Ga naar inhoud
  • 0

3d Premium tacho


sander bosman

Vraag

beste forum leden. ik heb een 3d tacho op het oog. nummer is 3aa 920 880m. weet iemand of deze in mijn passie te plaatsen is? zit een adapterkabel bij van een b7 naar b6. de verkoper zegt niet zeker te weten of de teller ook het comfort menu weer geeft. hij kon dat met eeprom wel activeren. zou wel een nl menu hebben en needle swipe hebben. weet iemand wat deze nog meer ondersteund?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Teller gaat gewoon passen en werken, wel is het zo als die nederlands menu heeft geen licht en zicht menu aanwezig is.

Ik persoonlijk moet je zeggen, je stelt ch/lh 1x in dit kan ook met vcds.

 

Wil je wel licht en zicht menu (comfortmenu) dan moet je een 3AA CCM plaatsen, toch Bonny @@Bonny

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Comfort menu komt uit de comfort module.

 

Licht en zicht komt uit het boordnet of BCM

 

Van zodra je een 3AA teller hebt of een 3d 3C8 teller ga je beide menu's kwijt zijn.

 

Dus niet verwarren met elkaar aub.

Dus het comfort menu kan je terug krijgen door een B7 comfort module te plaatsen (moet je ook een B7 gateway plaatsen en best ook een 109 ABS module)

 

Het licht en zicht menu krijg je niet meer omdat je met een 3C boordnet zit. Als je het terug wil dan moet je een B7 BCM plaatsen en alle connectoren om pinnen naar de nieuwe connectoren.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Comfort menu komt uit de comfort module.

 

Licht en zicht komt uit het boordnet of BCM

 

Van zodra je een 3AA teller hebt of een 3d 3C8 teller ga je beide menu's kwijt zijn.

 

Dus niet verwarren met elkaar aub.

Dus het comfort menu kan je terug krijgen door een B7 comfort module te plaatsen (moet je ook een B7 gateway plaatsen en best ook een 109 ABS module)

 

Het licht en zicht menu krijg je niet meer omdat je met een 3C boordnet zit. Als je het terug wil dan moet je een B7 BCM plaatsen en alle connectoren om pinnen naar de nieuwe connectoren.

is een 3aa geen 3d teller?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

pff wat een info. hier kan ik wel wat mee denk ik. als ik bepaalde menu's niet meer kan zien kan het wel met vcds ingesteld worden toch?

Neen, zoals ik schrijf ontbreken de modules waarmee de teller moet communiceren of zijn de modules aanwezig en communiceren ze via een ander protocol.

 

De B7 teller spreekt een andere taal dan de originele 3C comfort module en 3C boordnet. Als je dus beide modules onveranderd laat spreken ze niet met elkaar en wisselen ze dus geen info uit met elkaar. Pas wanneer je een module wijzigt naar 1tje dewelke wel de B7 taal spreekt dan kan hij terug info krijgen en weergeven. Dus er moet effectief hardwarematig modules gewijzigd worden en gaat het niet zomaar door even een andere code in te steken met VCDS

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Comfort menu komt uit de comfort module.

 

Licht en zicht komt uit het boordnet of BCM

 

Van zodra je een 3AA teller hebt of een 3d 3C8 teller ga je beide menu's kwijt zijn.

 

Dus niet verwarren met elkaar aub.

Dus het comfort menu kan je terug krijgen door een B7 comfort module te plaatsen (moet je ook een B7 gateway plaatsen en best ook een 109 ABS module)

 

Het licht en zicht menu krijg je niet meer omdat je met een 3C boordnet zit. Als je het terug wil dan moet je een B7 BCM plaatsen en alle connectoren om pinnen naar de nieuwe connectoren.

Je hebt gelijk maar je bent sowieso alle 2 kwijt.

Ik mis het niet

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan moet ik de voor en nadelen eens naast elkaar leggen en kijken wat ik wel en niet belangrijk vind en wat ik wel en niet wil gebruiken.

Precies !

Moet je zelf even beoordelen hoeveel keer je in het comfort menu en licht en zicht menu komt. Ikzelf heb het comfort menu terug maar ik kom er nooit meer in. Het licht en zicht menu heb ik niet meer en ik heb het nog geen seconde gemist. Eens alles naar wens ingesteld staat met VCDS denk ik dat je er niet veel meer gaat in instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Precies !

Moet je zelf even beoordelen hoeveel keer je in het comfort menu en licht en zicht menu komt. Ikzelf heb het comfort menu terug maar ik kom er nooit meer in. Het licht en zicht menu heb ik niet meer en ik heb het nog geen seconde gemist. Eens alles naar wens ingesteld staat met VCDS denk ik dat je er niet veel meer gaat in instellen.

ja dat bedoel ik eigenlijk. als je sommige dingen met vcds in kunt stellen is het voor mij goed. idd kom nu ook nooit in die menu's. maar nog even iets wat is een redelijke prijs voor deze 3aa tacho?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens deze info van MT is het geen 3D tacho.

En is deze voor een benzine.

 

3AA 920 880 M 2014 Benzin 260 2D

 

Activeren van het comfort menu heeft geen enkel nu gezien je geen B7 comfort module hebt.

 

Als je nu een zwart witte teller hebt hoef je idd geen verloopstekker te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens deze info van MT is het geen 3D tacho.

En is deze voor een benzine.

 

3AA 920 880 M 2014 Benzin 260 2D

 

Activeren van het comfort menu heeft geen enkel nu gezien je geen B7 comfort module hebt.

 

Als je nu een zwart witte teller hebt hoef je idd geen verloopstekker te hebben.

mt? dat is precies degene waar ik hem te koop zag staan. mt automotive op marktplaats. 1e6488a4991b6db8b62256a2452d57bf.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neen ik bedoel Motor Talk.

De teller die hier wordt aangeboden is geen 3D teller maar een TFT kleuren teller.

De afbeelding van het VW teken lijkt misschien 3D maar het volgend menu geeft weer dat het een TFT teller is.

De 3D weergave teller heeft in elk menu in het midden een soort spotlight.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is toch een gewone kleuren tacho van de B6? Die zat ook in mijn B6...

ik heb geen idee daarom maar even navraag gedaan hier op het forum. verkoper zegt dat het uit een b7 komt en een 3d tacho is. mag hem zelfs proberen. voor die prijs heb je toch ook geen 3d teller toch.c7fbe04d8569901a25f7a1786db0d80f.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel niet dat een 3AA B7 teller is. Enkel is het zo goed als zeker geen 3D teller. Maar als je hem mag proberen lijkt er mij geen probleem te zijn (tenzij je een lange rit moet maken hiervoor). Je ziet het direct aan de voertuig afbeelding. Hier zie je het duidelijk als het om een gewone TFT teller gaat of dat het effectief een 3D teller is. Als het dan alsnog een gewone TFT teller is dan is hij te duur (rond de 199eur) .

 

Hieronder een voorbeeld van hoe de voertuig afbeelding er dan uit ziet7b2f1ab12f45b21c244492882a022e4e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even ter verduidelijking: een 3D teller is eigenlijk de nieuwste variant van een kleuren teller en die beginnen vanaf software versie SW07xx.
Dus om zeker te weten welke teller je krijgt moet je kijken naar de SW versie. Vanaf SW07xx is het 3D, daar beneden is het gewoon kleur.

 

3AA 920 880 M is SW06xx en dat is dus een gewone kleuren teller.

De hardware is wel gelijk aan 3D dus ik kan deze wel voor je upgraden als je wil.

Alle 3AA tellers zijn in principe voor B7, dus ga je altijd die 2 menus missen (tenzij je de respectievelijke modules vervangt zoals al aangegeven is).

De meeste 3C8 tellers zijn ook voor B7, alleen de SW01xx versie zijn ooit voor B6/3C gemaakt.

 

 

Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naja, als de afbeelding in de aanbieding niet de juiste is dan wordt het moeilijk. Afgaande op het Onderdeel nummer is het een kleuren TFT teller. Maar deze kan dus even goed, zoals ik begrijp, een software upgrade gehad hebben zodat hij toch een 3D teller geworden is. Maar dat zal je dus enkel ter plaatse zien aangezien hij verkeerde foto's geplaatst heeft. Tenzij hij de juiste foto's kan doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden