Ga naar inhoud
  • 0

Marco Bakker Cruisecontrol


Gerrie

Vraag

Sinds een aantal weken heb ik het volgende probleem:

Indien mijn cruisecontrol vaststaat op bv 80km dan geeft de auto soms vanzelf een spuit gas. Vervolgens valt hij ook gelijk weer terug naar 80km. Nu heb ik hem vorige week laten uitlezen bij de dealer. Er stonden geen fouten in de computer en zij dachten dat het probleem van de LMM af zou komen. Nu is deze dus vrijdag vervangen maar je voelt hem al aankomen.... Het probleem zit er nog in. Iemand een idee ? Helaas gaan er ook dagen voorbij dat het probleem zich niet voordoet. Ik kan het dus niet reproduceren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb het probleem ook :( alleen gaat hij bij van het gas en er direct weer op. Ook een schok effect. Doet het al een jaar met vlagen. Ik hoop dat hier wat uitkomt waar ik ook wat mee kan. :lol:

 

Heb ik ook gehad, dat kwam door een defecte pulsgever in de versnellingsbak. De CC dacht dat ik harder ging en remde op de motor af.

Komt blijkbaar vaak voor bij het model 1997-2001.

 

Wat waren de kosten en is dit eventueel zelf te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een afspraak voor donderdag, de auto gaat woensdagavond naar de garage en blijft daar net zo lang tot ze het gevonden hebben. Intussen krijg ik een nieuwe VW Touran mee. Hoop maar dat ze het ook echt vinden want heb toch liever mijn eigen Passat dan een Touran. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist mijn Passat weer opgehaald. Helaas is er geen oorzaak gevonden.

Men heeft 150km ! met de auto gereden (met meetapparatuur aan boord) maar helaas het probleem deed zich niet voor. De pulsgever is nog nagekeken maar die is in orde. Het vermoeden ligt nu bij het instrumentenpaneel. Dat is onlangs nl vervangen en sindsdien heb ik wel dit probleem. Dat zij (en ik) daar niet eerder aan hebben gedacht. Toen de service adviseur mij vertelde dat de aansturing vanaf het instrumentenpaneel plaatsvind, dachten we ineens hetzelfde. We hebben de afspraak gemaakt dat we over 2 wkn weer contact hebben en dan zien we weer verder. Eventueel paneel weer vervangen is een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in oktober mijn cc laten vervangen met mijn garantie, tevens ook de printplaat voor de tellers laten vervangen omdat de snelheidsteller nogal eens 10 km/h versprong.

 

De cc lijkt op het moment nog goed te werken, alhoewel soms erg traag met het opslaan van de gewenste snelheid.

 

Het valt me alleen regelmatig op dat de snelheidsklok nog steeds verspringt, en bij de wat stevigere acceleraties op bv invoegstrook wil het gas regelmatig eventjes met een schokje inhouden.....Ook alweer zoiets vreemds...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden