te maken?

Expand  

Je kunt de bandenspanning meten met druksensoren, maar ook berekenen via de wielomwentelingen uit de ABS sensor. Bij lagere bandenspanning wordt de omtrek van het wiel kleiner, waardoor er meer omwentelingen nodig zijn bij dezelfde snelheid. Dat laatste is een softwarematige oplossing, die minder precies maar veel goedkoper is dan druksensoren met draadloze zenders en ontvangers. Beide oplossingen worden door VW toegepast en ze worden allebei TPMS genoemd, om het makkelijk te maken... 

aangepast door PlushRidah
  • 0
Geplaatst

Ik had de ABS versie standaard op de auto, maar heb het omgebouwd naar ventiel versie om het zo maar te zeggen. dus kan beide systemen. Dacht alleen dat er ook naam verschil was. 

• 0
Geplaatst
  Op 14-11-2022 om 08:42, ferre zei:

Weet er iemand op welke pin ik de TPMS kabel op de abs pomp moet steken van een golf 6 1.4 benzine hand geschakeld?

abs pomp 1k0907379AN

Expand  

Wat is het bouwjaar

• 0
Geplaatst (aangepast)

Zal nog eens kijken voor je, wat voor info zit er bij, kan je dat posten

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst

Je kan ook eens zoeken met RDK ipv TPMS . Reifen Drück Kontrole

• 0
Geplaatst

Op het internet, heb het gevonden voor dsg maar niet voor hand geschakeld.

heb het al gecodeerd en het werkt  enkel en alleen nog die kabel op de juiste plaats inpluggen.

• 0
Geplaatst
  Op 17-11-2022 om 07:59, ferre zei:

Op het internet, heb het gevonden voor dsg maar niet voor hand geschakeld.

heb het al gecodeerd en het werkt  enkel en alleen nog die kabel op de juiste plaats inpluggen.

Expand  

Dat snap ik maar op welk type auto en bouwjaar zit het, copieer de info even in een post 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden