Ik ben Tim en rij een 6 à 7 jaar tot grote tevredenheid met mijn Passat 3BG uit 2004 motorcode AVF met 130PK.
Gisterenochtend ging plots mijn waarschuwing voor defect laadsysteem branden. Mijn voltmeter gaf opeens maar 12,2 Volt aan ... Nog even ging het lampje weer uit om vervolgens onafgebroken te blijven branden.
Ik heb een reserve alternator maar zie niet goed hoe ik de spanner kan ontspannen om deze te wisselen. De spanrol en multiriemriem zijn gewisseld met de distributieriem en zijn in goede staat dus die kan ik gewoon behouden.
Is er een speciale tool nodig om de spanner te ontspannen of moet deze compleet worden uitgebouwd?
Werkt deze alternator ook met koolborstels?
Iemand een idee om te checken of het wel degelijk de alternator is en bvb. geen relais of zekering?
Vraag
villyman
Goedemiddag allen!
Ik ben Tim en rij een 6 à 7 jaar tot grote tevredenheid met mijn Passat 3BG uit 2004 motorcode AVF met 130PK.
Gisterenochtend ging plots mijn waarschuwing voor defect laadsysteem branden. Mijn voltmeter gaf opeens maar 12,2 Volt aan ... Nog even ging het lampje weer uit om vervolgens onafgebroken te blijven branden.
Ik heb een reserve alternator maar zie niet goed hoe ik de spanner kan ontspannen om deze te wisselen. De spanrol en multiriemriem zijn gewisseld met de distributieriem en zijn in goede staat dus die kan ik gewoon behouden.
Is er een speciale tool nodig om de spanner te ontspannen of moet deze compleet worden uitgebouwd?
Werkt deze alternator ook met koolborstels?
Iemand een idee om te checken of het wel degelijk de alternator is en bvb. geen relais of zekering?
Alvast bedankt om mee te denken!
Mvg, Tim.
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten