gpee Geplaatst 20 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2017 Omdat de passat stationair soms wat begint te hobbele, goed voelbaar in de auto de verstuivers maar eens bekeken in VCDS. In MWB 013 hebben mijn verstuivers de volgende waardes: Cyl1 -0.85 mg/str Cyl2 -0.42 mg/str Cyl3 -1.08 mg/str Cyl4 2.40mg/str Wat kan ik hier uit halen? Verstuiver cyl 4 vervangen? Of is de rest ook al slecht? Bedankt alvast Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 25 juli, 2017 of uitgeslagen verstuivers, nokkenas kaal... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 26 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2017 Komt dit ook voor bij de 1.9tdi @@Vdub? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 27 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2017 Was er ook niet eens iets met het preventief vervangen van lagerschalen ofzo, in roep maar wat maar dit is in mijn gedachten blijven hangen tussen al de 2.0tdi verhalen die me niet aanbelangden terwijl dit dan wel ook sloeg op 1.9tdi bxe versie motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 27 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2017 Weet wel dat een bepaald type 1.9tdi bekend staat om een spontane vastloper, maar dat zou hier niets mee te maken hebben schat ik zo in. Bij de W8 doen ze dit wel, las ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2017 de 2004> 1.9TDI heeft bij sommige modellen van vastlopende drijfstanglagers, vanaf ca 200dkm uitgeslagen verstuivers zowel de 1.9TDI, als de 2.0TDI (8v) en de R5 2.5TDI(tandwielkastmotor) 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat79 Geplaatst 27 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2017 BLS, 1.9 TDI heeft daar last van. Ik heb het zelf gehad, een collega had het met zijn Golf en een andere collega met zijn Seat. Een kennis had het met zijn Touran, daar kwam zelfs een drijfstang naar buiten omdat het drijfstang lager vastgelopen was. Als er hier iemand is die zo'n motor in zijn auto heeft zou ik de drijfstang lagers preventief vervangen, carterpan eraf, lagerkap los en je kan de nieuwe er zo tussen schuiven. Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gpee Geplaatst 28 juli, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2017 Heren bedankt voor de reacties, betreft lagerschalen heb ik mij laten vertellen dat dit bij de BLS toepasbaar was. Omdat ik ook nog last heb dat hij eens in de zoveel weken last heeftan het starten(zie post historie), is mij verteld om de brandstof druk te meten. Dit gaan we binnenkort doen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2017 brandstofdruk zal wel goed zijn, cil4 is de eerste die diesel krijgt... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat79 Geplaatst 28 juli, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 juli, 2017 (aangepast) http://www.gerritspeek.nl/vag-com_verstuivers.html Ik kwam hier een uitleg tegen van MWB 13. Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk 28 juli, 2017 aangepast door Passat79 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
gpee
Omdat de passat stationair soms wat begint te hobbele, goed voelbaar in de auto de verstuivers maar eens bekeken in VCDS.
In MWB 013 hebben mijn verstuivers de volgende waardes:
Cyl1 -0.85 mg/str
Cyl2 -0.42 mg/str
Cyl3 -1.08 mg/str
Cyl4 2.40mg/str
Wat kan ik hier uit halen? Verstuiver cyl 4 vervangen? Of is de rest ook al slecht?
Bedankt alvast
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten