peedeepee Geplaatst 24 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2007 .........Een originele 3BG Xenon lampunit heeft een D2S-fitting voor gecombineerd dim- en grootlicht en een H7 fitting voor grootlicht. In die D2S-fitting passen alleen D2S-xenonlampen. Het lastige is dat er (voor zover bekend) geen aftermarketsetjes zijn met starters en D2S-xenonlampen zodat je uiteindelijk toch bij de dealer / OEM onderdelen terechtkomt.......... Hey 3V, dank voor je reactie! Geen D2S kitjes... maar deze zou ik dan toch wel kunnen gebruiken? D2S kitje op marktplaats Groeten... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 24 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2007 Ja, dat zou moeten lukken. Let er dan wel even op dat bij de originele Xenon Hella starters zitten. Die hebben waarschijnlijk een ander model en een andere montage dan de Siemens die jij zag, dus je zult niet de originele houders kunnen gebruiken. Maar werken doet het in ieder geval wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peedeepee Geplaatst 24 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2007 ? Ik niet begrijp.... Dus ik moet alsnog andere starters? Weet trouwens niet of deze kit goed of niet goed is, maar had hem gevonden en het bestaat dus wel... verleiding is groot... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 24 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2007 ? Ik niet begrijp.... Dus ik moet alsnog andere starters? Weet trouwens niet of deze kit goed of niet goed is, maar had hem gevonden en het bestaat dus wel... verleiding is groot... Er is een hele draad over Siemens xenon, volgens mij zijn ze er best positief over. Wat ik bedoelde is dat ik niet zeker weet of de Siemens-starters in de montagebeugels van de originele starters passen. Bij een 3BG worden de starters in een beugel aan het koplamphuis vastgezet. Maar je kunt je voorstellen dat in die beugel alleen de originele (Hella) starters passen. Zie de foto hieronder, nummers 6 en 7). Siemens is een ander model, dus kan niet met die beugels worden vastgezet. Dat wil niet zeggen dat je er niets aan hebt, je moet ze dan alleen met tieribs o.i.d. vastzetten, anders liggen ze zo te rammelen. De electrische aansluiting is volgens mij helemaal geen probleem, de stekkers op de lamp zullen vast bij Hella en Siemens wel hetzelfde zijn en de aansluiting vanuit je auto moet ook wel lukken, dat zijn maar 2 draden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peedeepee Geplaatst 25 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2007 ja precies... begreep ik het toch wel Mooi, dus qua licht kan ik voor 200 euri klaar zijn en dan nog de xenon koplampen op de kop tikken... Supadupa! Thanks arje.... oeps 3V! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marcel van Es Geplaatst 25 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2007 Zou wel lekker zijn voor je Peter Dan weet je gelijk wat het verschil is, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 25 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2007 ja precies... begreep ik het toch wel Mooi, dus qua licht kan ik voor 200 euri klaar zijn en dan nog de xenon koplampen op de kop tikken... Supadupa! Thanks arje.... oeps 3V! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Volkswagen Geplaatst 25 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2007 Draai je koplamp iets boven het standaart afstelpunt, en je ziet ineens veeeeeel meer! Zo rijden wij momenteel ook met de A6, en dat scheelt toch een mooie hap licht! (en nee, ze knipperen niet allemaal..) Overgens zou ik 6000K nemen als MAX. Liefst nog iets minder als dat kan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 26 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2007 haha leuk he die foto's Maareh mannen kan ik nu een setje 6000 Kelvin lampen in mijn koplampen plaatsen ?? Is dit uberhaupt mogelijk omdat het hele systeem is afgesteld op 8000 k ?! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 26 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2007 Naar mijn weten is het enige verschil tussen 6000K en 8000K de lamp, dus moet omwisselen geen probleem zijn. Of zie ik nu iets over het hoofd? Let even op de juiste fitting... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 27 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2007 nou ik dacht juist vanwege die stroomkastjes (hoe heten die dingen ook al weer ??) .............. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rick Geplaatst 27 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2007 Ballasten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DON2006 Geplaatst 27 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2007 thats the motherf*ck*r Dus kan ik 6000k installen ????? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RJ Geplaatst 30 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2007 @ Jee Zeg maar wanneer, ik ben er klaar voor gr, RJ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Volkswagen Geplaatst 30 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2007 thats the motherf*ck*r Dus kan ik 6000k installen ????? ander setje is goedkoper. Zo'n Siemens setje kopen wij in bij de autoshop voor 120 euro. INC btw, verkoop 150.. 1 nieuwe lamp kost al snel 75 euro! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 30 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2007 thats the motherf*ck*r Dus kan ik 6000k installen ????? ander setje is goedkoper. Zo'n Siemens setje kopen wij in bij de autoshop voor 120 euro. INC btw, verkoop 150.. 1 nieuwe lamp kost al snel 75 euro! Ehhm, daar had ik nog niet bij stilgestaan Maar dan is daarmee je probleem opgelost. Je koopt een passend 6000K setje, gebruikt gewoon je oude ballasten (scheelt weer een hoop werk) en monteert alleen de nieuwe lampen. Die ballasten zijn dan mooi voor reserve. (Ik zou trouwens, als je de ballasten toch vervangt, wel allebei doen maar zoals gezegd is dat niet nodig). Of je verkoopt je nieuwe ballasten met je oude lampen voor een tientje aan mij Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
silvergreylowe Geplaatst 30 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2007 en toch heb ik het gevoel dat origineel xenon (ds2) meer licht geeft dan HID setjes... Kan aan mij liggen, ik rij het liefst met meer licht dan xenon, als dat zou kunnen( is gewoon mooi haha) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LED-Lightning Geplaatst 30 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2007 @silvergreylowe Volgens mij komt dat doordat origineel xenon altijd rond de 4500K ligt (of was het nou 4300K? en HID doorgaans bij 6000K begint en dan wordt de lichtopbrengst steeds een beetje kleiner. Maar ik kan me vergissen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
silvergreylowe Geplaatst 30 november, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2007 ah eeeh...ik zit nu dus als een gek te zoeken op die ds2 setjes. maar kan dus net zo goed een hid setje zoeken met 4300K? Morgen waasrchijnlijk kijken voor nieuwe Lens lampen, de FK vind ik het lichtbeeld niet mooi van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lexpassat Geplaatst 1 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2007 Ik kan zelf aan setjes komen voor € 80 . Ik heb zelf ook zo'n setje. Veel betere lichtopbrengst dan halogeen. Makkelijk in te bouwen. Zitten dezelfde materialen in als in die duurdere sets. Ik heb ook stadsledjes erin gedaan in dezelfde kleur als xenon. Gr. Lex Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
silvergreylowe Geplaatst 1 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2007 denk dat ik het idee voorlopig laat varen, xenon heb ik 6000k, lenslampen ook. helaas moet mijn navigatie nog ingebouwd worden, laat ik eerst daar maar aan beginnen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RJ Geplaatst 4 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2007 'And let there be light' dat is hetgeen wat ik vanavond dacht toen ik mijn lichtschakelaar omdraaide! wouw, wat een licht(bundel). Na een middagje sleutelen met het ervaren oog van Jee ben ook ik in het bezit van xenon 6000k, iets wat ik al veel eerder had moeten doen btw, hopelijk overtuig ik hiermee ook een mede forum/stadsgenoot die in een donkerblauwe Variant rijdt Dus dank voor diegene die mij hebben overtuigd d.m.v. de foto's hier, en voor Jee nogmaals many th@nks i.v.m. de hulp van vanmiddag, ook nu was het weer gezellig en die laptop heb ik geregeld voor een volgende x! En Jee, succes donderdag en tot snel Gr, RJ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jee13 Geplaatst 5 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2007 @ RJ Wat een bak licht he 8) Sleutelen was zeker gezellig Als je 1 keer met xenon gereden hebt, wil je nooit meer zonder volgens mij gr Jee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinD Geplaatst 5 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2007 Ik was al overtuigd RJ,alleen nu nog mijn portomonee(vrouw) Ik zie het binnenkort wel, gaan we wel ff bij Jee op ziekenbezoek. Greetzzzzzzzzzzzzz Martin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat03 Geplaatst 5 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2007 Martin, Gewoon tegen je vrouw zeggen dat xenon beter voor de veiligheid is. Dat je veeel meer licht hebt, en dat het veel veiliger is voor de deze donkere wintertijd. Ze reed laatst in de mijne, zei ze wat een licht zeg dat is een hele verbetering. Ik was al overtuigd RJ,alleen nu nog mijn portomonee(vrouw) Ik zie het binnenkort wel, gaan we wel ff bij Jee op ziekenbezoek. Greetzzzzzzzzzzzzz Martin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten