Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedendag mede forumers,

 

Donderdag ga ik met een kennis bij een Passat 3c kijken uit 2006.

Waar moet ik op letten ??

De auto heeft iets meer dan 250000 gelopen.

Geplaatst

ja da's nogal bepalend he, er is nogal 'n verschil tussen de 1.9 en de 2.0 tdi's. Ik heb wel 'ns met zo 'n 1.9 gereden en dat was toch wel enigszins... teleurstellend laten we zeggen.

 

Ik heb wel begrepen dat ze wat betrouwbaarder zouden moeten zijn dan de 2.0's

Geplaatst

1.9 heeft in ieder geval niet de olie-pomp-balans-as.

 

even kijken, er is een motorcode met lagerproblemen weet alleen niet zo welke dat is, voor de rest de normale kwalen voornamelijk electrisch.

Geplaatst

Eerste serie 2.0 tdi waren niet betrouwbaar vanaf half 2005 vlgs mij? @=mYst= , 1.9 Tdi 131 pk standaard rijdt echt niet teleurgesteld hoor????

Geplaatst

3C 1.9tdi heeft toch 105Pk , althans mijn 2007 BXE toch

Nu gechipt naar 138Pk , ben er best tevreden mee.

Geplaatst
  Op 22-8-2017 om 18:31, hcaluwe zei:

Eerste serie 2.0 tdi waren niet betrouwbaar vanaf half 2005 vlgs mij? @=mYst= , 1.9 Tdi 131 pk standaard rijdt echt niet teleurgesteld hoor

het gaat over 'n 3C, daarbij waren de 1.9 tdi's toch allemaal 105 of 110 pk ofzo? Eerste keer dat ik wat hoor over 'n 131 pk versie iig.

 

Over de 2.0 kan ik iig (uit eigen ervaring) zeker bevestigen dat de oliepomp een zeer delicaat punt is dat je hele blok om zeep kan helpen... Anderzijds is zo 'n pk of 100 - 110 gewoon te weinig voor zo 'n zware kist, niet om neerbuigend over te komen, maar het voelt echt als "behelpen" imho.

 

Als je zo 'n 1.9 laat chippen tot zo 'n 140 pk plusminus zoals wulfke al aangeeft, dan is het 'n ander verhaal, maar standaard viel het mij iig toch behoorlijk tegen. (en laten we wel wezen... ik heb al niet bepaald de reputatie van 'n zware voet te hebben, integendeel)

Geplaatst

1.9tdi heeft oem 105pk. De 110pk is een geknepen 2.0tdi.

 

Eigenlijk probleemloze motor, er is een type welke spontaan kan vastlopen maar dit risico is eigenlijk te verwaarlozen.

 

Chippen is bijna een must, met zo'n zware auto. Volgens mij heeft @@Vdub momenteel zo'n 180pk in z'n Caddy, wat wel max is als ik het goed begrepen heb.

Geplaatst

Motorcode BLS/BSU zijn de wat minder betrouwbare zeg maar, mits je elke 100/120 duizend km de drijfstang lagers vernieuwd.

Dan gaan ze best lang mee zeg maar, ook moet je het treffen, maar ja, met welke motor type, uitvoering niet ?

Geplaatst
  Op 22-8-2017 om 22:04, catch me zei:

Motorcode BLS/BSU zijn de wat minder betrouwbare zeg maar, mits je elke 100/120 duizend km de drijfstang lagers vernieuwd.

Dan gaan ze best lang mee zeg maar, ook moet je het treffen, maar ja, met welke motor type, uitvoering niet ?

 

dat laatste is zeker en vast 'n feit, geluk moet je altijd wel wat hebben.

Geplaatst

Bedankt voor de info, morgenochtend gaan we even kijken en dan zal ik proberen om de motorcode te vinden

Geplaatst
  Op 23-8-2017 om 06:21, 35iB4 zei:

Bedankt voor de info, morgenochtend gaan we even kijken en dan zal ik proberen om de motorcode te vinden

Motorcode staat op sticker in de bak waar reservewiel in zit of in het onderhoudsboekje????
Geplaatst
  Op 23-8-2017 om 09:07, hcaluwe zei:

Motorcode staat op sticker in de bak waar reservewiel in zit of in het onderhoudsboekje

Ga morgen even kijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden