Ga naar inhoud
  • 0

MFA 3C kenwood


Lloyd99

Vraag

Weet iemand of ik een kenwood installatie kan aansluiten op de MFA van de Passat 2007. Het gaat voornamelijk om de navigatie pijlen op de MFA. En de heater/airco en parksensoren op de kenwood scherm. Vanaf fabriek zat een rcd 300 en later een kenwood installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet iemand of ik een kenwood installatie kan aansluiten op de MFA van de Passat 2007. Het gaat voornamelijk om de navigatie pijlen op de MFA. En de heater/airco en parksensoren op de kenwood scherm. Vanaf fabriek zat een rcd 300 en later een kenwood installatie.

Volgens mij gaat dat niet werken op je MFA, Airco/heater/parkeersensoren misschien wel, hangt van de radio af en welk type Climapaneel je nu hebt.

Minimaal gen2 volgens mij om deze weer te geven op de originele radio van VW en misschien ook aftermarket units

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet welke Kenwood radio je precies in de auto hebt.

Bij mij zit er een dnx-525 Dab in met een caw-kimun1 canbus module.

Als je dan navigatie, radio en media aanvinkt in de can gateway module installatie lijst krijg je de pijlen gewoon te zien.

Wel krijg je een paar foutcodes in vcds omdat het niet helemaal oem is.

Ook de climatronic komt bij mij op het radioscherm en titels van de nummers/radiostations in de teller.

Weergave oem PDC en achteruitrijcamera is ook mogelijk.

 

https://youtu.be/6ol7PNl4sEQ

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een dnx 525 lukt het in iedergeval ja, het nieuwe type ken ik niet.

Misschien dat je op YouTube wat kunt vinden.

Maar cluster is inderdaad ook van belang zoals gezegd. Mijn teller is een highline van modeljaar 2010.

Zie je op de rcd ook gegevens van de climatronic?

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een DNX521DAB, ook met een CAW-Kimun1 interface in een B7 (3AA) Passat van 2012.
Moest wel even de software van de CAW-Kimun updaten voordat alles werkte.

Of het in een B6 werkt is me niet bekend, maar lijkt me wel.

Ik heb nog één klein foutje: In het MFA display staat langs de bovenrand altijd een N (dat ik naar het noorden rijd), omdat het kompas van de navi niet wordt overgenomen naar de auto.

 

Verder doet alles het hier perfect (incl. stuurbediening, weergave van parkeersensoren, airco en stoelverwarming).
En ook de navigatiefuncties (pijlen etc.) komen op de MFA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha dat heb ik ook precies hetzelfde, nog een klacht over gestuurd naar Kenwood maar ze gaan het kompas niet laten werken.

Wat ook jammer is dat de aankomst tijd / nog af te leggen km is af te lezen in de teller. Maarja af en toe even op de navigatie kijken is ook niet erg.

Het is al leuk dat ze het steeds meer oem proberen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de kenwood dnx516dabs laten inbouwen. De stuurbediening werkt wel, de rest niet. Moet de codes voor de radio 56 en 37 nog in de vcds aanmelden/configuren? Want in de canbus interface 19 zijn de codes aangevinkt. Ik hoor graag van iemand of dat de oplossing is. Bovendeel van de MFD is nu zwart. Hoe kan dit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry had je bericht helemaal gemist!

 

Heb je de CAW-Kimun1 module er nu in? En zie je de informatie van de climatronic wel op de radio? Module 37 en 56 moeten allebei in module 19 aangevinkt zijn inderdaad. Ook even de radio updaten met de laatste canbus interface software.

 

http://www.kenwood.eu/car/support/kim/kim-up/

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden