Ga naar inhoud
  • 0

overboost probleem 1.9 TDI AVF


Sandor1987

Vraag

mogguuu  euhm.... middag! 

 

ik heb een probleem...

zelf word ik er knetter gek van en vraag eigenlijk even een ander brein met geen wervel wind in de kop om advies.  :mrgreen:

 

mun passat heeft een grotere turbo allemaal leuk en fijn maar nu komt het.

de sinds de afgelopen paar dagen schiet meneer in de noodloop  ( teveel turbo druk )

ik had wat problemen met de vnt dus die is compleet vervangen naar nieuw.

nu geeft die weer het zelfde aan.

bij volgas vanaf 1200 rpm begint de turbo spoelen en bij 2200 krijg je een schop in de rug en schiet hij weg.

turbodruk schiet over de 3000mbar heen ( afgesteld op max 2750mbar ) de duty cycle schiet ook naar 92.4 heen.

nu heb ik software matig van alles geprobeerd met de vnt map maar krijg hem niet rustig.

zelf met originele software schiet hij de pan uit.

 

nu heb ik met vcds de n75 getest en heb een verschil van 80mbar met de duty cycles.

als ik tijdens de test de vacuum slang eraf trek vol ik dat er altijd heel iets vacuum op staat.

mag dit?

of moet hij tijdens nul last geen vacuum hebben?

 

ojh4i8.jpg

aangepast door Sandor1987
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

[zeurmode aan]klein beetje jammer weer dat je zelf software schrijft en niet weet dat de VNT (bij jouw TDI)altijd aantrekt als de auto stationair draait/gestart word en naarmate de toeren hoger worden er minder vacuum gegeven wordt..

Daarom is het belangrijk dat mensen die auto's tunen weten hoe een motor werkt.. als je dat soort zaken niet weet kun je eigenlijk al niet eens een goede diagnose stellen waarom een auto wel/geen druk draait..[/zeurmode uit]

 

Overigens is dat het grootste probleem bij Flashend Nederland.. makkelijk geld verdienen door maar 250 euro voor een gekochte tuning vragen.. als er problemen zijn dan weten ze het niet meer..

 

Je kan de VNT wel vervangen maar is de bediening wel goed afgesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij staat de n75 open of dicht, niet half half.

Bij overboost moet hij het vacuüm volledig afsluiten, zodat de actuator op de turbo buiten werking wordt gesteld.

 

thanks!!!

hier heb ik wat aan!

 

 

[zeurmode aan]klein beetje jammer weer dat je zelf software schrijft en niet weet dat de VNT (bij jouw TDI)altijd aantrekt als de auto stationair draait/gestart word en naarmate de toeren hoger worden er minder vacuum gegeven wordt..

Daarom is het belangrijk dat mensen die auto's tunen weten hoe een motor werkt.. als je dat soort zaken niet weet kun je eigenlijk al niet eens een goede diagnose stellen waarom een auto wel/geen druk draait..[/zeurmode uit]

 

Overigens is dat het grootste probleem bij Flashend Nederland.. makkelijk geld verdienen door maar 250 euro voor een gekochte tuning vragen.. als er problemen zijn dan weten ze het niet meer..

 

Je kan de VNT wel vervangen maar is de bediening wel goed afgesteld?

hier heb ik dan weer helemaal niks aan...

 

de vnt is afgesteld bij c en e.

de werking is mij zeer duidelijk alleen het was mij niet duidelijk of de n75 nu volledig afgesloten moest zijn of iets mocht doorlaten.

dat is ook de vraag eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zet er eens een manometer op dan kun je het meten.

Tijdens die test schakelt hij steeds tussen belast en onbelast. 80 mbar klinkt goed dit moet tussen de 70 - 100 mbar liggen.

helaas heb ik geen manometer.

vnt is afgesteld bij c en e dus verwacht dat dit goed is. ( zou de eerste keer zijn dat het mis is eerlijk gezegt mocht het zo zijn ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden