Ga naar inhoud

Kachel verwarmd niet


Jeteka

Aanbevolen berichten

  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat het geweest was? Zoals je kon lezen in 1 van de posts van Johan heeft een vorige eigenaar een pil in het koelsysteem gegooit ivm een lek. Dit heeft denk ik o.a. de waterpomp naat zn gallemiezen geholpen maar ook de kachelradiateur verstopt.. de rest mag Johan vertellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit topic eerst overgeslagen met lezen. Zag even het interessante niet in van een kachel die het niet doet. Alles gelezen hebbende zie ik dat een "onschuldige" oplossing van een klein probleem grote gevolgen kan hebben.

 

Ik ben benieuwd of alles nu naar ieders tevredenheid is opgelost.

 

Off topic:

ben vandaag toevallig met de slopel van mijn vrouw aan het sleutelen geweest omdat die ook niet warm werd. Oorzaak thermostaat. Maar om een thermostaat te kunnen vervangingen moet alle koelvloeistof eruit, riem eraf, distributieriem eraf, tandwiel nokkenas eraf etc :cry: Best een klus voor een beginnend sleutelaar als ik :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik ben weer geland in het Friese en het avondeten zit weer achter de kiezen ;)

 

Wat heeft Matthijs gedaan? Allereerst alle slangen gedemonteerd als ook het gasklephuis. Deze laatste ook gelijk gereinigd ;)

Hierna hebben we pure Soda in de kachel radiateur gedaan, waar vervolgens kokend heet water op werd gegooid. Soda mag dan een antiek middel zijn, het werkt nog steeds erg goed. Nadat we dachten alles goed te hebben gereinigd, alles weer gemonteerd en de motor gestart. Nou er kwam wat louw/warme lucht uit de ventilatie roosters... :(

Vervolgens een rondje rijden en tijdens dat rondje rijden werd de kachel alweer steenkoud.. Dus maar weer terug naar huis en de slangen weer van de kachel radiateur af. Opnieuw spoelen en weer aansluiten. Motor starten en weer lauw/warme lucht. gadverdarrie...

Toen kwam Matthijs zijn oom op het idee om met een draaiende motor de waterslangen eens van de kachel af te trekken en wat bleek? geen doorstroming in het systeem. Dop van het koelvloeistof reservoir en opnieuw een lading Soda erin gekieperd. Motor even op toeren jagen en ja hoor, een hele vette straal water! Aansluiten en rijden. GLOEIEND HEET!

Om de Soda goed zijn werk te laten doen, heeft Matthijs mij zowat de hele achterhoek laten zien in mijn Passat :D:D

Vervolgens alles weer uit het systeem en koelvloeistof erin. Koffiedrinken en naar huis rijden. Ik heb genoten van een gloeiend hete kachel op de terugweg ;)

 

Matthijs en Herman, nogmaals dank voor deze leuke dag waarbij ook nog eens de operatie is geslaagd.

 

Oh ja, vanmiddag ging opeens mijn bijrijdersraam kapot. Niet het raam maar het bekende geleiderolletje. Dus ik ben met wasknijpers tussen het raam en de bekleding naar huis gereden hahaha.

Binnenkort gaat Matthijs dit nog even vervangen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij dat het vooralsnog gefunctioneerd heeft, want anders hadden we nog een bak werk gehad om het dashboard te demonteren...

 

Nu is als het goed is het blok goed gespoeld, in tegenstelling tot wat de dealer gedaan zou hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ben je vast wel door ZELHEM heen gekomen...

Nee hij komt uit Friesland, en dan komt hij echt niet door het groene hart van de achterhoek.

Zou btw een omweg zijn.

 

hij vertelde toch dat matthijs hem de hele achterhoek heeft laten zien? dus dan neem ik aan dat hij in vorden is geweest als je leest dat op de terug weg de kachel lekker warm was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden