Ga naar inhoud

licht opbrengst xenon


j de jong

Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik weet niet wat je ervan verwacht had? :-)

Zonder gekheid: 8000K is redelijk paars en oogt misschien net iets minder fel dan 6000K. Maar evengoed moet je beduidend beter licht hebben dan met je halogeentjes. Zie ook de diverse Xenontopics op dit forum, iedereen is er dik tevreden over volgens mij. Wat voor merk is dat setje van jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je maar even zoeken er is een topic over lichtopbrengst xenon onderling en ten opzichte van gewoon.maar met 8000K heb je wel al meer dan halogeen maar minder dan 4900K dat is standaard en meest witte licht en opbrengst maar 6000K ook nog hoger word de opbrengst minder vanwege het kleuren spectrum...ff zoeken dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik heb dus ook 8000 Kelvin en ben er op zich erg tevreden mee, alleen vraag ik me soms af of ik niet beter 6000 k had kunnen nemen... Denk idd omdat het witter is, dat het duidelijker is...

 

ben van de zomer in Frankrijk geweest op vakantie en daar hebben ze dus 's-nachts geen verlichting op de snelweg en dan kan ik jez eggen dat die lauwe lampen ALLES blauw verfen en daar werd ik HEEL snel moe van. Niet fijn dus :(

 

Kan ik met mijn HID kit ook 6000k lampjes erin gooien ????

 

grtz DOn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal eens proberen om een foto te maken

en te posten kunnen jullie het ff zien

 

groetjes

 

Dit is 4200k:

8b3ui2r.jpg

 

Probeer dan ook even een foto te maken van het lichtbeeld zoals Impagnat. Gewoon voor een muur o.i.d. Dan zie je het best of er iets mis is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jajajajajajajajajaja :thx: ,

 

jullie hebben mij meer dan overtuigd en ook nu weer met al deze foto's,

zelf zit ik te denken aan 6000k (iets witter dan 8000k zoals ik heb gelezen) dus dat moet er ook eerdaags ingebouwd gaan worden :):!::!:

 

Al zie ik wel verschillende merken langskomen zoals Pilot, Tunex, H.I.D. enz..

Marktplaats staat er vol mee dus wellicht kan iemand mij adviseren welke wel en welke juist niet??

 

Gr, RJ!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jajajajajajajajajaja :thx: ,

 

jullie hebben mij meer dan overtuigd en ook nu weer met al deze foto's,

zelf zit ik te denken aan 6000k (iets witter dan 8000k zoals ik heb gelezen) dus dat moet er ook eerdaags ingebouwd gaan worden :):!::!:

 

Al zie ik wel verschillende merken langskomen zoals Pilot, Tunex, H.I.D. enz..

Marktplaats staat er vol mee dus wellicht kan iemand mij adviseren welke wel en welke juist niet??

 

Gr, RJ!

 

Mooi, dus Robin binnenkort ook aan de Xenon !!

 

:mrgreen:

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jeroen,

 

Had liever dat originele set van jouw willen omschroeven maar dat valt zo op he, ik met een inky bleu bumper en jij met een urban grey!

 

Heb zojuist een poging gewaagd bij 'carfanatics' dus kben benieuwd of ik nog met deze inkoopronde kan meedoen.

 

En ja, als ik het setje binnen heb kan ik je hulp goed gebruiken, (al is het alleen al voor de gezelligheid :lol: ), want je ervaring met die comfortblinker en aerotwin's kan dan ook goed uitkomen :!::!:

 

Gr, Robin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Meguiars>> Kun jij nog nog je licht in hoogte verstellen?

 

Had het al eens bij Jee laten vallen: is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld de universele setjes van Pilot, Tunex, H.I.D. te gebruiken i.c.m. met echte 3BG Bi-xenon behuizingen? Die zie ik namelijk genoeg te koop staan, alleen de starters (oem VW) niet...

 

Ik moet toch gewoon zoiets kunnen gebruiken? bi-xenon kit ebay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die set op E-bay waarnaar je linkt is bedoeld voor koplampen met een H4-fitting. Voor zover ik weet is die nooit geleverd voor een 3BG, de enige passat die H4-fittingen gebruikt is de 3B met originele mistlampen in de koplampunits.

Een originele 3BG Xenon lampunit heeft een D2S-fitting voor gecombineerd dim- en grootlicht en een H7 fitting voor grootlicht. In die D2S-fitting passen alleen D2S-xenonlampen. Het lastige is dat er (voor zover bekend) geen aftermarketsetjes zijn met starters en D2S-xenonlampen zodat je uiteindelijk toch bij de dealer / OEM onderdelen terechtkomt.

Bij originele 3BG xenonlampunits is dat ook een soort "bi-xenon' in die zin dat de lamp met behulp van een klep voor zowel groot- als dimlicht gebruikt wordt. Daarom heeft het ook weinig zin de aparte H7-grootlichtlampen te vervangen door Xenon, je grootlicht bestaat al uit Xenon + Halogeen. Dat is de best mogelijke combinatie omdat daarmee de nadelen van xenon (traag opstarten e.d.) opgelost zijn.

Je zou eventueel je mistlampen kunnen vervangen door H3-kitjes (als je die in je auto hebt).

Zie ook de draad http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?p=120143 , daar heb ik al deze wijsheid vandaan :-)

 

@ jeroen: inmiddels al wat wijzer geworden of er echt iets mis is met jouw setje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden