Ga naar inhoud
  • 0

Onregelmatig toerental bij stationair draaien automaat


Gast Anonymous

Vraag

Goedemiddag,

 

Ik ben Edward en ik rij in een VW Passat 1.8 Automaat (Tiptronic) met een Comfortline-uitvoering uit 2001.

 

Ik heb sinds enige tijd last van een onregelmatig toerental als de auto stationair draait in "Drive-stand". Tijdens het rijden ondervind ik geen problemen. Tevens wordt het probleem minder als hij in "Neutraal" staat. Het is soms zo erg dat de auto staat te schudden voor het stoplicht.

 

Ik ben al bij de garage geweest, hij is op de testbank gegaan, maar er worden geen storingen gevonden.

 

Kan iemand mij misschien helpen?

 

Alvast bedankt, EdwardP

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Edward,

 

Een onregelmatige loop kan veel oorzaken hebben. Ik ga er vanuit dat je een 1.8 Turbo hebt. Check dan in eerste instantie de dikke vacuumleiding (1 cm doorsnede) welke rechtsboven het inlaatspruitstuk begint en in een boog naar links achter gaat. Deze slang was bij mij ook gescheurd (ruim 1 cm) en leverde ook een vreemde stationar lopende motor op.

 

 

Groet,

 

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Das leuk 2x Edward :-)

Volgens mij geldt hetzelfde voor de gewone 1.8 20V. Ook daar kunnen lekke luchtslangen onregelmatige stationairtoerentallen veroorzaken. Andere optie: vervuild gasklephuis. In dat geval: schoon laten maken en opnieuw laten afstellen.

 

Stel je ook even voor in het topic http://www.vwpassat.nl/viewforum.php?f=104. Als je ook je garagegegevens invult kan iedereen zien wat voor een type auto je hebt en dus ook meer gericht antwoord geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je ook last van een ongewoon hoog gebruik? Iets als 1 op 9 gemiddeld? Dat had ik namelijk ook last van. Ik heb hetzelfde blok. Bij mij was de vacuüm slang ingescheurd. Ik ga er deze week weer eesn mee heen, hij's volgens mij niet helemaal goed gefixed. Ik was er meer voor geweest om hem te vervangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je ook last van een ongewoon hoog gebruik? Iets als 1 op 9 gemiddeld? Dat had ik namelijk ook last van. Ik heb hetzelfde blok. Bij mij was de vacuüm slang ingescheurd. Ik ga er deze week weer eesn mee heen, hij's volgens mij niet helemaal goed gefixed. Ik was er meer voor geweest om hem te vervangen...

 

He, hier haak ik even in. Als de vacuumslang is ingescheurd, gaat dan je verbruik omhoog? Ik heb geen last van schommelingen in mijn toerental, wel 'last' van een hoog verbruik. 1 op 8,5 a 9 op benzine en 1 op 7,5 a 8 op LPG... Is het een kwestie van met je eigen ogen kijken naar een slang en controleren of er scheuren inzitten, of zijn de scheurtjes microscopisch klein?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden