Ga naar inhoud
  • 0

Jbl audio upgrade


passat3b98

Vraag

Goedemorgen allemaal

 

Ik mag via mijn werk in maart op de site van jbl dingen uitzoeken ivm met een gewonnen incentive.

 

Nu staan daar ook auto audio spullen bij en wil ik graag mijn audio dus gaan upgraden. Wat zouden jullie uitkiezen?

 

Zie een underseat actieve sub staan. Weet niet hoe de meningen daarover zijn? En een goede composet?

 

Ik weet dat er betere opties zijn dan jbl maar he..t is gratis en voor een bedrag van rond de 700 euro!

 

Of er moet een forummer zijn die wat anders leuks op de site ziet staan en wellicht wil ruilen of overnemen?

 

Hoor t graag!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vroeger in mijn jongere jaren heel veel met JBL spul gewerkt. Dat beviel altijd goed. Maar de audio wensen waren toen wel anders dan nu.

Maar in mijn vorige auto had ik een actieve sub van JBL (weet type zo niet) onder de stoel. Die beviel echt super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Super! We komen ergens. Actieve sub lijkt me gezien de ruimte die ik nodig heb in de kofferbak de beste optie.

 

Hebben de composets wel een toegevoegde waarde tov de standaard speakers? Ben er namelijk best te spreken over maar als t beter kan en zeker icm de actieve sub..bestel ik die er ook bij

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zult iig meer power uit een dergelijke Composet kunnen halen. Afhankelijk van wat je radio/ versterker natuurlijk.

Maar of het mooier geluid geeft durf ik niet te zeggen. Heb geen ervaring met recente setjes van JBL. Maar ga anders eens naar een zaak waar ze dit spul verkopen. Vaak staat er ook wel het e.e.a in demo units, dan kun je het even beluisteren. Is natuurlijk niet te vergelijken met het geluidsbeeld in de auto maar geeft je wel een idee van de geluidskwaliteit.

 

Ik zou als ik jou was gewoon een leuke set samen stellen en het gewoon doen. Mocht het je minder bevallen, kun je altijd nog weer doorverkopen.

 

Verder maakt JBL natuurlijk ook andere audio spul. Denk aan bluetooth speakers enzo.

 

Ik zou zeggen... gewoon lekker shoppen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat hierboven al gemeld is, een composet aansluiten op een OEM radio zonder versterker is eigenlijk geld verspilling. Ik had het ook gedaan, met een Hertz setje, was de moeite niet waard.

Zelfs een extra dure hoog efficient set, zul je op zijn best er nauwelijks op vooruit gaan. Een losse versterker is een ander verhaal, deze kan op een RNS510 als je hem op VW Soundsystem codeert (althans dat bleek bij een collega de beste instelling te zien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt een 3bg als ik zo je afbeelding zie.

Geen id hoe groot de active sub is van JBL maar veel ruimte is er niet onder de stoel van een 3bg.

 

Als je de ruimte in koffer nodig hebt en geen sub kwijt wil. Dan goede composet er in met versterker eventueel ook in achterdeuren.

En als je handig bent zijn er ook best wel wat mogelijkheden om plaats besparend een sub te plaatsen in de kofferruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is ruimte voor een subkist in het reservewiel, dat moet wel kunnen. Deze zijn ook als accessoire door VW geleverd. De maker weet ik zo even niet maar als je in Twans (@bandeman) introdraadje kijkt kan je het daar vinden, hij heeft er laatst nog 1 gekocht.

 

Succes met de keuzestress :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden