Ga naar inhoud
  • 0

krijg de contactsleutel niet omgedraaid


dieselaar

Vraag

vanmorgen vroeg wilde de passat thuis blijven. ik krijg de contactsleutel niet meer omgedraaid. ik heb er een beetje WD 40 in gespoten en de sleutel flink heen en weer gehaald maar niks helpt. ook het stuur een stukje bewegen en proberen te draaien hielp niet. ik ben bang dat het weer een hoop geld gaat kosten.

Heeft iemand een idee of een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het idee dat de auto niet van het stuurslot wil.

Normaal kan ik het stuur iets draaien met een klein beetje weerstand als je hem van het stuurslot haalt en nu niet.

Ik heb al contact gehad met alfred @@tiptronic en die heeft de slotenset op laten sturen.

Moeten de sleutels nog ingeleerd worden of is dat niet nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het idee dat de auto niet van het stuurslot wil.

Normaal kan ik het stuur iets draaien met een klein beetje weerstand als je hem van het stuurslot haalt en nu niet.

Ik heb al contact gehad met alfred @@tiptronic en die heeft de slotenset op laten sturen.

Moeten de sleutels nog ingeleerd worden of is dat niet nodig?

Als je de chip van je oude naar de nieuwe set doet en de knoppen van je oude naar je nieuwe zou het moeten lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@tiptronic

ik ga mijn best doen alfred. 

 

De bouten waar het slot mee vast zit zijn toch breekbouten? 

 

Die heb ik nog niet dus zal er maar een paar gewone in zetten dan.

 

En ik moet ook nog de velgen ophalen bij de draaier want die heeft de (minimale)stoeprandschade 

 

en oxidatie er afgedraaid.

 

Dan kunnen ze volgende week naar de poedercoater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom moet ik de knoppen omzetten? staan de sleutel en het contactslot met elkaar in verbinding dan? ik moet de chip overzetten en de knoppen zeg je maar dat is toch alles dat er in de sleutel zit? 

of denk ik te kort door de bocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus de chip hoort bij het contactslot en de knoppen bij de deursloten?

 

Dan zou ik dus de chip over moeten zetten en de sleutelbaard va de nieuwe sleutel naar mijn oude sleutel waar de knoppen in zitten die bij de deursloten horen.

 

is de sleutel makkelijk te openen?

 

en is alles er makkelijk uit te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus de chip hoort bij het contactslot en de knoppen bij de deursloten?

 

Dan zou ik dus de chip over moeten zetten en de sleutelbaard va de nieuwe sleutel naar mijn oude sleutel waar de knoppen in zitten die bij de deursloten horen.

 

is de sleutel makkelijk te openen?

 

en is alles er makkelijk uit te halen?

Ja

Ja

Ja

En ja

 

Maar zou het op mijn manier doen. Dus de 1ste optie.

Chip om en knoppenhuis

De meest snelle manier

 

 

Als je de sleutel open klapt zie je in het midden een naad.

Daar een platte brede schroevendraaier in drukken en iets twisten. Nu komen de helften los. Is een klik systeem. Nu heb je de zender en de sleutel gedeelte los. Schroef de sleutel gedeelte los en haal of de chip eruit. Ziet eruit als een rijst korrel van glas. Maar pas op is breekbaar.

Of wissel de sleutel baard om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@BARRY_TDI dank je voor de uitleg. Zodra de spullen binnen zijn ga ik knutselen. 

 

morgenochtend vast het oude slot er uit zien te krijgen.

 

Zal nog een hele klus worden want het stuur staat in de rechtuit stand dus krijg de plofzak er niet af en dus het stuur niet en de onderste kap aan de stuurkolom ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen sleutelbaard wisselen is genoeg. Sloten zelf worden aangestuurd vanuit comfortmodule, die kent je oude sleutel (knoppen/zender). Enige wat je verandert is de fysieke sleutel baard icm andere sloten. Glastransponder wordt door contactslot uitgelezen, maar de "code" van dat ding zit in de tellerunit, daarin zit de startonderbreker. Die verandert ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik bedacht me vannacht dat ik ook geen klik hoorde als ik de sleutel uit het contactslot trok dus ben net toch gaan proberen om het stuur gedraaid te krijgen.

 

Ik heb een scheut olie in het slot gespoten en toen de sleutel lange tijd er in en er uit gehaald.

 

Toen kwam er allemaal zwarte drab uit die aan de sleutel bleef kleven en na herhaaldelijk sleutel afvegen en weer rommelen in het slot kwam er steeds minder drab uit en kreeg ik ineens de sleutel

 

gedraaid. Het slot geeft ook weer de harde klik als je de sleutel er uit trekt dus werkt weer als vanouds.

 

Ik ga de sloten wel wisselen maar ga het nieuwe slot eerst flink reinigen voordat ik het inbouw en dan kan ik gelijk weer een nieuw deurslot inbouwen in de bestuurdersdeur want de lichtzoemer werkt

 

weer niet en de binnenverlichting knippert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik bedacht me vannacht dat ik ook geen klik hoorde als ik de sleutel uit het contactslot trok dus ben net toch gaan proberen om het stuur gedraaid te krijgen.

 

Ik heb een scheut olie in het slot gespoten en toen de sleutel lange tijd er in en er uit gehaald.

 

Toen kwam er allemaal zwarte drab uit die aan de sleutel bleef kleven en na herhaaldelijk sleutel afvegen en weer rommelen in het slot kwam er steeds minder drab uit en kreeg ik ineens de sleutel

 

gedraaid. Het slot geeft ook weer de harde klik als je de sleutel er uit trekt dus werkt weer als vanouds.

 

Ik ga de sloten wel wisselen maar ga het nieuwe slot eerst flink reinigen voordat ik het inbouw en dan kan ik gelijk weer een nieuw deurslot inbouwen in de bestuurdersdeur want de lichtzoemer werkt

 

weer niet en de binnenverlichting knippert.

Mooi dat het weer functioneerd, maar je zoemer en binnen verlichting ga je niet oplossen met andere sloten.

Wel met nieuwe deurslot mechanisme. Dat staat los.van je cillinder.

Of je gaat naar Frank in Apeldoorn. Die fixt voor 50 euro je slot mechanisme.

deurslotreparatie.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt. ik moet een ander slot in de bestuurdersdeur waar alle electronica in zit. ik ben vorig jaar bij frank geweest maar na een paar maanden weer storing en hij heeft ter plekke van 3 of 4 oude sloten een goede gemaakt die het dus maar even uitgehouden heeft. ik wil nu op marktplaats een nieuw slot bestellen en zelf inbouwen.

Als ik naar apeldoorn rij ben ik meer dan een halve dag kwijt en 40 liter benzine dus goedkoop wordt dan ook duurkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

aan het slot zit trouwens een staaldraadje gemonteerd. deze is bij het nieuwe slot doorgezaagd maar waar is deze van en hoe haal ik deze er uit?

Staaldraadje lijkt mij van de deuropener binnenkant deurhendel? Hoe deze in het mechanisme zit weet ik niet? Maar had je geen garantie bij Frank? aangepast door hcaluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden