Snicky Geplaatst 5 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 Zijn dat 3 dezelfde rollers? (5,7,9) Kom namelijk alleen deze tegen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 5 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 Nee, de nummer 5 is een spanrol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 5 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/16031-geribde-riem-uit-en-inbouwen-v5/ 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Snicky Geplaatst 5 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 Wow super zeg! Moet alleen even weten welke 5,7 en 9 zijn want die kan ik niet vinden als ik op kenteken zoek via auto materialen sites Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 5 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 066 145 299 A riem spanner 071 145 276 omlooprol 071 145 276 A omlooprol 071 145 933 M v-snaar 066 121 011 DX waterpomp 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Snicky Geplaatst 5 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2017 Super dit Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 7 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2017 Over multiriem gesproken in de V5 Hij maakt steeds meer geluid.. komt links onder de video ergens vandaan volgens mij.. Wat kan dit zijn? De fan/airco staat uit https://vimeo.com/202232520 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 7 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2017 Ik zit in Oss ( bij Twan Bandenman. ) Die is op dit moment bochtstuk van koelsysteem ( zit aan termostasthuis achter Cilinderkoppen, boven de koppeling aan het zoeken. ( Is #€#@@#@@@@ overal NOT in voorraad. " Zelfs niet bij ' mijn #@##@#@ dealer' ) Ik kan de video hier niet bekijken ( WiFi hotel nu) maar.... Gepiep aan bestuurders zijde of passagierszijde ? We zijn nu nog met de koppeling ( moet nog binnenkomen) en die koelvloeistoflekkage bezig. Daarna ga ik kijken (wellicht morgen) naar mijn gepiep. Dat hoor ik ( ik weet het niet 100% zeker) bij mij aan de passagierszijde. Maar ik heb er al eens ( , zie mijn lijst bovenaan) een nieuwe airco ven vernieuwd..... 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Snicky Geplaatst 7 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2017 (aangepast) Gepiep zit bij mij aan de passagiers kant Airco fan stond uit op dat moment. Gepiep is trouwens ook weg nu, zal wel weer terugkomen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 7 februari, 2017 aangepast door Snicky Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 7 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2017 (aangepast) Verderop in het Topic wordt de oplossing gegeven voor gepiep bij multiriem. ( dynamo- vrijlooprol met vastzittende vrijloop 'vervangen') 9 februari, 2017 aangepast door hawky007 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 7 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2017 Maar idd. Werkelijk reviseren van die ' zooi' lijkt me gezien onze ervaringen niet verkeerd ( je kunt ' niks meer' het, als de multiriem breekt) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 7 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 7 februari, 2017 Welk onderdeel smeer je dan ' gericht' ? Of spuit je gewoon in die ruimte ( op de riem ook....) Niet op de riem maar in de vrijloop van de aircopomp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 9 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2017 (aangepast) benieuwd hoe je daar bij komt. Met een lang slangetje ? 9 februari, 2017 aangepast door hawky007 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 9 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2017 (aangepast) Ik zal vandaag of morgen mijn revisie door Twan Bandeman ( nu nog in Oss/ vanaf half maart in zijn nieuwe pand in Haren) wel beschrijven. Koppeling vernieuwd, meteen ook een lekkende krukaskeerring vervangen. Koelvloeistoflekkage verholpen. Multiriem en rollen vernieuwd. Motor geflushed, nieuwe olie/filter etc. En Motorcomputer opnieuw in- geleerd. Rijd weer als nieuw ! Voor een heel schappelijke prijs! Chapeaux Twan! 9 februari, 2017 aangepast door hawky007 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 9 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2017 (aangepast) Over multiriem gesproken in de V5 Hij maakt steeds meer geluid.. komt links onder de video ergens vandaan volgens mij.. Wat kan dit zijn? De fan/airco staat uit https://vimeo.com/202232520 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Is de aircopomp Als een vrijloop in een rol vast is gaan zitten, kan het gepiep zich ook op elke locatie manifesteren. De dynamo vrijlooprol zat bij mij vast. Nieuwe gehaald op aangeven van ' Twan ' . Nu na die multiriemvervanging en de omlooprollen, door Twan is het weer 'gewoon stil onder de motorkap. Aircopomp-poulie heeft een magneetkoppeling. ( Het komt erop neer dat door het slaan van de riem ( op en neerbeweging) de riem schoksgewijs op de dynamo-vrijloop-poulie een terugdraaiende beweging veroorzaakt. Daar is de vrijloop voor. Als dat vast zit gaat het piepen ( ergens).... 9 februari, 2017 aangepast door hawky007 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lhofstra Geplaatst 14 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2017 (aangepast) Ok, komt het: jan 2017, 519100: brembo remschijven en blokken voor oct 2016, 508281: handel motorkap, raam mechanisme, lv stuurkogel, lv stuurstang, uitlijnen, blower motor radiator in motorruimte juli 2016, 498621: krukas sensor, lucht massameter juli 2016, 496474: olie niveau sensor, LA remzadel mei 2016, 491291: buitentemperatuuur sensor, rem zadel RA sept 2015, 467639: benzine pomp mei 2015, 452135: revisie distributieketting compleet, revisie cylinderkop jan 2015, 443151: multisnaar plus spanrollen en koelvloeistofpomp juli 2014, 421846: draagarmrubbers plus uitlijnen juni 2014, 420691: koelvloeistof expansivat, dynamo revisie feb 2013, 382571: raammechanisme bestuurderdeur feb 2013, 381326: vervangen flexibel uitlaatstuk feb 2013, 381343: toerentalsensor/krukassensor sept 2012, 366554: vervangen aandrijfassen juli 2012, 362664: remschijven en blokken achter, stabilisator stangen / rubbers L & R sep 2011, 329018: lambdasonde nov 2008: 239940: temperatuursensor maart 2008, 222338: remblokken achter maart 2007, 203854: koppeling plaat en drukgroep feb 2004, 142041: remschijven en blokken voor oct 2003, 126451: remblokken en schijven achter sep 2003, 121644: luchtmassameter Met plm. 280000 zijn de schokbrekers vervangen door KONI's (mega verschil!). Met 304000 is de motor gereviseerd, inclusief vervangen van alle koelvloeistofleidingen en vacuumslagen. Bij plm. 325000 is er een LPG installatie (PRINS) ingezet. Hiernaast natuurlijk beurten, banden, etc. Ook is de radiator plm. twee jaar geleden vervangen. Ik heb net een andere auto gekocht: dus nu is de vraag: brengt hij meer op in z'n geheel (wie biedt?) of in onderdelen? De motor loopt nog als een trein, en verder is er ook niet echt achterstallig onderhoud. Alleen zit er ergens een lekje in het koelcircuit, waar soms wat vloeistof uit verdwijnt (het is niet de kop!) 14 februari, 2017 aangepast door lhofstra 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 1 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2017 Ok, komt het: jan 2017, 519100: brembo remschijven en blokken voor oct 2016, 508281: handel motorkap, raam mechanisme, lv stuurkogel, lv stuurstang, uitlijnen, blower motor radiator in motorruimte juli 2016, 498621: krukas sensor, lucht massameter juli 2016, 496474: olie niveau sensor, LA remzadel mei 2016, 491291: buitentemperatuuur sensor, rem zadel RA sept 2015, 467639: benzine pomp mei 2015, 452135: revisie distributieketting compleet, revisie cylinderkop jan 2015, 443151: multisnaar plus spanrollen en koelvloeistofpomp juli 2014, 421846: draagarmrubbers plus uitlijnen juni 2014, 420691: koelvloeistof expansivat, dynamo revisie feb 2013, 382571: raammechanisme bestuurderdeur feb 2013, 381326: vervangen flexibel uitlaatstuk feb 2013, 381343: toerentalsensor/krukassensor sept 2012, 366554: vervangen aandrijfassen juli 2012, 362664: remschijven en blokken achter, stabilisator stangen / rubbers L & R sep 2011, 329018: lambdasonde nov 2008: 239940: temperatuursensor maart 2008, 222338: remblokken achter maart 2007, 203854: koppeling plaat en drukgroep feb 2004, 142041: remschijven en blokken voor oct 2003, 126451: remblokken en schijven achter sep 2003, 121644: luchtmassameter Met plm. 280000 zijn de schokbrekers vervangen door KONI's (mega verschil!). Met 304000 is de motor gereviseerd, inclusief vervangen van alle koelvloeistofleidingen en vacuumslagen. Bij plm. 325000 is er een LPG installatie (PRINS) ingezet. Hiernaast natuurlijk beurten, banden, etc. Ook is de radiator plm. twee jaar geleden vervangen. Ik heb net een andere auto gekocht: dus nu is de vraag: brengt hij meer op in z'n geheel (wie biedt?) of in onderdelen? De motor loopt nog als een trein, en verder is er ook niet echt achterstallig onderhoud. Alleen zit er ergens een lekje in het koelcircuit, waar soms wat vloeistof uit verdwijnt (het is niet de kop!)....bochtstuk van koelsysteem ( zit aan termostasthuis achter Cilinderkoppen, boven de koppeling aan het zoeken. ( Is #€#@@#@@@@ overal NOT in voorraad. " Zelfs niet bij ' mijn #@##@#@ dealer' ) Mooie lijst. Morgen als ik nuchter ben es naar kijken Pas mijn 1e lijst bovenin ook wel aan...........bochtstuk van koelsysteem ( zit aan thermostaathuis achter Cilinderkoppen, boven de koppeling. Vrij rottig bij te komen. ( Is #€#@@#@@@@ overal NOT in voorraad. " Zelfs niet bij ' mijn #@##@#@ dealer' ). Was ook verteerd bij mij ( soort bakeliet; brittle geworden. lekte/ druppelt dan een beetje op de o-ring in de aansluiting). p.s. iedereen met een Passat V5 2.3L AGZ motor kan alvast beter op zoek gaan naar dat bochtstuk; onderdeel wordt niet meer gemaakt); vw typenummer onderdeel: 071121133 Ik heb er nu een 'extra' in reserve Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 1 maart, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2017 @@lhofstra Uit welk jaar is je Passat? ( je had em al als leaseauto tot 30000 kmstand/ he!?) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lhofstra Geplaatst 1 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2017 Mooie lijst. Morgen als ik nuchter ben es naar kijken Pas mijn 1e lijst bovenin ook wel aan...........bochtstuk van koelsysteem ( zit aan thermostaathuis achter Cilinderkoppen, boven de koppeling. Vrij rottig bij te komen. ( Is #€#@@#@@@@ overal NOT in voorraad. " Zelfs niet bij ' mijn #@##@#@ dealer' ). Was ook verteerd bij mij ( soort bakeliet; brittle geworden. lekte/ druppelt dan een beetje op de o-ring in de aansluiting). p.s. iedereen met een Passat V5 2.3L AGZ motor kan alvast beter op zoek gaan naar dat bochtstuk; onderdeel wordt niet meer gemaakt); vw typenummer onderdeel: 071121133 Ik heb er nu een 'extra' in reserve Ehh, zo'n vierkante bruine doos met aansluitingen? Die is ook al eens vervangen (lekte op de O-ring omdat er een klein stukje uitgebroken was) Niet meer gemaakt? Iets om in te laten scannen (je reserve) en in aluminium te laten 3D-printen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lhofstra Geplaatst 1 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2017 (aangepast) @@lhofstra Uit welk jaar is je Passat? ( je had em al als leaseauto tot 30000 kmstand/ he!?) Hij is uit augustus 1999, en ik heb hem na 4 jaar overgenomen. Toen stond er dacht ik 160K op de teller. Maar de eerste 4 jaar heb ik er dus ook in gereden, ofwel alle kilometers zijn van mij 1 maart, 2017 aangepast door lhofstra Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bospiet Geplaatst 1 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 1 maart, 2017 Beste mensen, Mijn naam is Piet. Na lang in een leasebak te hebben gereden (BMW 3 serie), overweeg ik nu een Passat V5. Waarom? Omdat ik wel van een apart blok houd met een onopvallende carrosserie. Nu zie ik 2 modellen op internet: de 10 klepper (150pk) en de 20-klepper (170pk, vanaf 2000?). Kunnen jullie me advies geven mbt voorkeur? Ik snap dat de laatste meer vermogen heeft, maar het gaat me ook om betrouwbaarheid en breedte vh koppel etc. Tot slot 4 motion: meerwaarde? Ik rijd niet in de sneeuw en amper met aanhanger, maar wellicht heeft het toch "iets". Groet, Piet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 2 augustus, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2017 Ik ben even terug van weggeweest. bedankt allemaal voor de input. Nu een redelijk goed beeld van de sterke en zwakke punten van een 2.3L V5 . @@bospiet: Ik heb geen verstand van 20 klepper, wel van 4motion ( heb ik ook jaren gereden, vóór de huidige: nadeel: verbruikt nóg meer dan deze; voor de rest een uitstekende wagen. ik reed ermee door de Pyreneeën van west naar Oost met een 900 kg. sleurhut erachter ; kwam er werkelijk 'overal 'mee weg. Niks was te steil . Nooit trammelant gehad in de 5 jaar dat ik hem had, vanaf nieuw' aanschaf Update: Mijn huidige Passat had wéér koelvloeistofverbruik........ 2.3L V5 Variant 110kW/150 Pk type: 3b5 Motor: AGZ bj. Jan.2000 ..........km stand : "Zal ik eens aan Twan Bandeman vragen, want daar staat mijn bolide nu" 071121117A ( thermostaathuis lek) dus weer een flinke zoektocht gestart: en 'TOCH weer een nieuwe kunnen vinden' 071121133 ( bochtje aan het thermostaathuis) .....was bij vorige lekkage de boosdoener ( (lekte op de O-ring omdat er een klein stukje uitgebroken was) <<<<<@ lhofstra idem dito 071121121 ( ik weet niet wat dit is, maar schijnt er ook aan gemonteerd te zitten; heb ik nog niet te pakken, maar zal een kapje zijn of zo ( kan iemand dit misschien vinden in ETKA of Elsawin?) Bij het demonteren van de onderplaat met Twan, zagen we een beetje olielekkage..... de voorste krukaskeerring zal twan ook vervangen ( pffft, moet heel de voortrein eraf......Ik zie de foto's wel verschijnen straks. ) Dus een dezer dagen zal ik het lijstje vooraan dit topic aanvullen..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 2 augustus, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2017 071121117A ( thermostaathuis lek) dus weer een flinke zoektocht gestart: Ik heb nog een adres gevonden, waar ik de ' LAATSTE IN NEDERLAND TE VINDEN NIEUWE ' ga halen voor eventuele mede V5 pechgevallen hier. Ik weet niet hoe ik dat kenbaar moet maken, zodat iedere V5-er het weet, maar in ieder geval bij deze dan in DIT topic Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hawky007 Geplaatst 12 februari, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2018 (aangepast) Weer even offline geweest, maar binnenkort weer eens bijwerken. Bij de vorige revisie door Twan Bandeman al eens gewaarschuwd voor het feit dat mijn distributieketting eigenlijk ( voortijdig) irritant geluid begon te produceren. Ik moest ( schoorvoetend ) toegeven dat ik een langere periode mijn oliewissels niet heb uit laten voeren, omdat een oud-Olieman mij wijs maakte, dat die wisselfrequentie best een stuk langer mag zijn.............. DAT IS DUS FOUT ! Dat heb ik de vorige keer met flushen van de motor bij Twan met eigen ogen kunnen aanschouwen dus : Uiteindelijk besloten om geen risico te lopen, omdat hij nu weer als nieuw loopt Er zit dus nu een nieuwe Distributieketting in ( bij nog geen 130.000 km ! dat was niet nodig geweest als er steeds tijdig was olie-gewisseld! ex- Olie-collega oliespecialist ( het was "ECHT" wél nodig : ik zal foto's en ( proberen ) filmpje toe te voegen. gelukkig voor een schappelijke prijs. Wordt dus toch mooi vervolgd... tweede nieuw leven , na 17 jaar 12 februari, 2018 aangepast door hawky007 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
IHC966 Geplaatst 12 februari, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2018 Helaas ben jij er ook achter gekomen dat de lange intervallen slecht zijn. Op tijd een nieuw filter en olie is gewoon nodig. Hopelijk komt alles goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten