Ga naar inhoud
  • 0

schijfremmen/remblokken achter


hudeck

Vraag

Hey luitjes,

 

Nou de beruchte APK staat voor mij weer om de hoek.

Goed dat het er is maar soms een pain in the ass.

 

maar nu komt mijn vraag :

 

welk merk (voor de remschijven en remblokken) is goed voor onze auto's want de ene zegt dit de andere druk een goedkoop merk naar voren.

Toen had ik zoiets nou kan beter mijn mede forum leden de vraag stellen die geloof ik meer dan de verkopers ;))

 

de stappen die ik moet nemen voor het vervangen van de schijfremmen achter blijkt wat meer handelingen nodig te hebben dan het vervangen van de schijfremmen voor

 

Omdat de meeste epb hebben moet je denk ik eerst vcds eraan hangen om de remmen achter in de service stand te zetten.

 

open vcds voor het openen van de remmodule in de service stand.

 

-> open optie 53 - parking module 

-> open optie 04 - basic settings type onder group 007 en druk op Go (wacht dan ongeveer 30sec totdat alles bijna 0A aangeeft. en verlaat dan basic settings)

 

Na het terug drukken van de remzuigers de zuigers terug drukken en men kan de schijven en eventueel de blokken vernieuwen.

 

nadat allemaal is gedaan.

 

breng de achterremmen weer op druk (doormiddel van de rempedaal)

 

open vcds voor het sluiten van de remmodule naar de juiste stand.

 

-> open optie 53 - parking module

-> open optie 04 - basic setting type onder group 006 en klik op go (nu moet je remmotoren horen lopen) (wacht dan ongeveer 30sec totdat alles bijna 0A aangeeft. en verlaat dan basic settings)

 

nu kan je de remmen testen met de achterrem schakelaar.

 

je kan ook de functietest doen.

 

open vcds

 

-> open optie 53 - parking module

-> open optie 04 - basic settings en type onder group 010 en klik op go (nu moet je ongeveer 1 minuut wachten tot dat alles is getest daarna wacht je 30sec en dan sluit je de window)

 

ik hoop dat dit goed is omschreven voor het vervangen van de achterremmen.

als dat nu niet het geval is geef het dan aan.

Want ik wil deze omschrijving in een soort DIY vermelden zodat we er allemaal profijt van hebben en niet meer zoveel hoeven te zoeken ;)

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hahaha voor het los tikken van de schijf heb een kilohamer klaar liggen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Achterremmen heb je wel vcds nodig om de klauwen in servicestand te zetten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achterremmen heb je wel vcds nodig om de klauwen in servicestand te zetten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Klopf heb de schootcomputer al klaar liggen.. krik, bokken, doppenset, torx set, slagmoersleutel al klaar liggen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Keramisch vet om de geleiders in te smeren.

Kopervet mag dat ook?

 

Nou ik weet niet of deze standaard meegeleverd worden maar wilde de remschijven uit de verpakking halen en kwam tot de ontdekking dat de twee torx verzonken bouten niet meegeleverd zijn?

Of kan ik dan de oude hergebruiken?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kopervet mag dat ook?

 

Nou ik weet niet of deze standaard meegeleverd worden maar wilde de remschijven uit de verpakking halen en kwam tot de ontdekking dat de twee torx verzonken bouten niet meegeleverd zijn?

Of kan ik dan de oude hergebruiken?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kopervet is prima

 

Heb jij brembo besteld, dan ziiten zelfs de geleidestrips en nieuwe bouten bij.

 

Gewoon oude VK gebruiken, ze zijn bedoeld om de schijf op zijn plek te houden

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kopervet is prima

 

Heb jij brembo besteld, dan ziiten zelfs de geleidestrips en nieuwe bouten bij.

 

Gewoon oude VK gebruiken, ze zijn bedoeld om de schijf op zijn plek te houden

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ja heb de brembo besteld ook de remblokken.

 

Bij de remblokken zitten 4 boutjes (met rode loctite) en 4 beugels.

 

Ik ga gewoon de oude verzonken bouten gebruiken.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja heb de brembo besteld ook de remblokken.

 

Bij de remblokken zitten 4 boutjes (met rode loctite) en 4 beugels.

 

Ik ga gewoon de oude verzonken bouten gebruiken.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan geen kwaad ik heb het voor ook gedaan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een vraagje, 

 

Ik heb hiervoor altijd brembo schijven en blokken gehad. Ik vond best wel veel stof er vanaf komen. Maar nu hoor ik dat Zimmerman betere kwaliteit leveren, is dat zo? 

 

 

En Hudeck als je toch die schijven eraf haalt, kun je net zo goed de hart in een kleur spuiten, dan heb je geen roest en ziet het mooi uit.  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt is ook de bedoeling maar dan moet ik wel de remzadel (2 bouten) los krijgen kom er met de slagmoersleutel niet bij en alleen met de sleutel krijg ik ze niet los..

 

Kom er heel lastig bij!!

 

Iemand een idee hoe het wel makkelijk gaat.

Ben maar een simpele kabelaap

 

Als iemand mij kan helpen heel graag

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb geen idee, ik heb het laten doen, maar ik heb weleens gelezen dat je de auto helemaal uit de vering moet opkrikken..

 

@ @@Vinniepilon

Ja heb ik ook gelezen in verschijnende topics en diy in de 3C forumdeel

 

Heb dat ook gedaan met As steunen maar zelfs dan lukt mij het niet om die verrekte bouten los te krijgen.

 

Dus heb nu alles weer terug gebouwd en met vcds alles terug gezet en getest..

 

Want als ik vanaf vanmorgen al met 1 deel bezig ben dan denk ik dat ik mensen erbij moet vragen die er meer ervaring in hebben dan ik.

 

Heb verschijnende gedaan maar deze uitvoering hmmmmm maar laat me niet kennen hoor

 

En op de instructie filmpjes lijkt het allemaal zo makkelijk ????????????

 

Dus als er iemand is die mij dit weekend wilt en kan helpen dan zou ik het heel erg op prijs stellen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja heb ik ook gelezen in verschijnende topics en diy in de 3C forumdeel

 

Heb dat ook gedaan met As steunen maar zelfs dan lukt mij het niet om die verrekte bouten los te krijgen.

 

Dus heb nu alles weer terug gebouwd en met vcds alles terug gezet en getest..

 

Want als ik vanaf vanmorgen al met 1 deel bezig ben dan denk ik dat ik mensen erbij moet vragen die er meer ervaring in hebben dan ik.

 

Heb verschijnende gedaan maar deze uitvoering hmmmmm maar laat me niet kennen hoor

 

En op de instructie filmpjes lijkt het allemaal zo makkelijk ????????????

 

Dus als er iemand is die mij dit weekend wilt en kan helpen dan zou ik het heel erg op prijs stellen

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik wil je wel helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou vandaag de auto naar de APK.

 

Helaas kreeg een niet zo’n leuk bericht dat de remklauw links achter niet meer naar behoren werkt.

 

Helaas kwamen Ramon en ik dit tijdens de montage/vervangen van de achterremmen niet tegen.

Dus die kosten post komt er gelukkig niet bij want dat was voor ons zelfs een aantal uurtjes zweten en dat hebben we gewonnen.

 

Wat men tegen mij zei is dat men het achterwiel vrij moet lopen als het vrij van de grond staat.

 

Morgen in de middag is de auto weer apk gekeurd..

 

En een kleine 600€ armer

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden