Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
erikvdvelde

Airco - ramen ontwasemen niet, compressor en fan gaan wel aan

Vraag

Dames en heren, sinds een paar dagen werkt de airco in mijn Passat 3bg 1.6 van 2001 niet meer naar behoren. De airco droogt niet meer, ramen blijven vochtig.

Een paar dingen die ik 'uitgesloten' heb, het airco relais werkt, ook de compressor slaat aan en de ventilator voor de compressor draait. De verwarming in de auto werkt ook gewoon naar behoren.

Afgelopen zomer is de compressor nog vervangen en is het koelmiddel bijgevuld. Tot een paar dagen geleden deed alles het perfect.

Herkent iemand dit probleem? Wat zou er mogelijk kapot kunnen zijn?

Bij voorbaat dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Geen lekkage in de auto, waardoor er veel vocht in de auto zit? Koude lucht komt er wel uit, is wel lastig te controleren, anders aan de airco leidingen voelen of deze koud worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hoi Vinnie, dank voor je reactie. Voor zover ik weet heb ik geen lekkage in de auto. Koude lucht vond ik wat lastig om te meten ivm de buitentemperatuur. Als ik morgen tijd heb zal ik even de parafaan loshalen zodat ik de hoge en lage druk leidingen kan voelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

probleem is met deze temperatuur dat het systeem ook niet echt goed werkt beneden 8 graden

ramen zouden wel moeten ontwasemen 

aangepast door dieseltje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

niet alleen onder de matten, maar echt onder t tapijt. dus zul je even wat los moeten maken om daar te voelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb de vloer van de auto gecontroleerd, die is kurkdroog. Ook onder de bekleding zie ik geen vocht. De auto was van binnen ook niet vochtig aan de ramen. Ik denk dat ik lekkage kan uitsluiten. Iemand enig idee wat het verder kan zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

@@Vinnie, misschien is dat een idee inderdaad. Ff checken of er genoeg koelmiddel in zit. In juni is alles nog wel bijgevuld en is de compressor vervangen. Het systeem heeft toen een volledige controle gehad op lekkages.

Wat zijn jullie ervaringen met de airco van de 3bg in de herfst/winter? Ik heb net namelijk even gereden en kreeg toch het idee dat ie wél wat doet, alleen vind ik dat het lang duurt voor de ramen ontwasemen. Misschien ben ik laatst te voorbarig geweest toen ik zei dat er helemaal niks gebeurde.

Misschien dat dit een euvel is van de Passat 3bg, langzame werking?

aangepast door erikvdvelde

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb een 3C maar dat maakt weinig uit, als het erg vochtig is sochtends dan duurt het een paar minuten voordat ie volledig ontwasemt is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ah oké, misschien heb ik gewoon te hoge verwachtingen van m'n airco? M'n vorige Passat had het niet, dus vandaar. Ik houd het nog even in de gaten. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden