Ga naar inhoud
  • 0

Water in reservewiel bak


FZPassat

Vraag

Dag passat rijders,

 

Bij het schoonmaken van de auto keek ik ff in het reservewielbak. Tot mijn verbazing trof ik een enorm hoeveelheid water!. Ik kan nergens een oorzaak vinden zover waar dit vandaan komt.

 

De vorige keer paar maanden terug trof ik wat vocht aan, maar negeerde het verder.

 

Heeft iemand dit eerder gehad? En wat was dan de oorzaak?

 

Betreft een 3C uit 2006. Sedan

 

Groetjespost-24462-1496596691,757_thumb.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dit pas ook gehad met mijn 3c alleen variant. Na een tijd met de tuinslang op het linker achterlicht, liep er toch water langs de rubbers naar binnen. Toen ik dit opgelost had kwam er tot mijn verbazing nog steeds water binnen. Ongeveer 30 cm onder de achterlichten zitten aan beide kanten een moer in de carrosserie. Dus een open verbinding van achter de achterbumper en de kofferbak. Het water liep via de moer zo de ruimte in onder het achterlicht. Die bak zeg maar.

aangepast door Mario 3bg tdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo is het inmiddels opgelost? Heb exact hetzelfde probleem. Heb de rubbers bij de scharnieren erafgehaald schoongemaakt en terug gezet waren erg vies. Bij mij hoopt het water zich op in de bak achter het achterlicht dus achter de bekleding zeg maar. Heb ook het vermoeden dat het overdruk rooster de boosdoener is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is nog niet opgelost.

Ik moet er nog eens goed naar kijken. Te druk gehad met werk.

 

Maar ik heb wel een sterk vermoeden waar het aan ligt. 
Aan wat autoexperts gevraagd en die bevestigen hetzelfde.

 

Toen ik dus vorige keer bezig was met het loshalen van de bekleding links en rechts vond ik erg veel glasstukken.
Betekent dus dat de achterruit een keer kapot was. (Bij 1 van de vorige eigenaren).

 

Er zit dus een nieuw achterruit, maar waarschijnlijk niet goed genoeg gekit, waardoor er net net water naar binnen stroomt.

Als je het volgt, en er een logica aan koppelt dan klopt het wel waar het water zich ophoopt. Aan de rand boven van het reservewielbak.

Maar goed, dat weet ik dus niet zeker.

 

Ik moet er nog meer tijd aan besteden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen, het lek is verholpen. Het lag aan de vervuiling rondom de scharnier rubbers. Nu deze rondom schoon zijn geen probs meer met water in de trunk... denk laat het even weten.

 

Fijn dat het opgelost is @@Passat BMT

 

Ik heb het probleem dus aan de andere kant, dus niet aan de kant van achterlicht

Is het veel moeite om er een foto van te maken dat wat jij bedoelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@FZPassat Fouad,als je geen water ziet lopen kan je misschien met een schoolbordkrijtje een paar horizontale strepen zetten aan de binnenkant van de kofferruimte om te zien waar het water stroomt. het water spoelt dan het krijt weg waardoor je misschien toch kan zien waar het vandaan komt ook als het al opgedroogd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@FZPassat Fouad,als je geen water ziet lopen kan je misschien met een schoolbordkrijtje een paar horizontale strepen zetten aan de binnenkant van de kofferruimte om te zien waar het water stroomt. het water spoelt dan het krijt weg waardoor je misschien toch kan zien waar het vandaan komt ook als het al opgedroogd is.

Dat is een hele goede tip. Ik zal et eens proberen. Thanks.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had persoonlijk ook nieuwe pakkingen gebruikt. Ik heb destijds ook moeten kitten omdat er 2 nokjes afgebroken waren zelfs toen was het nog niet waterdicht. Kit is maar een lap middel.

Ik heb bij Groenhart (ijzerwarenwinkel) een rolletje Compriband 10 mm uitzetting gehaald en dat aan de binnenkant afdekking lampunit gedaan.

Rolletje van 4 meter kost 15, 50 euro.

 

Dit compriband word ook gebruikt voor afdichting zijkanten kunststofkozijnen, dus wind en waterdicht.

 

https://www.protil.nl/seal-itr-575-compriband?gclid=EAIaIQobChMI3NGWu62e2QIVLrvtCh0JnAUqEAQYASABEgLzF_D_BwE

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dat gewoon op m'n werk liggen. Maar destijds voor ik de nieuwe set r36 lampen overnam van peter waren er twee nokjes afgebroken waar door de unit niet op z'n plek bleef vandaar dat ik moest kitten die compriband zal de unit bij mij toen alleen maar naar buiten drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dat gewoon op m'n werk liggen. Maar destijds voor ik de nieuwe set r36 lampen overnam van peter waren er twee nokjes afgebroken waar door de unit niet op z'n plek bleef vandaar dat ik moest kitten die compriband zal de unit bij mij toen alleen maar naar buiten drukken.

Yep die nokjes moeten wel heel zijn, maar werkt als een tiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden