35iB4 Geplaatst 22 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 Goedendag mede forumers, Donderdag ga ik met een kennis bij een Passat 3c kijken uit 2006. Waar moet ik op letten ?? De auto heeft iets meer dan 250000 gelopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 22 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 wat voor motor? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
35iB4 Geplaatst 22 augustus, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 Als ik het goed heb begrepen een 1.9 tdi Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 22 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 ja da's nogal bepalend he, er is nogal 'n verschil tussen de 1.9 en de 2.0 tdi's. Ik heb wel 'ns met zo 'n 1.9 gereden en dat was toch wel enigszins... teleurstellend laten we zeggen. Ik heb wel begrepen dat ze wat betrouwbaarder zouden moeten zijn dan de 2.0's Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 22 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 1.9 heeft in ieder geval niet de olie-pomp-balans-as. even kijken, er is een motorcode met lagerproblemen weet alleen niet zo welke dat is, voor de rest de normale kwalen voornamelijk electrisch. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hcaluwe Geplaatst 22 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 Eerste serie 2.0 tdi waren niet betrouwbaar vanaf half 2005 vlgs mij? @=mYst= , 1.9 Tdi 131 pk standaard rijdt echt niet teleurgesteld hoor???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wulfke Geplaatst 22 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 3C 1.9tdi heeft toch 105Pk , althans mijn 2007 BXE toch Nu gechipt naar 138Pk , ben er best tevreden mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 22 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 Eerste serie 2.0 tdi waren niet betrouwbaar vanaf half 2005 vlgs mij? @=mYst= , 1.9 Tdi 131 pk standaard rijdt echt niet teleurgesteld hoor het gaat over 'n 3C, daarbij waren de 1.9 tdi's toch allemaal 105 of 110 pk ofzo? Eerste keer dat ik wat hoor over 'n 131 pk versie iig. Over de 2.0 kan ik iig (uit eigen ervaring) zeker bevestigen dat de oliepomp een zeer delicaat punt is dat je hele blok om zeep kan helpen... Anderzijds is zo 'n pk of 100 - 110 gewoon te weinig voor zo 'n zware kist, niet om neerbuigend over te komen, maar het voelt echt als "behelpen" imho. Als je zo 'n 1.9 laat chippen tot zo 'n 140 pk plusminus zoals wulfke al aangeeft, dan is het 'n ander verhaal, maar standaard viel het mij iig toch behoorlijk tegen. (en laten we wel wezen... ik heb al niet bepaald de reputatie van 'n zware voet te hebben, integendeel) 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 22 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 1.9tdi heeft oem 105pk. De 110pk is een geknepen 2.0tdi. Eigenlijk probleemloze motor, er is een type welke spontaan kan vastlopen maar dit risico is eigenlijk te verwaarlozen. Chippen is bijna een must, met zo'n zware auto. Volgens mij heeft @@Vdub momenteel zo'n 180pk in z'n Caddy, wat wel max is als ik het goed begrepen heb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
catch me Geplaatst 22 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2017 Motorcode BLS/BSU zijn de wat minder betrouwbare zeg maar, mits je elke 100/120 duizend km de drijfstang lagers vernieuwd. Dan gaan ze best lang mee zeg maar, ook moet je het treffen, maar ja, met welke motor type, uitvoering niet ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 23 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2017 Motorcode BLS/BSU zijn de wat minder betrouwbare zeg maar, mits je elke 100/120 duizend km de drijfstang lagers vernieuwd. Dan gaan ze best lang mee zeg maar, ook moet je het treffen, maar ja, met welke motor type, uitvoering niet ? dat laatste is zeker en vast 'n feit, geluk moet je altijd wel wat hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
35iB4 Geplaatst 23 augustus, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2017 Bedankt voor de info, morgenochtend gaan we even kijken en dan zal ik proberen om de motorcode te vinden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hcaluwe Geplaatst 23 augustus, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2017 Bedankt voor de info, morgenochtend gaan we even kijken en dan zal ik proberen om de motorcode te vindenMotorcode staat op sticker in de bak waar reservewiel in zit of in het onderhoudsboekje???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
35iB4 Geplaatst 23 augustus, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2017 Motorcode staat op sticker in de bak waar reservewiel in zit of in het onderhoudsboekje Ga morgen even kijken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten