Ga naar inhoud
  • 0

Knipperende dashboardverlichting


Marceltdi

Vraag

Hallo ik rij een passat variant TDI Highline uit 2002 Tiptronic

 

Onlangs begon mijn dashboard verlichting te knipperen, soms heel zwak licht dan uit en dan weer aan.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en hiervoor een oorzaak weet en oplossing heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik bedoel ik heb niet gereden.

 

Ik krijg ook deze tip: Via VCDS kun je die kleppen resetten

 

Wat is VCDS ?

Kleppen resetten heb je al gedaan met je Climatronic???? zal vcds niets aan veranderen. Je hebt foutcodes zie ik,

Kijk op de site van Gerrit speek , hierde link. http://www.gerritspeek.nl/vag-com_climatronic.html

 

Stel motoren probleem???? heb je geen vcds voor nodig.

Ps: VCDS betekent , VagComDiagnoseSoftware????

 

Hier de link met alle foutcodes . http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html

aangepast door hcaluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren de foutcodes omgezet naar decimale codes (tussen haakjes) en krijg de uitslagen:

Dit alles met dank aan Gerrit Speek

 

25B (603) stelmotor verdeelklep voetruimte ontwaseming

4F7(1271) stelmotor (V68) van de temperatuur regelklep

4F8(1272) stelmotor (V70) voor de centrale klep

4FA(1274 stelmotor (V71) van de luchtinlaatklep

 

Deze laatste geeft aan als verschijnsel: verwarming niet op nauwelijks.

Lijkt mij dus dat de V71 de boosdoener is. Ik kan mij niet voorstellen dat alle kleppen niet of slecht funtioneren

 

Na een beetje op internet zoeken blijkt dit toch wel een behoorlijk VAG probleem te zijn incl. Skoda

Donderdag de 22e bij de VW dealer uitlezen en dan maar zien wat ik doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gisteren de foutcodes omgezet naar decimale codes (tussen haakjes) en krijg de uitslagen:

Dit alles met dank aan Gerrit Speek

 

25B (603) stelmotor verdeelklep voetruimte ontwaseming

4F7(1271) stelmotor (V68) van de temperatuur regelklep

4F8(1272) stelmotor (V70) voor de centrale klep

4FA(1274 stelmotor (V71) van de luchtinlaatklep

 

Deze laatste geeft aan als verschijnsel: verwarming niet op nauwelijks.

Lijkt mij dus dat de V71 de boosdoener is. Ik kan mij niet voorstellen dat alle kleppen niet of slecht funtioneren

 

Na een beetje op internet zoeken blijkt dit toch wel een behoorlijk VAG probleem te zijn incl. Skoda

Donderdag de 22e bij de VW dealer uitlezen en dan maar zien wat ik doe.

Ik zou als ik jou was niet naar de dealer gaan???? . Waarom niet?

Je kunt makkelijk zelf de klep V71 vervangen, deze zit achter je dashboard kastje.

Dealer wil alles wel vervangen en gaan dan je hele dashboard eruit halen, en zodoende 8 arbeidsuren minimaal op je factuur bij schrijven???? ( tenzij je dit zelf wilt ?)

Stelmotor is niet duur. En het is met desnoods iemand van hier goed te doen, en goedkoper????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor je advies, ik denk inderdaad dat mijn eigen conclusie niet anders zal zijn dan die van de dealer. Hoop dat Vdub mij kan helpen ik woon vlak in de buurt.

 

Hoe kan ik Vdub op deze site bereiken ?

 

 

Ik kwam een V71 klep tegen op 123autoparts voor Euro 79,00. Artikel 8D1820511G.

 

Lees wel dat je naast de V71 nog iets ombouwen van de oude.

 

Sta open voor tips etc. Gelukkig vriest het niet echt meer en doet de stoelverwarming het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan komt het helemaal goed, goed geregeld.

 

Heb zelf ook ook een storing op deze klep, maar wil er ook niet teveel geld voor uitgeven. Kan ook nog niet iets vinden voor een nette prijs.

Ik heb nog een beetje rond gezocht voor een V71 klep en kom op de site van auto onderdelen 24 dezelfde klep tegen van Febi Bilstein maar dan voor € 46,73. Daarnaast bieden zij ook nog goedkopere alternatieven aan.

Kwestie van het 8D1820511G in typen en dan krijg je ze allemaal te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden