Ga naar inhoud

Mistlamp ringen


Marcel van Es

Aanbevolen berichten

Hoi passat liefhebbers

Ik was op de meeting jd 27-10 jl.

En ik zag weer wat moois op een passat, van Jeroen uit Groningen

wat ik natuurlijk ook moest hebben, dat begrijp je wel toch, van die niet zo overdreven chrome ringentje's in de mistlamp houders.

 

4yknlfl.jpg

54knwap.jpg

6btoeps.jpg

En zeg nu eerlijk het valt toch niet zo op toch :lol: in groeps verband

67p1ah0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Marcel

 

plak je letter op kentekenplaat ff met druppeltje sec lijm vast, hij valt elke keer om, geen porum

 

en ik ben t met JTK eens, plakstripje eraf (zit toch al los) en dan tokspeed erop !

 

gr Jee

 

die ringen vond ik stiekum wel gaaf, maar had geen zin om tokspeed los te schroeven op meeting..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die TokSpeed grill mooi, heb haar ook, maar het is een waardeloze constructie;

 

Ten eerste is het niet roestvrijstaal, want er vorming zich roestplekjes op de randen (chromen heeft blijkbaar niet gedekt).

 

Daarnaast heeft TokSpeed de constructie verandert;

Vroeger waren het losse lipjes rondom waarmee je het frame vastzette op je auto en op de chromen rand. Nu zitten de lipjes in een epoxie rand aan de binnenzijde van de chromen rand ingegoten, maar niet vast (in de chromen rand). De lipjes (6 stuks) worden dus door de epoxie op hun plaats gehouden.

TokSpeed had die lipjes beter kunnen verlijmen (of hard-solderen) aan de binnenzijde van de chromen rand.

 

De epoxie breekt (door weersinvloeden) na verloop van tijd (ca. 3 maanden in mijn geval) waardoor het verband uit de chromen rand gaat (er staat een oppervlakte-spanning op de TokSpeed-frame, dat hoort).

 

Al met al vindt ik het TokSpeed frame wel mooi, maar voor 99 euro verwacht ik wat meer kwaliteit, en op dit moment vindt ik het ronduit t r o e p.

 

Ik geef het product dan ook niet meer dan een mager 5-je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die TokSpeed grill mooi, heb haar ook, maar het is een waardeloze constructie;

 

Ten eerste is het niet roestvrijstaal, want er vorming zich roestplekjes op de randen (chromen heeft blijkbaar niet gedekt).

 

Daarnaast heeft TokSpeed de constructie verandert;

Vroeger waren het losse lipjes rondom waarmee je het frame vastzette op je auto en op de chromen rand. Nu zitten de lipjes in een epoxie rand aan de binnenzijde van de chromen rand ingegoten, maar niet vast (in de chromen rand). De lipjes (6 stuks) worden dus door de epoxie op hun plaats gehouden.

TokSpeed had die lipjes beter kunnen verlijmen (of hard-solderen) aan de binnenzijde van de chromen rand.

 

De epoxie breekt (door weersinvloeden) na verloop van tijd (ca. 3 maanden in mijn geval) waardoor het verband uit de chromen rand gaat (er staat een oppervlakte-spanning op de TokSpeed-frame, dat hoort).

 

Al met al vindt ik het TokSpeed frame wel mooi, maar voor 99 euro verwacht ik wat meer kwaliteit, en op dit moment vindt ik het ronduit t r o e p.

 

Ik geef het product dan ook niet meer dan een mager 5-je.

 

 

Ik heb mijn tokspeed nu net een maandje, kan niet nog over de duurzaamheid meepraten, maar 3 mnd is wel erg snel

 

Is er in tussentijd niet een trekhaak geweest die je tokspeed gemold heeft ?

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn tokspeed nu net een maandje, kan niet nog over de duurzaamheid meepraten, maar 3 mnd is wel erg snel

 

Is er in tussentijd niet een trekhaak geweest die je tokspeed gemold heeft ?

gr Jee

 

Natuurlijk kan het zijn dat er een trekhaak tegenaan gegaan is, maar dan zou ik meer schade gezien hebben (ondergrill, etc). :cry:

Op de ondergrill heb ik naast de TokSpeed ook chromen randen op elk van de lammellen gemonteerd.

 

Neen, ik ben bang dat mijn TokSpeed een "kneusje" is, jammer genoeg.

:evil:

Ik heb het enigzins in fatsoen gebracht door dubbelzijdige tape te gebruiken, maar ik ben niet echt blij met Herrn. TokSpeed.

 

Ik overweeg de zaag er in te zetten, en op de randen van de (losneembare) ondergrill-delen te verlijmen met (bijv.) twee-componenten LocTite, dus als een soort leg-puzzel de stukken op de (losneembare) ondergrill delen te verlijmen zodat de losneembare delen (van de ondergrill) zoals de mist-lamp covers, etc, ook losneembaar blijven. :book:

 

Of dat een goed idee is weet ik nog even niet, maar ik verwacht dat de epoxie (aan de binnenzijde van de TokSpeed) na verloop van tijd helemaal verbrokkelt, en dan zal in het ongunstige geval de TokSpeed er af (kunnen) vallen. :blink:

 

I'm not a happy camper :angry:

 

Mod by Johan: quote tags hersteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook makkelijker om erover te "klagen" dan om even contact op te nemen met tokspeed hierover.

 

Ik heb hem er al langer dan 3 maanden opzitten en hij zit er nog super uit.

Geen problemen mee.

 

Misschien heb jij een productiefoutje, maar als je dat even laat weten aan tokspeed sturen ze je vast en zeker gewoon een nieuwe op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Marcel

 

plak je letter op kentekenplaat ff met druppeltje sec lijm vast, hij valt elke keer om, geen porum

 

en ik ben t met JTK eens, plakstripje eraf (zit toch al los) en dan tokspeed erop !

 

gr Jee

 

die ringen vond ik stiekum wel gaaf, maar had geen zin om tokspeed los te schroeven op meeting..

 

Hee Jeroen jij zegt het, en ik heb het allemaal al vast geplakt met sec-lijm bij JD Maar had die foto al in mijn camera.

had eigenlijk een nieuwe foto moeten nemen :lol:

Maar het ging mij erom om die ringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook makkelijker om erover te "klagen" dan om even contact op te nemen met tokspeed hierover.

 

Ik heb hem er al langer dan 3 maanden opzitten en hij zit er nog super uit.

Geen problemen mee.

 

Misschien heb jij een productiefoutje, maar als je dat even laat weten aan tokspeed sturen ze je vast en zeker gewoon een nieuwe op.

Hee VisionRoy is het jouw nog gelukt,

met die ringen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb dat een beetje anders aangepakt ;)

 

Ik vind het heel erg mooi, maar ik ben niet zo van de plakstrips.

Dus ik heb Tokspeed gemaild of ze daar iets voor willen verzinnen.

Die doen namelijk ook custom werk :D

 

Ik wacht nog op hun reactie.

Ben erg benieuw Roy hoe dat er uit komt te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VisionRoy;

 

Ik heb tot drie keer toe contact opgenomen met ToKSpeed maar nimmer een reactie vernomen.

Wat niet meehelpt aan mijn tevredenheidsgevoel.

 

Ik heb ze foto's toegestuurd van het probleem, suggesties gedaan en om een oplossing gevraagt, maar helaas, zover gaat TokSpeed blijkbaar niet.

 

Vandaar mijn advies; het idee is perfect, de uitvoering is onvoldoende (voor 99 euro).

 

PS: Na drie maanden roest, en na 2 a 3 maanden (dus na ca. 5 a 6 maanden) begon de epoxiehars te verbrokkelen cq. zag ik scheuren ontstaan.

De epoxie zit wat dat betreft ook niet echt vast in de chromen rand, het is bedoelt om (enigzins) verband in de frame te houden (w.o. oppervlakte-spanning).

 

De constructie en materiaalkeuze klopt niet, en voor 99 euro verwacht ik toch betere kwaliteit. En zeker een reactie of advies.

 

Vandaar mijn standpunt; Het idee is prima, product is prut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb enkele weken geleden uit Aadorp een set spiegels gekocht met LED knipperlichten en gelijk ook maar een Tokspeed grill. Deze krijg ik een dezer dagen thuisgestuurd. Ik heb al een beetje eerdere topics door zitten te spitten, maar het is mij toch niet helemaal duidelijk hoe het monteren nou precies in zijn werk gaat. Eerst bepalen waar de schroeven komen met een priem, dan gaten boren met de meegeleverde boor en dan installeren. Maar waar moeten de schroeven (welke plaats) dan komen en heeft iemand nog tips?

Om ook even ontopic te blijven: Ik ben wel een liefhebber van (goede) plakstrips, en heb rondom mijn mistlampen een heel dun chroomrandje geplakt van 3,5 mm breed. Verder op de lamellen aan de linker en rechterkant van de mistlamp twee korte rechte stukjes van 8 cm lang. Net zoals de nieuwe Mercedes C Klasse heeft. Vind het wel leuk staan. Ik zal er morgen eens wat foto's van schieten en hier plaatsen.

 

Groeten, Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VW Marco;

 

Je moet de TokSpeed frame eerst handmatig fixeren op de juiste plek.

Ik adviseer een familie-lid en veel breed plakband (die dus geen lijmresten achter laat). Daarna inderdaad de lipjes voorzien van gaten (die dus aan de binnenkant komen!) met een scherpe priem (en evt. lichte tik van de hamer) voorzien van een gaatje. Ik adviseer de tape vooralsnog te laten zitten, en inderdaad met het meegeleverde boortje de gaten (totaal 6 stuks als ik het mij goed herinner) boren. Terwijl je de tape nog steeds laat zitten en de gaten voorgeboort zijn, met een hand-schroevendraaier (dus niet electrisch) de schroeven er indraaien. Ik adviseer links en rechts daarna onder en dan boven. De tape voorkomt dat het frame (die verder geen houvast heeft anders dan de 6 schroeven) bij het plaatsen aan de wandel gaat, door de tape blijft het, totdat je alle schroeven erin gedaan hebt, netjes op z'n plaats.

Draai de schroeven niet al te vast, het is maar plastic waarin ze komen te zitten!

 

Tip: span het bijgeleverde boortje zo ver mogelijk uit de kop van de boormachine, anders zit de kop van de boormachine tegen de lammellen aan te draaien, wat beschadigingen kan veroorzaken.

 

Als alles vast zit, kan je de tape verwijderen.

 

Let op: Als de TokSpeed frame geplaatst is, kan je de zwart-plastic inzet-delen (mistlampen, ondergrill, etc) niet verwijderen. Je zult dan eerst, als je daarbij moet komen, de TokSpeed frame moeten verwijderen.

 

je kunt e.e.a. ook nog nazien op de navolgende link;

http://www.tokspeed.com/seiten/Download ... %20MAL.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het boortje en de andere spullen niet gebruikt om mijn tokspeed vast te zetten.

 

Ik heb mijn neef de tokspeed op zijn plaats laten houden, en daarna gewoon de schroefjes met de schroevendraaier met de hand erin vast gedraaid.

 

Kost wat kracht, maar gaf mij toch een veiliger gevoel dan gaan boren enzo.

 

Mijne zit muurvast en kaarsrecht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VW Marco;

Je moet de TokSpeed frame eerst handmatig fixeren op de juiste plek.

Ik adviseer een familie-lid en veel breed plakband (die dus geen lijmresten achter laat). Daarna inderdaad de lipjes voorzien van gaten (die dus aan de binnenkant komen!) met een scherpe priem (en evt. lichte tik van de hamer) voorzien van een gaatje. Ik adviseer de tape vooralsnog te laten zitten, en inderdaad met het meegeleverde boortje de gaten (totaal 6 stuks als ik het mij goed herinner) boren. Terwijl je de tape nog steeds laat zitten en de gaten voorgeboort zijn, met een hand-schroevendraaier (dus niet electrisch) de schroeven er indraaien. Ik adviseer links en rechts daarna onder en dan boven. De tape voorkomt dat het frame (die verder geen houvast heeft anders dan de 6 schroeven) bij het plaatsen aan de wandel gaat, door de tape blijft het, totdat je alle schroeven erin gedaan hebt, netjes op z'n plaats.

Draai de schroeven niet al te vast, het is maar plastic waarin ze komen te zitten!

Tip: span het bijgeleverde boortje zo ver mogelijk uit de kop van de boormachine, anders zit de kop van de boormachine tegen de lammellen aan te draaien, wat beschadigingen kan veroorzaken.

Als alles vast zit, kan je de tape verwijderen.

Let op: Als de TokSpeed frame geplaatst is, kan je de zwart-plastic inzet-delen (mistlampen, ondergrill, etc) niet verwijderen. Je zult dan eerst, als je daarbij moet komen, de TokSpeed frame moeten verwijderen.

je kunt e.e.a. ook nog nazien op de navolgende link;

http://www.tokspeed.com/seiten/Download ... %20MAL.pdf

Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg. Het pakket gaat maandag verstuurd worden, en dan heb ik het dinsdag. Ik maak als het erop zit wel wat foto's en zet die dan komende week op het forum.

 

Groeten, Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VW Marco;

Heel graag gedaan uiteraard, daar is deze website voor.

 

Nog 1 punt van aandacht; het frame heeft een oppervlakte spanning, staat dus iets gebogen. Zorg er voor, of je nu tape of een neefje gebruikt, dat het frame aan ALLE kanten goed vlak op bumper (dus goed plat er tegenaan) zit, anders komt zij er na uiteindelijke montage (door de oppervlakte spanning) iets van je bumper af te staan, wat geen porum is. (als je er van bovenaf opkijkt).

 

En als extra opsmuk; je kunt overwegen de zwarte lamellen van chromen u-vormige plakstrippen te voorzien, afhankelijk of je het mooi vindt en past bij je auto. Hoe donkerder de kleur van je auto, hoe meer het opvalt.

 

Suc6 met de voorpret en het monteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden