Ga naar inhoud
  • 0

Side assist inbouw


Roy_01

Vraag

Vorige week een mooi compleet side assist setje van Peter over kunnen nemen. (3AA 907 566 en 3AA 907 568)

Meteen maar begonnen om het 1 en ander in de Scirocco te kunnen bouwen.

Het is geen optie die op deze auto geleverd kan worden, dus geen montagepunten voorbereid bij de achterbumper.

Ik heb ervoor gekozen om de waarschuwingsledjes in de a-stijlen te monteren in plaats van in de spiegels.

Had begrepen dat het trekken van de bedrading door de portieren heen naar de spiegels toe nogal een klus is.

Daarnaast moeten dan toch nog de spiegelkappen vervangen of aangepast worden.

 

Momenteel heb ik extended can gateway 7N0 907 530 AA in de auto zitten, moet nog even checken of deze geschikt is voor side assist.

Ik moet nu nog de steunen gaan maken voor de sensoren. Deze ga ik bovenop de steunbalk van de bumper monteren. Deze worden verstelbaar zodat ik de hoek nog wat kan aanpassen.

De sensoren staan al vooraf ingesteld in een hoek van 10 graden van de auto af gericht.

Als men nog tips heeft voor de montagehoek dan hoor ik het graag.

 

Side assist set

IMG_5618.jpg

 

Waarschuwingsleds in de a-stijlen gemonteerd, voorzien van rubber u profiel voor een wat mooiere afwerking.

IMG_5659.jpg

IMG_5655.jpg

 

Radarsensoren (hoek 10 graden)

IMG_5646.jpg

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag even de radars geïnstalleerd. Heb toch de originele Passat houders gebruikt. De radars staan wel een beetje getilt verticaal +/- 7 graden dus hopelijk werkt het zo zonder problemen.

 

Morgen even de bedrading afmaken.

Heb per ongeluk de bedrading niet goed bekeken bij het loshalen van de stekker die naar binnen gaat. Er zit dus 2x bruin met witte streep T12/4 en T12/5 en 2x zwart met blauwe streep op de stekker T12/10 en T12/11.

Iets in me zegt dat T12/4 en T12/11 voor de linker radar is en T12/5 en T12/11 de rechter. Volgens mij gebruiken ze die logica normaal. Als ik ze doormeet op weerstand geven T12/10 en T12/4 de laagste weerstand dus vermoed dat dit linker radar is deze heeft de kortste bedrading.

Op zich niet zo'n ramp ik kan er goed bij dus mocht het verkeerd om werken kan ik ze zo omwisselen.

 

IMG_6683.jpg

 

IMG_6678.jpg

 

IMG_6676.jpg

 

IMG_6680.jpg

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Peter @@wulfke , bedankt voor je hulp.

Dit is allemaal gelukt het gaat om het punt waar beide kabels van de radars overgaan in 1 kabel. Daar zit een koppelstekker aan voor de kabelboom naar de voorzijde toe. Daar heb ik dus onder andere 2x2 pinnen uitgehaald met precies dezelfde kleur codering. Ik dacht dat het streepje iets dikker was dus verkeerd gekeken.

Maar anders kom ik er met testen wel uit, kan hoogstens omgekeerd werken.

 

Pin 1-6 T12 onder naar boven

IMG_6674.jpg

 

Pin 7-12 T12 boven naar onder

IMG_6675.jpg

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de side/lane change assist verder aangesloten, toch nog wel een aardig werkje.

 

Even module 3C benaderd met vcds en is allemaal mogelijk. Staat 1 fout voor 03095 implausible message J533.

 

Daarnaast toegevoegd aan can gateway installation list en in module A5 dat lane change assist aanwezig is.

 

Het moet alleen nog vrijgeschakeld worden in de teller schijnbaar want het komt niet naar voren in het assistent menu. En die fout die voorstaat heeft er volgens mij ook mee te maken. Is er iemand die dit kan vrijschakelen voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had alleen een brandende led in de spiegels en een icoontje in de teller. En het assist menu kwam ie er vanzelf in toen alles aangemeld was dit was puur om het aan of uit te zetten. Of bedoel je dit menu ook.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik bedoel inderdaad het assistent menu en icoontje in de teller. Ik denk dat mijn teller net even te oud is dat dit automatisch tevoorschijn komt. Jij hebt denk ik een 3D teller? Ik heb wel een kleuren teller maar 2D 1k8 920 884A.

Denk dat ik dan bij Bonny moet wezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt maar heb het ook al twee keer geïnstalleerd bij een kleuren teller maar dat waren wel 3aa tellers inderdaad. Denk dat @@Bonny hier inderdaad de man voor is. Maar mooie mod Roy moet hem er binnen kort ook maar weer is in gaan bouwen.

 

Correctie dat was trouwens lane assist dat ik heb in gebouwd in combinatie met kleuren tellers . Side assist heb ik alleen bij me zelf geïnstalleerd met 3d teller. Maar wel bij alle tellers kwam het erbij in het assist menu automatisch.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Okee dan ga ik hem even benaderen hopelijk lukt het met deze teller anders moet ik weer wat nieuws :) Ja lijkt me ook een heel fijn systeem in combinatie met de lane assist.

Ideaal dat hij dan ook weerstand geeft op het stuur en niet alleen een lampje. Haha nou heb je even 2 x een dag ;) Vond het nog aardig wat werk eerlijk gezegd maar wil het ook altijd in 1x afmaken. Maargoed je krijgt er een hoop gemak voor terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik deed het in een middag ???? misschien dat passat wat makkelijker sleutelt hahaha alleen het afstellen dat heb ik drie keer achteraf veranderd.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo inderdaad netjes! Denk ook het weer ik wordt hier erg sloom van. En ik had de achterbumper nog nooit los gehad. Ja het inderdaad allemaal wat ruimer je zit hier opgevouwen op de achterbank als je draden moet trekken haha. Ja kijk daar zit het hem in hopelijk bij mij in 1x goed ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb het zelf ook in een paar dagen moeten doen, moest helaas ook de extra draden in de deur erbij trekken wat wel redelijk wat werk vraagt.

Dan nog de sensoren plaatsen is ook een werkje, de kabelboom door de wagen halen was dan eigenlijk bij mij nog het makkelijkste onderdeel .

 

Het side assist lampje was bij mijn 3D teller niet aanwezig, de teller ondersteunde het wel maar het ledje zelf was er niet.

de side assist was wel direct beschikbaar in het menu hulpsystemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Peter ik denk dat ik toch een nieuwe teller nodig heb. Nog even bij Bonny navragen en anders goede reden om naar een 3D over te stappen. Ja inderdaad dat is ook erg veel werk en dan had ik die ledjes al gemonteerd op mijn eigen manier. Anders had ik er nog wel een dag extra voor nodig,

@@wulfke welke codering heb jij gebruikt om de boel aan te melden? In welke modules etc?

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt deze werkt nog prima, altijd wel even zien als je aan de bedrading hebt gewerkt en niet los hebt getrokken of verkeerd aangesloten. Net even contact met Bonny gehad en die kan het aanpassen. Moet wat veranderd worden in de eeprom en wat bijgesoldeerd worden op de print. Nog even checken of ik de juiste sw versie heb en of dit mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanavond even bij @@Bonny langsgeweest om de teller aan te passen.
Er zit bij mij SW0407 in de teller, hij heeft dit van tevoren getest of side asssist werd ondersteund en dit ging allemaal goed.
Leds en weerstandjes gesoldeerd en eeprom aangepast. Hij heeft de snelheids naald ook nog even beter afgesteld op de schaal.
Vervolgens een mooi groen spiegeltje erbij en tijdens de terugreis werkte alles meteen zoals het hoorde!
Echt een fijne optie. Bedankt voor de gastvrijheid en service Bonny :)

IMG_6715.jpg

 

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden