Ga naar inhoud
  • 0

Intercooler


stolkie

Vraag

Tdi vrienden,

 

ik heb mijn auto laten nakijken door de VAG dealer en zij zeggen dat mijn intercooler niet helemaal ok is. De auto maakt een raar sissend/aanzuigend geluid en lijkt wat vermogen te missen ..

Dus ik vraag wat kost dat, gewoon 440euro voor een Intercooler... Vind ik een hoop geld, dus nu heb ik er een via marktplaats weten te regelen. Alleen is de vraag of hij past, de verkoper heeft het over een klik systeem. Is het op een type 3BG uit 2001 ook een klik systeem, of kan ik hier op de een of andere manier achter komen .. ? En is het moeilijk monteren, moet ik nog ergens op letten ?

 

Alvast bedankt ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb deze gevonden:

 

__________________________________________________________

 

 

Alle slangverbindingen van het laadluchtsysteem zijn met veerklemmen of steekverbindingen geborgd. Bij de steekverbindingen moet beslist op het volgende worden gelet:

 

‒ → Steekverbinding ontgrendelen door de borgklem -pijl- los te trekken.

‒ Slang/pijp zonder hulpgereedschap lostrekken.

‒ Let bij de montage op een goede vergrendeling van nokken -A-.

6xkyemb.png

_______________________________________________________________

Motorcodes AVF en AWX

 

1)laadluchtkoeler

2)klem

3)O-ring

◆ zwart

◆ vervangen

4)verbindingsslang

5)doorvoerrubber

6)bus

7)10 Nm

8 ) O-ring

◆ bij beschadiging vervangen

9)sensor spruitstukdruk -G71 met voeler spruitstuktemperatuur -G72

10)3 Nm

11)naar aanzuigkanaal

 

 

 

12)klem

◆ op stevige bevestiging controleren

13)verbindingsslang

14)laadluchtpijp

15)verbindingsslang

16)O-ring

◆ groen

◆ vervangen

17)van uitlaatgasturbo

18)dwarspijp

19)verbindingsslang

8fwt668.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey ik heb wel een tip voor je !

 

ik heb zelf ook een AVF 130 pk tdi 3BG

 

voor de zomer heb ik nog een splinternieuwe aangeschaft van SCHAAP & BRON

http://www.schaapbron.nl/

 

145 europ incl btw en 12 euro voor verzenden onder rembours!

157 all incl thuis dus! gloedjenieuw en paste perfect!

 

ik had ook een sissend geluid, verbruik nam enorm toe, en vermogensverlies

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan welke kant zit de intercooler precies, aan bestuurders of passagiers zijde. Kun je er makkelijk bij als je bumper verwijderd ? Ik heb een nieuwe intercooler besteld bij www.schaapbron.nl, goede service, goede prijs !

 

... Moet hem alleen even installeren ...

 

Bedankt voot de tip scheelt me een hoop knaken ... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt linksvoor bestuurderskant, is best eenvoudig als de bumper er eenmaal af ligt.. dan zie je hem helemaal naakt :P

 

schaap&bron is zeker goedkoop jah :o en nog gloedjenieuw ook, doet je zeker goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

iemand een idee of schaapbron nog actief is

 

heb ook het probleem dat mijn passat wat sist op stationair draaien , verbruik is enorm toegenomen en mijn

vermogen met 40pk gedaald, wel is het koppel hetzelfde gebleven. Dit vind ik wel raar maar

verder is er niet te ontdekken bij uitlezen of rijdende log maken.

 

hoe test je of een intercooler nog goed is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de S-slang die van de turbo naar de intercoolerbuis/drager van de radiateur gaat, gaat naar verloop van tijd scheuren.

Wat te doen is de motor ff stationiar laten draaien, motorbodemplaat verwijderen en even een beetje aan die slang voelen trekken en kijken of het gesis erger wordt, vaak kun je ook wel een scheur voelen.

 

Slang is nieuw overigens wel duur met een 100 euro ex btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden