Nou de beruchte APK staat voor mij weer om de hoek.
Goed dat het er is maar soms een pain in the ass.
maar nu komt mijn vraag :
welk merk (voor de remschijven en remblokken) is goed voor onze auto's want de ene zegt dit de andere druk een goedkoop merk naar voren.
Toen had ik zoiets nou kan beter mijn mede forum leden de vraag stellen die geloof ik meer dan de verkopers )
de stappen die ik moet nemen voor het vervangen van de schijfremmen achter blijkt wat meer handelingen nodig te hebben dan het vervangen van de schijfremmen voor
Omdat de meeste epb hebben moet je denk ik eerst vcds eraan hangen om de remmen achter in de service stand te zetten.
open vcds voor het openen van de remmodule in de service stand.
-> open optie 53 - parking module
-> open optie 04 - basic settings type onder group 007 en druk op Go (wacht dan ongeveer 30sec totdat alles bijna 0A aangeeft. en verlaat dan basic settings)
Na het terug drukken van de remzuigers de zuigers terug drukken en men kan de schijven en eventueel de blokken vernieuwen.
nadat allemaal is gedaan.
breng de achterremmen weer op druk (doormiddel van de rempedaal)
open vcds voor het sluiten van de remmodule naar de juiste stand.
-> open optie 04 - basic setting type onder group 006 en klik op go (nu moet je remmotoren horen lopen) (wacht dan ongeveer 30sec totdat alles bijna 0A aangeeft. en verlaat dan basic settings)
nu kan je de remmen testen met de achterrem schakelaar.
je kan ook de functietest doen.
open vcds
-> open optie 04 - basic settings en type onder group 010 en klik op go (nu moet je ongeveer 1 minuut wachten tot dat alles is getest daarna wacht je 30sec en dan sluit je de window)
ik hoop dat dit goed is omschreven voor het vervangen van de achterremmen.
als dat nu niet het geval is geef het dan aan.
Want ik wil deze omschrijving in een soort DIY vermelden zodat we er allemaal profijt van hebben en niet meer zoveel hoeven te zoeken
Vraag
hudeck
Hey luitjes,
Nou de beruchte APK staat voor mij weer om de hoek.
Goed dat het er is maar soms een pain in the ass.
maar nu komt mijn vraag :
welk merk (voor de remschijven en remblokken) is goed voor onze auto's want de ene zegt dit de andere druk een goedkoop merk naar voren.
Toen had ik zoiets nou kan beter mijn mede forum leden de vraag stellen die geloof ik meer dan de verkopers )
de stappen die ik moet nemen voor het vervangen van de schijfremmen achter blijkt wat meer handelingen nodig te hebben dan het vervangen van de schijfremmen voor
Omdat de meeste epb hebben moet je denk ik eerst vcds eraan hangen om de remmen achter in de service stand te zetten.
open vcds voor het openen van de remmodule in de service stand.
-> open optie 04 - basic settings type onder group 007 en druk op Go (wacht dan ongeveer 30sec totdat alles bijna 0A aangeeft. en verlaat dan basic settings)
Na het terug drukken van de remzuigers de zuigers terug drukken en men kan de schijven en eventueel de blokken vernieuwen.
nadat allemaal is gedaan.
breng de achterremmen weer op druk (doormiddel van de rempedaal)
open vcds voor het sluiten van de remmodule naar de juiste stand.
-> open optie 04 - basic setting type onder group 006 en klik op go (nu moet je remmotoren horen lopen) (wacht dan ongeveer 30sec totdat alles bijna 0A aangeeft. en verlaat dan basic settings)
nu kan je de remmen testen met de achterrem schakelaar.
je kan ook de functietest doen.
open vcds
-> open optie 04 - basic settings en type onder group 010 en klik op go (nu moet je ongeveer 1 minuut wachten tot dat alles is getest daarna wacht je 30sec en dan sluit je de window)
ik hoop dat dit goed is omschreven voor het vervangen van de achterremmen.
als dat nu niet het geval is geef het dan aan.
Want ik wil deze omschrijving in een soort DIY vermelden zodat we er allemaal profijt van hebben en niet meer zoveel hoeven te zoeken
aangepast door hudeckLink naar reactie
Delen op andere sites
46 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten