Ga naar inhoud
  • 0

blokkeringstool krukas passat 3c 2.0 tdi 8 v (BMP)


martijn v o

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook de VW-140, volgens de beschrijving van de Midlock set is deze niet voor de 2.0 motoren. Het enige verschil dat ik zie is dat het pijltje dat wijst naar het teken op de krukas poelie op een andere plaats zit. In de lengte richting van de krukas tussen de tanden schuiven werkt het beste, niet van bovenaf er op drukken, daardoor is mijn VW-140 al gebroken..

Bij een riemwissel gebruik ik het nooit, dan zet ik de motor op BDP via het merkteken op het vliegwiel en met een witte stift wat tekens op de poelie's, je merkt dan snel genoeg of je er een tand naast zit als je de riem op spanning zet. Als het nokkenas wiel eraf geweest is (om de keerring te vervangen of een kop revisie) is het wel zaak dat de nokkenas in de juiste positie ten opzichte van de krukas komt te staan (het nokkenas wiel heeft geen spiebaan, wordt conisch geklemd op de nokkenas en kan daarom op elke stand gemonteerd worden), dan deze tool gebruiken, de nokkenas blokkeren achterop de kop. Riem monteren en op spanning brengen, dan pas het nokkenas wiel vastzetten.

Zo werkt het bij de TDI's die ik in onderhoud heb.407ba70b4714025639a6a776e394d01d.jpga21c90faa65b9fd0806087d1b482a47c.jpg32658b212a2cd25027313fd7374fd76b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe doe je dat dan de nokkenas in de juiste positie zetten?

Ik heb het tandwiel er al af en dan heb ik met een boortje de nokkenas geborgd, dat is me duidelijk.

Maar omdat ik er een andere kop op ga zetten zal ik de nokkenas ook om moeten bouwen en dan moet deze eruit.

Zit er op de nokkenas een merkteken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de VW-130 ( bestaat uit drie delen, twee bouten en een deel dat daaroverheen kan schuiven)

De tandempomp eraf dan in twee boutgaten waar de tandempomp op de kop geschroefd zit de twee bouten van de VW-130, dan schuif je het derde deel in het sleufgat van de nokkenas waar normaal de koppeling van de tandempomp in valt.

Zo staat de nokkenas in de juiste positie.

Waar heb hem nu met het boortje geblokkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry Martijn, mijn verhaal heeft betrekking op de oudere Verdeler Pomp motoren.

Ik heb mijn werkplaats handboek er ff bij gepakt zie foto's.

Ik hoop dat je Duits goed genoeg is om het verhaal te begrijpen.

Dit gaat over een 1,9PD motor, ik verwacht dat de kop constructie hetzelfde zal zijn als een 2.0PD met 8 kleppen.

Misschien kan iemand dat bevestigen?2bf57bd92823a687718e33b89d5d72c5.jpg4818577b2665fd32b169f6f488cc5a90.jpg69bb8daf0d0a3c9f7603d72586f148c8.jpg32660b4970053fde519d1281d8d5ef28.jpgbb43c0aec613ee81aa74c1b87815b21c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden