martijn v o Geplaatst 16 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2017 Weet iemand welk blokkeringstool ik nodig heb voor BMP motor? Ik kom er verschillende tegen op 1200 uur en op 1300 uur en ovale wielen en ronde wielen en dan ook nog voor 1.9 en voor 2.0. Weet iemand het Vagnummer? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat79 Geplaatst 16 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2017 Deze is om de krukas op het BDP vast te zetten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2017 ik heb die dingen ook, bij de meeste motoren passen ze niet (goed).. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 16 december, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 december, 2017 Top dank, Willem had ook al gemaild die heeft een complete koffer. Ik denk dat ik de juiste heb, maar woensdag ga ik dat bekijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat79 Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2017 Ik heb ook de VW-140, volgens de beschrijving van de Midlock set is deze niet voor de 2.0 motoren. Het enige verschil dat ik zie is dat het pijltje dat wijst naar het teken op de krukas poelie op een andere plaats zit. In de lengte richting van de krukas tussen de tanden schuiven werkt het beste, niet van bovenaf er op drukken, daardoor is mijn VW-140 al gebroken.. Bij een riemwissel gebruik ik het nooit, dan zet ik de motor op BDP via het merkteken op het vliegwiel en met een witte stift wat tekens op de poelie's, je merkt dan snel genoeg of je er een tand naast zit als je de riem op spanning zet. Als het nokkenas wiel eraf geweest is (om de keerring te vervangen of een kop revisie) is het wel zaak dat de nokkenas in de juiste positie ten opzichte van de krukas komt te staan (het nokkenas wiel heeft geen spiebaan, wordt conisch geklemd op de nokkenas en kan daarom op elke stand gemonteerd worden), dan deze tool gebruiken, de nokkenas blokkeren achterop de kop. Riem monteren en op spanning brengen, dan pas het nokkenas wiel vastzetten. Zo werkt het bij de TDI's die ik in onderhoud heb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 17 december, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2017 Hoe doe je dat dan de nokkenas in de juiste positie zetten? Ik heb het tandwiel er al af en dan heb ik met een boortje de nokkenas geborgd, dat is me duidelijk. Maar omdat ik er een andere kop op ga zetten zal ik de nokkenas ook om moeten bouwen en dan moet deze eruit. Zit er op de nokkenas een merkteken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat79 Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2017 Met de VW-130 ( bestaat uit drie delen, twee bouten en een deel dat daaroverheen kan schuiven) De tandempomp eraf dan in twee boutgaten waar de tandempomp op de kop geschroefd zit de twee bouten van de VW-130, dan schuif je het derde deel in het sleufgat van de nokkenas waar normaal de koppeling van de tandempomp in valt. Zo staat de nokkenas in de juiste positie. Waar heb hem nu met het boortje geblokkeerd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 17 december, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2017 Met een boortje in het gat van het conische wiel, maar als ik dat wiel er afhaal dan ben ik de borging kwijt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat79 Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2017 Sorry Martijn, mijn verhaal heeft betrekking op de oudere Verdeler Pomp motoren. Ik heb mijn werkplaats handboek er ff bij gepakt zie foto's. Ik hoop dat je Duits goed genoeg is om het verhaal te begrijpen. Dit gaat over een 1,9PD motor, ik verwacht dat de kop constructie hetzelfde zal zijn als een 2.0PD met 8 kleppen. Misschien kan iemand dat bevestigen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat79 Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2017 Hier nog wat info over het monteren van de pompverstuiver en de kop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat79 Geplaatst 17 december, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2017 Ik heb het idee dat mijn screenshots niet te lezen zijn, als je wilt kan ik je de pdf's toesturen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 17 december, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 december, 2017 Ik kan ze inderdaad niet lezen, ik stuur je een PBtje. Alvast dank. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
martijn v o
Weet iemand welk blokkeringstool ik nodig heb voor BMP motor?
Ik kom er verschillende tegen op 1200 uur en op 1300 uur en ovale wielen en ronde wielen en dan ook nog voor 1.9 en voor 2.0.
Weet iemand het Vagnummer?
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten