mipedsg Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2019 Hoi, mijn Standkachel geeft problemen. Het biel me op dat hij de laatste keer wat rook en tikte of hij erg warm was. Uitlezen bevestigt dit: ------------------------------------------------------------------------------- Address 18: Aux. Heat Labels: 1K0-815-007.clb Part No: 7N0 963 272 C Component: Standheizer 044 4840 Revision: 00044000 Serial number: 09024302000000 Coding: 0031032 Shop #: WSC 11111 111 11111 VCID: 356681F75C0A98E236-8060 4 Faults Found: 02456 - Line Filling 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation Freeze Frame: Fault Status: 01100101 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 1 Reset counter: 113 Mileage: 159513 km Time Indication: 0 Date: 2017.05.08 Time: 15:14:16 01410 - Heater Over-Temp 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 230 Mileage: 200469 km Time Indication: 0 Date: 2013.05.29 Time: 07:50:51 Freeze Frame: After-Run Temperature: 148.0°C Temperature: 18.0°C Voltage: 12.21 V 01411 - Temperature Sensor (G18) 007 - Short to Ground - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100111 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 15 Mileage: 200469 km Time Indication: 0 Date: 2013.05.29 Time: 07:50:52 Freeze Frame: Malfunction Temperature: 205.0°C Temperature: 18.0°C Voltage: 12.72 V 02251 - Heater Unit Locked 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 230 Mileage: 200469 km Time Indication: 0 Date: 2013.05.29 Time: 07:52:17 Iemand een idee wat er mis kan zijn? Hopelijk alleen de pomp? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2019 Als ie tikt is het vaak dat ie aan de kook is. Hij is in ieder geval gelocked dus je kunt hem niet zo resetten met clear DTC's. Even unlocken doe je in adaption door het kanaal van 0 op 1 te zetten. Daarna met output test kun je de pomp aansturen om te kijken of hij het doet. Wat je ook kan doen is na de unclock gaan rijden, hij gaat ook aan als je start om mee te helpen de motor op temperatuur te krijgen met deze buitentemperaturen. Dat heb je echter bijna niet in de gaten het lampje blijft dan uit. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 maxx007at Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2019 Als ie tikt is het vaak dat ie aan de kook is. Hij is in ieder geval gelocked dus je kunt hem niet zo resetten met clear DTC's. Even unlocken doe je in adaption door het kanaal van 0 op 1 te zetten. Daarna met output test kun je de pomp aansturen om te kijken of hij het doet. Wat je ook kan doen is na de unclock gaan rijden, hij gaat ook aan als je start om mee te helpen de motor op temperatuur te krijgen met deze buitentemperaturen. Dat heb je echter bijna niet in de gaten het lampje blijft dan uit. Na de unlock moet je eerst een basic setting doen voordat hij weer gaat meeverwarmen. Anders gaat hij meteen weer in een lock. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 23 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2019 (aangepast) In de meeste gevallen 99% is de oorzaak van blokkering door op reserve gestaan te hebben tijdens het rijden en standkachel aan waardoor deze lucht gezogen heeft. [18] - Adaptation 10 - Channel 042 - Save value 1. En wis nu de foutcodes. Maar als je de oorzaak niet wegneemt zal ie vermoedelijk opnieuw blokkeren Heb nog een standkachel 1k0 815 007 in de aanbieding indien ander probleem. http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/44153-r36-individual-onderdelen/ 23 januari, 2019 aangepast door PassatMotion Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 24 januari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2019 Alvast bedankt voor de info allemaal. Ik ga zo de pomp eens testen dan. Kan ik de kachel ook weer tijdelijk blokkeren, stel de pomp werkt inderdaad niet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 24 januari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2019 Ik heb hem net ge unlocked, en de pomp werkte daarna gewoon via output tests. Daarna adaptatie, en de werkplaats activatie getest. Hij startte gewoon op. De temperaturen bleven binnen normale bereik, rond de 85 graden stopte hij op een normale manier. Toch vreemd dat er nu niks aan de hand is? Misschien dat die electro-pomp toch gehaperd heeft, wat tot die oververhitting geleid heeft? Verder nog in adaptatie de linefilling tijd ingesteld op 30 seconden (wat vcds aanraadt). Er was namelijk altijd al een foutmelding daarover zolang ik de auto heb: 02456 - Line Filling 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation Freeze Frame: Fault Status: 01100101 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 1 Reset counter: 113 Mileage: 159513 km Time Indication: 0 Date: 2017.05.08 Time: 15:14:16 Die is nu weg. De instelling stond op 0 seconden, dat zak dan wel buiten normale bereik zijn oid. Voor de rest maar even bekijken of het niet meer terug komt denk ik... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 24 januari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2019 02456 - Line Filling 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation Freeze Frame: Fault Status: 01100101 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 1 Reset counter: 113 Mileage: 159513 km Time Indication: 0 Date: 2017.05.08 Time: 15:14:16 Die is nu weg. De instelling stond op 0 seconden, dat zak dan wel buiten normale bereik zijn oid. Voor de rest maar even bekijken of het niet meer terug komt denk ik... Ben je zeker dat dit weg is ? 02456 - Line Filling 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation Deze fout gaat niet zomaar weg. Dit komt terug na 1a2 min. nadat de kachel aan is gezet gaat deze weer in safemode en blokkeerd weer. Dit kunnen 3 reden zijn. Brandstof te laag (reserve) / batterij spanning te laag (batterij opladen of defect) / Standkachel defect (blower, gloeiplug etc..) 1. de basic settings dienen terug gedaan te worden door een probleem. [18 - AUX Heater] Basic settings 04 Groep 11 Klok op [GO] Activeer de Basic Setting. [NO/OFF/NEXT] Let op veld 3. Dit geeft de status van jouw systeem weer. Wis de fout en start de standkachel en wacht tot bv 5min als deze niet zelf uitgaat? Schakel de standkachel terug uit. Ga terug naar vcds[18] is deze fout terug zie note 2. 2. als bovenstaande niet gewerkt heeft en fout terug is dan is jouw standkachel defect. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 25 januari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2019 De line filling fout zit er bij mij al 5 jaar in zonder dat de kachel ooit geblokkeerd is. De blokkering kwam met de recente oververhittingsfout. Ik zal hem nog eens uitlezen als hij een paar keer goed gebrand heeft. Als dat lukt natuurlijk... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 25 januari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2019 Vanochtend werkte hij gewoon goed, via de afstandsbediening. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 1 februari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2019 ...en de keer erop niet meer. Hij lijkt wel aan te staan volgens de lampjes, meer er komt geen warmte. Hij brandt wel als bijverwarming, dit keer is hij dus niet geblokkeerd. Waarschijnlijk toch een probleem met ee pomp. Ik zal hem nog eens uitlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 1 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2019 Zoals ik al eerder zij die fout gaat niet zo gemakkelijk weg omdat deze defect is. Echter wat is er defect? Gloeiplug, blower, solenoidpomp? solenoidpomp kan je testen met 12v Deze zit onder de achterzetel aan de brandstoftank. Zoek daar de stekker -2draads- aan de brandstofpomp -wel deksel afhalen- en zet er 12V op..geluid moet klinken als een geklop. "dock,dock,dock,dock..." Hoor je niets dan is deze defect, hoor je dit wel dan is het probleem in de webasto kachel en dit kan de gloeiplug zijn of de blower. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 9 februari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2019 Deze week de afdekking naast het wiel eraf gehaald en de pomp getest. Met VCDS werkte de pomp in eerste instantie wel. Toen ik de pomp uit de rubber gehaald had werkte deze opeens niet meer via VCDS output test. Er stond wel spanning op de stekker. Dus de pomp is defect. Een nieuwe besteld met hetzelfde nummer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 9 februari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2019 Vandaag het pompje gewisseld. Via VCDS werkte de nieuwe gelijk. De oude maar eens aangesloten op een voeding. Soms doet hij het, soms niet, en moet je er eerst aan draaien. Dat werkt natuurlijk niet in de auto. Was dus duidelijk kapot. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 9 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2019 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 10 februari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2019 Het pompje is nat aan de electrische kant... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 10 februari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2019 Soort stappenmotor, de spoelen zitten vast, de rotor in het koelwater is magnetisch 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
mipedsg
Hoi, mijn Standkachel geeft problemen.
Het biel me op dat hij de laatste keer wat rook en tikte of hij erg warm was. Uitlezen bevestigt dit:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat Labels: 1K0-815-007.clb
Part No: 7N0 963 272 C
Component: Standheizer 044 4840
Revision: 00044000 Serial number: 09024302000000
Coding: 0031032
Shop #: WSC 11111 111 11111
VCID: 356681F75C0A98E236-8060
4 Faults Found:
02456 - Line Filling
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 113
Mileage: 159513 km
Time Indication: 0
Date: 2017.05.08
Time: 15:14:16
01410 - Heater Over-Temp
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 230
Mileage: 200469 km
Time Indication: 0
Date: 2013.05.29
Time: 07:50:51
Freeze Frame:
After-Run
Temperature: 148.0°C
Temperature: 18.0°C
Voltage: 12.21 V
01411 - Temperature Sensor (G18)
007 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100111
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 15
Mileage: 200469 km
Time Indication: 0
Date: 2013.05.29
Time: 07:50:52
Freeze Frame:
Malfunction
Temperature: 205.0°C
Temperature: 18.0°C
Voltage: 12.72 V
02251 - Heater Unit Locked
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 230
Mileage: 200469 km
Time Indication: 0
Date: 2013.05.29
Time: 07:52:17
Iemand een idee wat er mis kan zijn?
Hopelijk alleen de pomp?
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten