Ga naar inhoud

Wijzigingen Passat 2015, 2016 en 2017


Stief

Aanbevolen berichten

Hallo ben nog niet genoeg ingelezen en ervaren in de wondre wereld van de Passat. Mocht deze info reeds elders staan op deze forum, dan bij voorbaat mijn excuses alleen heb ik het niet kunnen vinden.

Ik ben nog op zoek naar een recente occasion 1.4 tfsi ACT en ben benieuwd of er veranderingen/ verbeteringen doorgevoerd zijn tussen de model jaren 2015, 2016 en 2017?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen grote veranderingen bij de B8.

 

Voorheen was er een Duitser (VW medewerker) die altijd keurig netjes meedeelde op diverse Duitse fora wat de aanpassingen van elk model VW waren in week 22 en week 45 van elk jaar. En in het verleden nam ik dat altijd netjes over in een topic op dit forum.

 

Echter zo ongeveer sinds het dieselschandaal zwijgt deze Duitser in alle talen over modelupdates. Ik vermoed zo maar dat VW intern de touwtjes over communicatie naar de buitenwereld wat strakker heeft aangehaald en dat deze beste man daarom zwijgt over dit soort zaken. Hij is namelijk nog steeds aktief op die fora.

 

Even uit het hoofd:

Bij MJ2016 is het bagage-management pakket komen te vervallen. Volgens mij is ook de Z/W teller vervallen is er alleen nog maar een teller met kleurenscherm of AID leverbaar.

Niet een modelaanpassing, maar in 2016 is het AID slecht leverbaar geweest. Met AID kon de levertijd met vele maanden oplopen.

Ook in MJ 2016 is de afstandsbediening van de standkachel overgegaan naar een nieuwe generatie, belangrijkste verschil is dat hij niet compatibel is met de oude ab.

Bij MJ2017 is Ambienteverlichting-Plus leverbaar geworden. Hiermee is de sfeerverlichting niet langer eenkleurig (wit) maar instelbaar in wit, geel of blauw.

Edit: ook is nu AID mogelijk met en DM, maar dan kan de navigatie niet op bede schermen tegelijkertijd getoond worden .

MJ 2018 zijn een aantal wijzigingen uit de zojuist geïntroduceerde VW Arteon overgenomen in de Passat. Dat zijn de nieuwe verse van de DM en DP. DM is nu 8" en heeft nog wel twee draaiknoppen en de DP is nu 9" en heeft geen draaiknoppen meer. En er zijn twee kleuren aangepast.

 

Qua motoren is er eigenlijk niks gebeurd volgens mij. Wel is de verwachting dat naast de 240pk BiTurbo TDI op enige termijn ook de 190 en 150pk TDI's over de nieuwe 7 traps DSG gaan beschikken.

 

Edit: deze lijst is even uit het hoofd en niet volledig. Indien er nog iets te binnenschiet vul in dat aan.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2.0 TDI 190pk is maar kort leverbaar geweest in Nederland (2014-2016). Was ook samen met de 1.8 TSI de enige Passat's waar de uitlaat echt zichtbaar was. Standkachel is in Nederland net als stuurverwarming en stoel verwarming achter niet leverbaar geweest. Dit vindt je in Duitse versies wel. Alleen de GTE heeft een soort van standkachel.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

tvc15, op 31 Mei 2017 - 12:40 AM, zei:

Nee, die zijn er wel degelijk. Bij modeljaar 15 en 16 gaat AID alleen in combinatie met Discover Pro, vanaf modeljaar 2017 kan AID ook in combinatie met Discover Media besteld worden.

Helaas geen Sedan 1.4 ACT kunnen vinden ook niet in DE. Ze zullen er vast wel zijn maar helaas niemand kunnen vinden die er al afscheid van wil nemen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden