Ga naar inhoud
  • 0

Gechipte 1.8t "regelt af" bij vollast


RogerPassat
Go to solution Solved by RogerPassat,

Vraag

Mijn zoon heeft korte tijd geleden een passat 1.8t gekocht. Deze was bij aankoop gechipt. De verkoper heeft netjes aangegeven dat er een probleem bij vollast was, hij had er geen last van. De verkoper is terug geweest naar de tuner welke aangaf dat de lmm niet fris was. Verkoper heeft deze niet meer vervangen.

Echter begint het mijn zoon te irriteren en wil het opgelost hebben. De wagen is al eens uitgelezen zonder een log te maken.LMM en dumpvalve zijn inmiddels vervangen.

 

Het probleem is het volgende: als je het gas vol intrapt, schiet de wagen van zijn plaats (sneller als mijn gechipte 1.8t), maar heel snel is de trekkracht grorendeels weg. Bij het uitlezen zag je de turbodruk van 1.2 naar 0.6 bar terugvallen. Ook zie je op dat moment het ontstekingsmoment op +12% staan. Ook deze valt terug. Dan trekt ie weer en valt na 1-2 secoonden weer terug. Dit blijft zo doorgaan totdat je het gas loslaat. Wij en turbo-variant hebben wel een vermoeden waar het aan ligt (software) maar we willen eventuele hardwareoorzaken uitsluiten.

 

De wagen regelt zich af zonder in noodloop te schieten.

 

Wie heeft enig idee waar het aan kan liggen (buiten de chip, leverancier is bekend).

 

Hoor het graag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

12gr is idd wel erg veel.

 

N75 kan best veel van dit soort problemen veroorzaken, slechte tuning ook.. vind het altijd een beetje lastig om zonder zelf te rijden/loggen een goede conclusie te trekken

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

115-116 zou je die ook eens samen kunnen loggen, volgens mij staat in 116 nl de N75

 

Op die piek in druk regelt ie normaal niet af, heb je ook op de Turbo-knop in VCDS gedrukt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

115-116 zou je die ook eens samen kunnen loggen, volgens mij staat in 116 nl de N75

 

Op die piek in druk regelt ie normaal niet af, heb je ook op de Turbo-knop in VCDS gedrukt?

Sorry mathijs, ik moet je het antwoord schuldig blijven. Volgens mij heeft kenny (turbo variant op dit forum) dit niet uitgrlezen. Volgens mij 115, 118 en 20.

 

Op aanraden van mark van jd ga ik zondag de n75 wisselen met de mijne (ook AWT). Kijken wat daar uitkomt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden