Ga naar inhoud
  • 0

Wegfahrsperre aktiv


dieselaar

Vraag

Ik heb het contactslot gewisseld en de sleutelbaard overgezet van de sleutel die bij het contactslot hoort naar mijn eigen sleutel die bij de auto hoort. De auto startte prima maar na 2 uurtjes probeerde ik het nog eens en na 1 seconde sloeg hij af en staat er in het scherm wegfahrsperre aktiv dus startblokkering actief. Hoe kan dit?

Ook reageert de auto niet op de afstandsbediening in de sleutel.

aangepast door dieselaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb bij de auto een sleutel waarvan het oogje om je sleutelhanger aan te doen is afgebroken en bij het nieuwe slot zat dus ook zo'n sleutel. Ik had van de sleutel van het nieuwe slot waar dat oogje nog wel aan zat de sleutelbaard afgehaald en op de sleutel gezet die bij de auto hoort en had zodoende twee op het oog identieke sleutels. 

De sleutels die niet op de auto reageren had ik in mijn gereedschapskist gelegd maar mijn assistent van vier jaar had papa geholpen en een van die sleutels in de auto gelegd. Daarna helemaal niet nagedacht en de sleutel die in het zicht lag gepakt en toen startte de auto dus niet meer terwijl hij even daarvoor wel gewoon startte.

Ik had die sleutel in mijn zak gestopt en niet meer bij stil gestaan.

Kreeg toch wel een beetje een rood hoofd toen ik vanmorgen mijn hand in mijn zak stak en twee sleutels voelde.

Toen viel het kwartje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden