Ga naar inhoud
  • 0

Gateway staat in storing obd is niet uit te lezen


Passat RF

Vraag

Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag maar ik heb het volgende probleem. Rns 510 gekocht. Geeft helaas geen geluid. Terug geweest naar verkoper. Kon mijn auto uitlezen. Deze had best een hoop storingen. Hij kon echter niet in de OBD. Nou schijnt dat 1 van al mijn regelinits niet goed werkt en de digitale lijn van de canbus in storing zet. Hierdoor werkt het digitale deel (het geluid) van de radio niet. Toen ik bij hem was bleef mijn rode alarm lampje branden terwijl de auto open stond. Conclusie waarschijnlijk os er iets met de regelunit van het portier aan de bestuurders kant. Als ik dit oplos schijnt alles weer te werken.

Is dit een broodje aap verhaal of kan dit echt zo zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo allen die gereageerd hebben. Door al jullie vragen en voorstellen toch weer aan het nadenken geslagen.

De Belg kon mijn Obd niet uitlezen maar autonavigatienoord wel. Dus dat is niet het probleem. Het probleem wat is uitgelezen os dat de van is in single wire staat. Code 01305 en 01304. Die codes worden door de radio doorgegeven denk ik want ze gaan precies over mijn probleem. Ze krijgen geen signaal. In het Nederlands is mij uitgelegd dat er een onderbrekening is in het open circuit. Deze was er al voordat er sprake was van een radio. Nu moet ik dus op zoek naar de veroorzaker. Waarschijnlijk door het deurslot omdat we daar een melding van kregen en het alarmlampje bleef branden terwijl het slot en de deur open stond.

Morgen ga ik naar een slotenmaker in Apeldoorn. Eens kijken mogelijk is het daarna opgelost.

Een deurslot? en dan storing op adres 37, storing op OBD enz enz, rijd de Passat nog wel  :mrgreen:  :mrgreen:  :blink2: 

Graag wat duidelijker, denk dat we er nou helemaal niets meer van snappen. :wink:  :wink:

Ik heb je hulp geboden maar ga er nu vanuit dat het niet meer nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben vandaag bij een specialist geweest die alleen moeilijke storingen krijgt. Wel grappig klein bedrijf maar de duurste autoos voor de deur om de storingen te verhelpen. Hij zegt ik begin met de radio. De kans dat het aan de auto ligt is heel erg klein. Zeker omdat het origineel gewoon werkt. Daarnaast zegt hij dat er door het kastje wat er tussen zit al helemaal geen problemen mogen zijn aangezien het een soort omleiding is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja maar een kloon systeem is wel belangrijke info. Dat werkt net ff anders. Die kun je dus niet uitlezen.

Net effe Alle

Dat werkt totaal anders dan een originele.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar verkeerde info draagt wel bij aan extra onduidelijkheid begrijp ik.

Je kunt een kloon niet uitlezen. De gateway moet alleen 56 (radio) aangezet worden. 37(navigatie) is niet nodig.

Je zilt altijd een fout melding blijven krijgen dat de radio niet bereikt kan worden.

 

Heeft de radio een Sound System of een Dynaudio versterker onder de bestuurdersstoel?

T kan zijn dat je daardoor geen geluid hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een vreemd topic, het begint al bij de titel ervan...

 

Wil ik even wat dingen recht zetten dan want er wordt precies heel wat door elkaar gegooid of er wordt heel wat beschreven van wat die "specialisten" hebben verteld me hun broodje aap verhalen..

 

De OBD is niet een uit te lezen medium maar is een technische afkorting voor de benaming "On Board Diagnose" - via de OBD stekker kan het voertuig door middel van uitleesapparatuur of PC gescand of uitgelezen worden.

Hiermee kan het uitleestoestel verbinding maken met de gateway van het voertuig welke de centrale module is die instaat voor het can communicatie verkeer tussen zo goed als alle modules die in de wagen aanwezig zijn.

Dit waaronder ook het origineel VW radio systeem (adres 56) of voor de radio/navigatie systemen ook adres 37.

De gateway herkend een origineel VW systeem en neemt het hierbij op in het can communicatie verkeer (mist je het ook aanmeld in de gateway) voor communicatie met bvb teller, stuurmodule, clima, PDC/OPS .

 

Een aftermarket systeem heeft een externe can converter waarmee hij gegevens uit de can kan halen en bij de uitgebreidere systemen kan hij enkele gegevens ook uitwisselen en op de can zetten. Dus het zwarte kastje wat is bijgeleverd bij deze systemen is van belang bij het aankoppelen op de can bedrading.

Dus de info dat het om een OEM systeem of aftermarket systeem gaat is wel belangrijk om een goede diagnose te kunnen stellen en het probleem op te kunnen lossen.

 

bovenstaande preek helpt je niks verder met je probleem maar wou het even recht zetten allemaal.

 

 

Heb je soms van de heren "specialisten" ook de uitdraai van de autoscan mee gekregen zodat er eens gekeken kan worden wat er allemaal mis gaat en wat er bvb allemaal geïnstalleerd is in de wagen ?

Heb je een foto van het aftermarket systeem want er zijn zo 1001 systemen waarvan het ene de Ferrari onder de systemen is en het andere de Lada als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden