Ga naar inhoud
  • 0

1.4 tsi (160pk) chippe of niet?


golf 6 1.4

Vraag

Zoals de titel al zegt zou ik mijn auto laten chippen of beter stock laten?

 

Wat info: ik heb een 7 traps DSG (dq200) waarvan de maximum koppel 250Nm bedraagt... omdat mijn auto ook supercharged is (Duitse versie) heeft hij al 250Nm dus ik zit al aan het maximum.

 

Als ik het laat chippen heeft de auto 300Nm.... 50Nm te veel, kan dit kwaad?

 

Ondertussen heb ik weel een leuke koppel voor een benzine en 210pk.

 

Personen die misschien ervaring hebben?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ze kunnen je DSG alleen mappen zodat die niet overbelast wordt, maar onlogisch want je zet er zowiezo 50Nm te veel op...

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Snap niet echt wat je bedoeld. Zijn de problemen met je DSG al opgelost of niet?

 

Gaan chippen terwijl je DSG nog niet 100% is zou niet verstandig zijn.

 

PS: elke 1.4 TSI 160pk heeft een compressor met turbo. Is niks Duits aan ;)

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap niet echt wat je bedoeld. Zijn de problemen met je DSG al opgelost of niet?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

ik begrijp bjeli ook niet zo goed met wat hij ermee bedoelde...

Problemen met de DSG in het algemeen of bij het chippen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt zelf een ander topic gestart waar je hulp vraagt omdat de DSG raar doet. Bedoel het filmpje dat je daar laat zien is niet een voorbeeld van een goed werkende DSG.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

oh jaaa. Het was een kortsluiting... ik heb nog de oude olie inzitten (synthetische olie) en daar zit dus zwavel in en door het koude weer kan de mechatronik wat vochtig geraken en wordt er soort chemische reactie ontwikkeld en dan doet ie zo raar.

 

Maar nu is het wat warmer geworden dus heb het probleem niet meer gehad.

 

Er is ook een oplossing om dit te voorkomen (dat ga ik later nog doen). Vervang je synthetische olie naar minerale olie. Kan je zelf ook doen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oh jaaa. Het was een kortsluiting... ik heb nog de oude olie inzitten (synthetische olie) en daar zit dus zwavel in en door het koude weer kan de mechatronik wat vochtig geraken en wordt er soort chemische reactie ontwikkeld en dan doet ie zo raar.

 

Maar nu is het wat warmer geworden dus heb het probleem niet meer gehad.

 

Er is ook een oplossing om dit te voorkomen (dat ga ik later nog doen). Vervang je synthetische olie naar minerale olie. Kan je zelf ook doen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als je langer wil doen met je dsg7 zou ik niet zelf gaan lopen prutsen met olie.

Er is een terugroepactie volgens mij voor die olie.

 

DQ200 kan gechipped worden, overigens is de twincharger gewoon in NL geleverd.

de DQ200 moet je altijd tunen, ongeacht of je je motor tuned of niet, hij schakelt nl veel te snel op, dit laat tussen ca 30-70dkm je koppeling stuk gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je langer wil doen met je dsg7 zou ik niet zelf gaan lopen prutsen met olie.

Er is een terugroepactie volgens mij voor die olie.

 

DQ200 kan gechipped worden, overigens is de twincharger gewoon in NL geleverd.

de DQ200 moet je altijd tunen, ongeacht of je je motor tuned of niet, hij schakelt nl veel te snel op, dit laat tussen ca 30-70dkm je koppeling stuk gaan.

van dat terugroep actie had ik ook gelezen klopt het dat het gratis is?

 

Dus wat zou ik doen chippen of niet?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou eerst je gehele DSG Bak nalaten kijken, en eventueel zoals @@Vdub zegt achter de terugroepactie gaan.. Indien je gewoon geen bekende bent in die wereld zou ik het zeker laten doen. Als dit klaar is zou ik pas aan chippen denken.

ja ga ik zowiezo laten nakijken. Maar die 50 Nm extra gaat mijn DSG bakje dan niet aanranden?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja ga ik zowiezo laten nakijken. Maar die 50 Nm extra gaat mijn DSG bakje dan niet aanranden?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als jij naar een goede erkende tuner gaat vertelt ie je precies of het verstandig is of niet. De keuze is aan jou: tuurlijk meer koppel zorgt ervoor dat onderdelen wat sneller slijten, maar het is het totaalplaatje: hoe ga je ermee om?

 

Aangezien je het DSG probleempje niet heel serieus nam, moet je wel even beseffen dat een goede chipper zoals JD, ABT, niks voor niks hun naam hoog hebben. Ze leveren vakwerk af en raden je het beste aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als jij naar een goede erkende tuner gaat vertelt ie je precies of het verstandig is of niet. De keuze is aan jou: tuurlijk meer koppel zorgt ervoor dat onderdelen wat sneller slijten, maar het is het totaalplaatje: hoe ga je ermee om?

 

Aangezien je het DSG probleempje niet heel serieus nam, moet je wel even beseffen dat een goede chipper zoals JD, ABT, niks voor niks hun naam hoog hebben. Ze leveren vakwerk af en raden je het beste aan.

hmmm oké bedankt voor de info. Denk dat ik het even nog stock laat staan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden