Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3C 1.9 BXE verstuiver waarde VCDS


gpee

Vraag

Omdat de passat stationair soms wat begint te hobbele, goed voelbaar in de auto de verstuivers maar eens bekeken in VCDS.

 

In MWB 013 hebben mijn verstuivers de volgende waardes:

 

Cyl1 -0.85 mg/str

Cyl2 -0.42 mg/str

Cyl3 -1.08 mg/str

Cyl4   2.40mg/str

 

 

Wat kan ik hier uit halen? Verstuiver cyl 4 vervangen? Of is de rest ook al slecht?

 

Bedankt alvast :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Was er ook niet eens iets met het preventief vervangen van lagerschalen ofzo, in roep maar wat maar dit is in mijn gedachten blijven hangen tussen al de 2.0tdi verhalen die me niet aanbelangden terwijl dit dan wel ook sloeg op 1.9tdi bxe versie motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de 2004> 1.9TDI heeft bij sommige modellen van vastlopende drijfstanglagers, vanaf ca 200dkm uitgeslagen verstuivers zowel de 1.9TDI, als de 2.0TDI (8v) en de R5 2.5TDI(tandwielkastmotor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BLS, 1.9 TDI heeft daar last van.

Ik heb het zelf gehad, een collega had het met zijn Golf en een andere collega met zijn Seat. Een kennis had het met zijn Touran, daar kwam zelfs een drijfstang naar buiten omdat het drijfstang lager vastgelopen was. Als er hier iemand is die zo'n motor in zijn auto heeft zou ik de drijfstang lagers preventief vervangen, carterpan eraf, lagerkap los en je kan de nieuwe er zo tussen schuiven.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren bedankt voor de reacties, betreft lagerschalen heb ik mij laten vertellen dat dit bij de BLS toepasbaar was.

Omdat ik ook nog last heb dat hij eens in de zoveel weken last heeftan het starten(zie post historie), is mij verteld om de brandstof druk te meten. Dit gaan we binnenkort doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden