Ga naar inhoud
  • 0

Motor houdt kort in/ dip in vermogen


lonnebol

Vraag

Forumleden,

 

Na mijn akkefietje met de stelmotoren van de parkeerrem het volgende.

 

Sinds een tijdje heb ik, vooral bij koude motor, last van schokken/ dippen in het vermogen. Is zeer kort. Toerental lijkt niet te fluctueren op dat moment. Auto trekt op dat moment gewoon niet goed door. Voor zover ik het nu kan herkennen is het zo tussen de 1600-2100 toeren, bij optrekken maar ook op constante snelheid. Dat bij constante snelheid merk ik met name als de cruise control opstaat, en dan vooral als de auto zo 90 tot 110 km/h rijdt. Dit was al zolang ik de auto heb.

 

Zelf denk ik (snel) aan de volgende punten:

- verstuivers;

- turbo.

 

Ik heb geen foutmeldingen.

 

Vandaag een flesje Wynn's dieselcleaner toegevoegd. Kan nooit kwaad dacht ik en las dat het best goed helpt.

 

Graag hoor ik jullie meningen en/of ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

dat zijn de swirlflaps, klotedingen, die geven ook vaak een specifieke storing, Intake Manifold Runner ofzo zeker als ze electronisch zijn zoals bij de 3,0TDI

 

Ik zou die klepjes eruit halen en de boel dichtmaken aan het hefboomdeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijne heren,

 

De auto rijdt weer als een zonnetje. Vanmorgen het nieuwe inlaatspruitstuk gemonteerd en alle problemen als sneeuw voor de zon weg. Auto trekt weer goed door.

 

Monteren was vrij eenvoudig. EGR eraf en daarna alle bouten van het inlaatspruitstuk, nieuwe erop en alles in omgekeerde volgorde terug.

 

Ik had, voor de zekerheid, twee pakkingen besteld, maar bij het demonteren zat er geen pakking. Er zit al een pakking in het inlaatspruitstuk.

 

Ik wist geen aanhaalmoment, maar goed met te stevig alle bouten om en om aangedraaid en ik geloof niet dat er nu nog iets weglekt of verkeerd wordt aangezogen.

 

Zoals op de foto's te zien is, heel veel olie, viezigheid. En bij het bewegen van de as zie je ook aan de zijkant het asje bewegen. Er lijkt ook iets van het kunststof afgebroken (waarom ook kunststof).

 

Kleine €600 verder voor een beetje lekkende lucht en olie, maar ja. Het werkt weer. Volgende klus de achterophanging.

 

Bedankt voor al het meedenken.871e2588f6e752b3efbf40aed4078b6b.jpg0ddc8728b7cbadacd8cae601289a4319.jpgb61faf2749f8840a6e94836ebc170274.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kijk eens hoe smerig die kleppen zijn.. kun je nagaan hoe de rest van je motor eraan toe is.

Ja. Inderdaad.

 

Ik tank de komende tijd nog BP Ultimate. Zou iets moeten helpen toch? Voor de toekomst misschien toch EGR dicht laten zetten.

 

Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden